2398
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:
Thunderbird88 skrev:
kannebanne skrev:

Mina polare garva ihjälsig medans shellgubbsrna kom ut och skrek : NEIN NEIN NEIN!!, antar att de låter lite kul.. Men dagen slutar inte där.. Lyckas köra sönder hyrbilen med... Ja.. Sista gången jag kör pÅ maskintvätt..

Vad i helvete?
Har du något mer att berätta om den dagen? Två trasiga bilar och en trasig kamera.

Jo.. På hotellet ( där jag är nu ) tappadd jag ett dyrt glas när room service kom upp med varsin bira...

Hahahhaha big_smile Förlåt men förjävlig dag du måste haft!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 046 Inlägg
20 november 2011
Thunderbird88 skrev:
kannebanne skrev:
Thunderbird88 skrev:

Vad i helvete?
Har du något mer att berätta om den dagen? Två trasiga bilar och en trasig kamera.

Jo.. På hotellet ( där jag är nu ) tappadd jag ett dyrt glas när room service kom upp med varsin bira...

Hahahhaha big_smile Förlåt men förjävlig dag du måste haft!

Jo.. Värsta på länge..

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
20 november 2011
Ursäkta att jag skrev danmark i början. Verkar va en kass vecka ?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

7 485 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:
FreddeLi skrev:
kannebanne skrev:
Du bör absolut inte somna i en maskintvätt sak när du har din bil i D läget på automatlådan... De kan kosta dig en ny ruta och ny huv... Och en airbag som väcker dig... Hände mig igår i danmark...

HAHAHA, bland det roligaste hittills! bild på det hela? big_smile

Ja, men de va ju min turdag, så jag tappade kameran i marken så den gick sönder den med.. Fan va man failar... Du skulle sett dörren till shell butiken.. Dom var inte glada dom heller..

egentligen ska man inte skratta åt andras elände,, men detta var faktiskt kul wink

210 Inlägg
21 november 2011
äh har sett värre,wink , stannade utanför volvo en gång då en kvinna kom körandes med en fin svart rand efter sig,, japp de hade inte dragit åt oljepluggen eller filter bra wink hon var inte så jättenöjd wink

Det har jag också. En buss på ett konkurrearnde bussbolag rasade i förrgår för att en praktikant på verkstaden glömt sätta dit ett nytt oljefilter vid ett oljebyte. En motor kostar typ 100 000 kr.
Senast redigerat av Bosse-buss (21 november 2011)

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
21 november 2011
åk inte volvo 745a med blanksletna sommardäck i februari på en slingrig isbelagd väg...sluta i diket med fina bucklor å en paj styrväxel tongue

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

* Voff voff *
10 989 Inlägg
21 november 2011
FreddeLi skrev:
kom på en till. Stäng inte dörren våldsamt när rutan är nervevad. krävs knappt någon kraft alls för att klirra en ruta som är nervevad tongue

Ahh... Det har jag provat (tyvärr)! Dammsugaren väger en del när man sugit upp allt glas ur dörren...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (21 november 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

51 Inlägg
21 november 2011
1: Köp det bästa av den varan du vill ha istället för att behöva byta upp dig 20 gånger under trimmandets gång tongue någon som behöver ett luftfilter eller 20? eller kanske 50 olika typer av värdelösa Kina kopior av all möjlig skit? tongue
2: Bolt on betyder " Om du äger en tigsvets och en svarv tongue "
3: Det kommer bara ta 3 timmar, ----> "innan du kommer på vad som är fel ja tongue "
4: Köp inte defekta bilar med tror att du kommer att kunna fixa det "lätt och billigt"
5: Kolla så att isen är tillräckligt tjock innan du glider ut med isbilen tongue
6: Wastgate slangen sitter där av en anledning big_smile
7: Sist med inte minst, skoja aldrig med polare när dom har krockat/rasat sin bil med orden, Hur fan lyckas man, är du sämst eller!? haha 
Har fått ångra det några gånger... somliga straffar gud direkt..
Senast redigerat av olsson_forlife (21 november 2011)

3 714 Inlägg
21 november 2011
Stirra inte dig blind på laddtrycksmätaren när du ställt på laddet i vinterväglag smile då blir det ett besök i räcket och en sne bil på köpet smile Hände polaren förra vintern...

Kör inte med för högt laddtryck med  dålig orginalkoppling det slutar bara med att man får byta koppling snabbare än man tänkt sig smile

när en person utan körkort klarar av att hantera bilen bättre än ägaren så kan man ju börja fundera på om personen med körkort verkligen ska ha en bakhjulsdriven turbobil på vintern.... Ägaren blev grinig smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 november 2011
bollen1986 skrev:
Stirra inte dig blind på laddtrycksmätaren när du ställt på laddet i vinterväglag smile då blir det ett besök i räcket och en sne bil på köpet smile Hände polaren förra vintern...

Kör inte med för högt laddtryck med  dålig orginalkoppling det slutar bara med att man får byta koppling snabbare än man tänkt sig smile

när en person utan körkort klarar av att hantera bilen bättre än ägaren så kan man ju börja fundera på om personen med körkort verkligen ska ha en bakhjulsdriven turbobil på vintern.... Ägaren blev grinig smile

Jag och min kompis diskuterade någonting med automatlådan på min bil och växlingarna.
Så satt jag blint och stirrade på varvtalsräknaren och väntade på växlingen innan jag insåg att jag redan var mitt ut i en korsning!
Som tur var så var det ute i skogen uppe i norrland så fanns inte en bil på mils avstånd men kunde ha funnit en bil!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 411 Inlägg
21 november 2011
Låt inte bätte vetande människor hjälpa dig med bilen om dem säger "såhär ska man egentligen inte göra"

Kan resultera i mycket dyra reparationer tongue

475 Inlägg
21 november 2011
dubbel kolla att rutan är nere när du ska kolla bak vart släpet är... ( gjorde det misstaget för 20 min sen )

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
21 november 2011
attackhamster skrev:
dubbel kolla att rutan är nere när du ska kolla bak vart släpet är... ( gjorde det misstaget för 20 min sen )

HAhhahahaah xD

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

12 Inlägg
21 november 2011
ta inte i för kung och fosterland när du stänger dörren på nya v70! airbags är inte billigt i dessa dagar!

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
21 november 2011
olsson_forlife skrev:
1: Köp det bästa av den varan du vill ha istället för att behöva byta upp dig 20 gånger under trimmandets gång tongue någon som behöver ett luftfilter eller 20? eller kanske 50 olika typer av värdelösa Kina kopior av all möjlig skit? tongue

2: Bolt on betyder " Om du äger en tigsvets och en svarv tongue "

3: Det kommer bara ta 3 timmar, ----> "innan du kommer på vad som är fel ja tongue "

4: Köp inte defekta bilar med tror att du kommer att kunna fixa det "lätt och billigt"

5: Kolla så att isen är tillräckligt tjock innan du glider ut med isbilen tongue

6: Sist med inte minst, skoja aldrig med polare när dom har krockat/rasat sin bil med orden, Hur fan lyckas man, är du sämst eller!? haha 
Har fått ångra det några gånger... somliga straffar gud direkt..

HAHA, hört talas om isborr och tumstock? wink kan rekommendera det annars! big_smile
notera att jag inte försöker vara spydig, men jag har fått lära mig det den hårda vägen jag också! klarade mig dock undan med genomblöta ben tongue

MVH

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
21 november 2011
ta aldrig fram hammaren när man ska banka fast en lite list under en sprillans ny vindruta smile hörde av en polare en som gjorde de blev duktig spricka kan man säga wink

Lobster knife fight

214 Inlägg
23 november 2011
PMPerformance skrev:
BudgetDunkaren skrev:
RD_87 skrev:
Tänk på takhöjden när du öppnar huven på din nylackade bil också...

Det brukar jag och kompisen glömma i hans inte allt för höga garage, stannar bilen, poppar hooden och sen upp med den, rakt upp i den utanpåliggande lysrörsarmaturen... Har bytt ett par lampor genom åren i den wink

Ps. jämförelse på höjden : en osänkt 740 kan man inte öppna helt, självhållningsfunktionen hinner inte verka in.. då är det lågt i garaget wink

Låter som min farsan garage lika högt en sänkt 740 kan man öppna huven rakt upp men de går så tungt att hissa med domkraft innan man upptäcker att huven är på väg genom taket.

Det har man verkligen gjort ett flertal gånger, meckat under huven och ska sedan under bilen för att fortsätta men så glömmer jag alltid bort huven innan jag hissar bilen för att sedan skita på mig när det knakar i taket!
Fast då kan jag hissa den rätt mycket med huven rakt upp också trots att bilen inte är sänkt.

2 411 Inlägg
23 november 2011
Glöm inte att ta bort alla verktyger från luftfiltret när du stänger huven smile  kan resultera i en liten bula mitt på huven som man kommer att störa sig på i flera år

självutnämnd expert
157 Inlägg
23 november 2011
Nybergrobin skrev:
Glöm inte att ta bort alla verktyger från luftfiltret när du stänger huven smile  kan resultera i en liten bula mitt på huven som man kommer att störa sig på i flera år

ush gjort samma sak dock blev det ingen skada som tur va plus det var inte min bil hmm

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

Jävel
2 018 Inlägg
23 november 2011
Tro inte att alla civilpolisbilar har tonade rutor. 2400 i böter...

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök