Koda in nyckel till nytt RS2 styrdon!

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
10 februari 2009 · 820 Inlägg

Testar i denna forumsdel istället!

Tänkte kolla om någon här vet vad det kan gå på att koda in en nyckel till ett nytt styrdon?

Vet ej om styrdon är samma sak som styrbox?


Låt oss säga att du har en audi s2, och lägger i en rs2 motor i den, och du HAR ett rs2 styrdon men behöver endast koda in nyckeln så bilen startar och går som den skall.  Vad går detta på?  Antar att man gör detta på te.x Audi sverige, om man har en audi vill säga.


Audin startar bara några sek med rs2 donet som det är nu, enligt "honom" så skall man endast behöva koda in nycklarna till rs2 donet som man fick till rs2 motorn..   Är detta hela styrboxen med chip och allt han menar?

Hoppas jag gjorde mig förstådd trots lite konstiga formuleringar!


Mvh!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
Decibel
13 februari 2009 · 2 911 Inlägg

Dawe_A skrev:
Testar i denna forumsdel istället!

Tänkte kolla om någon här vet vad det kan gå på att koda in en nyckel till ett nytt styrdon?

Vet ej om styrdon är samma sak som styrbox?


Låt oss säga att du har en audi s2, och lägger i en rs2 motor i den, och du HAR ett rs2 styrdon men behöver endast koda in nyckeln så bilen startar och går som den skall.  Vad går detta på?  Antar att man gör detta på te.x Audi sverige, om man har en audi vill säga.


Audin startar bara några sek med rs2 donet som det är nu, enligt "honom" så skall man endast behöva koda in nycklarna till rs2 donet som man fick till rs2 motorn..   Är detta hela styrboxen med chip och allt han menar?

Hoppas jag gjorde mig förstådd trots lite konstiga formuleringar!


Mvh!

Startspärren som slår i, antar det är en rund lampa med en nyckel i som blinkar i instrumentpanelen ?

Kontakta någon med VAG-Com så kan man synka upp allt på några röda sekunder, problemet sitter inte i nyckeln utan i att styrboxen skiljer sig. (vill minnas att rs2 inte har nya startspärren)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang