Mercedes CLK 55 AMG breddad

Ska jag köpa tillbaka min CLK 55 ?
  • 76 Följare
  • 403 922 Visningar
  • Projektet avslutat 8 augusti 2013
Team-Adolfsson Gödseldräng
20 mars 2009 · 4 529 Inlägg

nyllet skrev:

Rille0 skrev:
Ge fan i o svetsa diffen snälla sad en sån fin o exlusiv bil o så sätter man sig i den o de brakar o smäller som en gammal folkracebil, känns ju helt fel hmm

hehe... men va ska man göra då ??? är ju bättre än inget ?

går ju köpa en beg AMG diff och renovera å köra med
snacka med gubbarna på Hedin bil dom brukar kunna plocka fram delar från skrotade bilar dom får in

nyllet
20 mars 2009 · 2 564 Inlägg

men en amg diff är diffbromsad till 10% sen har dom ett helt annat system.. så det kostar massor o få dom bromsa mer... men nu ska jag byta driv lina helt.. så det löser sig...

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
1 juni 2009 · 2 564 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675132_1nh5ui.jpg
va kan detta vara ?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675167_xnlhe9.jpg
köpt mig gula koni sport dämpare... ställbara..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675180_o3aa9w.jpg
börjat kolfibra lite inredningen...









https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675192_97idp1.jpg
denna defusen ska jag ha.. håller på med det nu.. ska se ut ungeför så här...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/675198_c0hc3l.jpg
denna defusen ska jag ha... håller på me det nu...

tack till:
www.MBSCA.com
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
2 juni 2009 · 368 Inlägg

agadiffa skiten lär nog inte hålla i längden, mercedesen me det grymma vridet kommer antingen börja skjuta diffen eller börja äta drivaxlar

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Skruvar till det
2 juni 2009 · 1 702 Inlägg

Det är ju det svarta guldet som chrille säger.
Ser bra ut men jag hinner nog ut på vägarna före dig....

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
iHampus
2 juni 2009 · 93 Inlägg

Får se, detta kanske e nått liknande som min kommer se ut senare.. följer det med stänning big_smile

fr3dde
2 juni 2009 · 34 Inlägg

Kommer bli hur grymt som helst detta:)

nyllet
4 juni 2009 · 2 564 Inlägg

lustgasen skrev:
agadiffa skiten lär nog inte hålla i längden, mercedesen me det grymma vridet kommer antingen börja skjuta diffen eller börja äta drivaxlar

detta är bara en tilidare lösing på det.... kommer något annat kanske en dtm diff eller någ

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
4 juni 2009 · 2 564 Inlägg

Skruvar till det skrev:
Det är ju det svarta guldet som chrille säger.
Ser bra ut men jag hinner nog ut på vägarna före dig....

svart guld kommer det vara på bilen... är ju ett måste från mitt garage.. smile

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
4 juni 2009 · 2 564 Inlägg

fr3dde skrev:
Kommer bli hur grymt som helst detta:)

tack så mycket.. kul att du gillar det..

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
4 juni 2009 · 2 564 Inlägg

iHampus skrev:
Får se, detta kanske e nått liknande som min kommer se ut senare.. följer det med stänning big_smile

trevligt.. ska bli kul o se det me...

tack till:
www.MBSCA.com
Fredrik89 Bilmekaniker
4 juni 2009 · 274 Inlägg

ser bra ut, fan va sugen man blir på en ssån här bil tongue keep it up!

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
nyllet
4 juni 2009 · 2 564 Inlägg

Fredrik89 skrev:
ser bra ut, fan va sugen man blir på en ssån här bil tongue keep it up!

tack.. alltid kul när folk gillar va man gör...

tack till:
www.MBSCA.com
Boostrider Försöker iaf
4 juni 2009 · 1 998 Inlägg

Läste tråden igår men orkade inte logga in.

Men var riktigt trevligt att du krocka. De ledde ju till massa positivt. Visst alltid tråkigt när sånt händer men oftast kan de inte gå sämre sen wink

Å vill ju ha lite info om drivlinan nu tongue

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
_DamnIt R1 driver!
4 juni 2009 · 5 128 Inlägg

Riktigt grymt projekt! Tummen upp!

sirmiro Double-Unicorn Rider
4 juni 2009 · 2 486 Inlägg

Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över.
Varför ha den?
Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt.
Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.

En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.

På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar. 

Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.

Lycka till med bygget. big_smile

nyllet
5 juni 2009 · 2 564 Inlägg

Boostrider skrev:
Läste tråden igår men orkade inte logga in.

Men var riktigt trevligt att du krocka. De ledde ju till massa positivt. Visst alltid tråkigt när sånt händer men oftast kan de inte gå sämre sen wink

Å vill ju ha lite info om drivlinan nu tongue

hej... tack.. jo.. men tanken var ju att bredda den än då. .fast nu fick jag en bra andledning att riva ner det... fast saknar den ibland nu när det är fint vänder.. hehe...


drivlinan är org just nu... har lite halv små planer på en viperdrivlina o vipermotor.. fast blir inte iår.. har inte tid.. plus att blir jätte mycket jobb o få ner motor...

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
5 juni 2009 · 2 564 Inlägg

_DamnIt skrev:
Riktigt grymt projekt! Tummen upp!

tackså mycket... big_smile

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
5 juni 2009 · 2 564 Inlägg

sirmiro skrev:
Riktigt fräck bil, men agadiff blir jag fundersam över.
Varför ha den?
Allt en agadiff gör är att båda hjul spinner på en bil med lite effekt.
Nackdelar - Du kan inte ta en kurva normalt.

En bil med denna effekt släpper på båda hjul i normalfall, det behövs ingen svetsning. Jag förstår om du funderar på att svetsa om du ska köra dragrace med bilen, MEN ska du svänga, eller ännu hellre köra fort på vägar som svänger/bana så kan jag bara skaka på huvet.

På en gokart har man stel bakaxel, dvs samma sak som vid svetsning. Där lutar man sig utåt i kurvorna för att innerhjulet ska upp i luften då det annars bromsar i svängar, samma sak kommer krävas för dig. Ett hjul snurrar fortare än det andra i varje kurva, och med för mycket grepp i däcken finns risk för vridningar av drivaxlar. 

Så kör med det i originalutförande till dess att du har pengar till en riktig diffbroms.

Lycka till med bygget. big_smile

hej.... aga diffen är bara så länge.. typ sommaren.. bara för att den inte ska spinna på ett hjul inte så kul när man står o bränner däck... jag håller på att forska i det... har en som kan bygga diff.. fast dom slits ju... med så mycket hk jag ska ha som mitt mål är måsta ja har en bra diff som håller i mer än 6 månader... wink

tack till:
www.MBSCA.com
Skruvar till det
7 juni 2009 · 1 702 Inlägg

ja du svetsad diff funkade ju bra på min e-30 tills den dog ihjäl nyss.

Kommer väl funka ett tag för dig också men som dom säger lite mer torque på din bil.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang