dags för en liten uppdate.. har nu rivigt hela motorn så nu e det dags att lämna iväg blocket på borrning & slipning, toppen på planing och vevet för balansering med svänghjul och tryckplatta...
Okej det låter bra detta. Köpte du Nistune från deras hemsida eller vart köpte du det? Och blev det med licens och datakabel också? eller bara Nistunekortet?
Okej det låter bra detta. Köpte du Nistune från deras hemsida eller vart köpte du det? Och blev det med licens och datakabel också? eller bara Nistunekortet?
Jag gick med i gruppköpet på NOGS.. och det blev hela paketet
så nu har det hänt lite i veckan Har gett mig på att slipa och polera insuget nu, det e ju ett jävla skit jobb men det blir ju ganska snyggt när det e klart
Sen har jag även fått hem min motor får även tacka Tomas på "Axelsson Engenering" för det snabba jobbet med motorn som bara tog några få dagar det blev ju desutom toppen Fick ju även tryckplattan ballanserad med svänghjul och vev, det lär ju göra skillnad för tryckplattan va inte så bra balanserad orginal
ser man planingen av topp och block
den balanserade tryckplattan
här set man hur han har borrat i sidan för att balansera.. totalt ca 100g tog han bort
efter några timmars slipande och lite polerande började jag se lite resultat men det återstår några timmar till innan ja e nöjd