Trimmning av volvo 744gl hur mycket hk får jag ut med det jag ska stoppa i motorn?

_Edin_
15 februari 2009 · 32 Inlägg

Hejsan jag ska trimma min 87as 740 sitter en b230f i den. Det jag ska göra åt motorn är porta plana en 531 topp med kg002kam. ställbart kamdrev, saab 900turbo-96 spridare, extraktor med fullflödes avgas, bränsletrycksregulator, el fläkt, öppet fillter, större Lmm.. undrar om hur mycket hästar jag kommer få ut med det som står ovanför, och hur det blir med soppan om den stryps? har hört att jag skulle byggt på en 88a i stället!

einherjer
15 februari 2009 · 587 Inlägg

bänka den är mitt förslag så slipper du vilda gisningar som troligen inte stämmer alls.

_Edin_
15 februari 2009 · 32 Inlägg

ok

Tottis_vbg
16 februari 2009 ·

spridarna behöver du inte byta för dom småförändringarna. å jag tror inte du märker nån som helst skillnad på å montera större LMM för spjället e ju inte större. räcker fint med en ställbar bränsletryckregulator till std-spridarna. men annars e 531 med kg2 å de vettigt till att börja med. men om du tänker köpa en ny kg-kam så finns det billigare kammar som ger samma effekt. tycker kg 2 och 3 e lite väl tama kammar om man jämför skillnaden med volvos typ vx eller vx3 kam så e skillnaden inte så stor så det e värt dom extra pengarna på en ny kg-kam. sen med extraktor så ska man ju ha lagom mottryck i systemet för det ska fungera så bra som möjligt. enklast som vi kommit fram till e 2st ovala medium simonsljuddämpare 2,5 tums, en framför å en bakom bakaxlen. har gett bäst register på enklast vis. å då utan eller rensad katalysator om du nu har det. men helst 2,5 rör ända från extraktort. vad det gäller hästar e det svårt å säg. beror ju på hurpas bra innställt det e men 150-165 hk ca om det e välinställt (inga fantasisiffror). men du kommer märka en jäkla skillnad emot std iallafall. hoppas det kan va till nån hjälp/MVH

Senast redigerat av Tottis_vbg (16 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang