nu i helgen brev det inte gjort så mycket, jag och en polare fick för oss att leka lite i snön istället Han har ju en fyrhjuling och det går ju fint att dra en pulka med en sådan på en stor snötäckt åker
Topp farten för lördagen blev 70km/h!! vilket inte e så illa
fick lägga ner för dagen då pullkan började bli lite sliten
Nu har jag inte fått gjort nått direkt på bilen dom sista veckorna Dels för att jag väntar på delarna till min motor som förhoppningsvis kommer nästa vecka.. Men mest beror det på att jag tränar 5-6 gånger i veckan så det blir inte mycket tid över till bilen så jag får försöka ge den lite kärlek till helgen
det låter fint som fan det själv kommer jag kanske inte och vara där alls men toffes kanske ska testas och dra om startnycklen så det kan bli spännande
Fick hem mitt Nistune som jag beställt För er som inte vet vad Nistune e, så e det ett sorts chip kan man säga som man sätter in i orginal styrboxen så men kan mappa det
började slipa på bakvagnen
Lördag:
Har bytt till nya bättre stabiliseringsstag till krängningshämarna fram, då dom gammla va helt slut
Va på posten och hämtade ett paket som innehöll en liten låda med slangar
Slangarna va, Goodridge stålomspunna bromsslangar
Söndag: Blev mest att jag kollade på när Kazma fick igång sin EVO och så slipade jag lite me
Nu i lördags blev det inte gjort något på bilen, däremot ska jag visa lite vad man kan göra med ett gammalt tak från en EVO
Jag och två kompisar bestämde oss för att åka lite pullka och fyrhjuling på snön, men vi fick inte tag på någon pullka:( Men då kom jag på att det låg ett gammalt tak från Kazmas och Ne-mesis reservdels EVO
fick ju modda taket lite genom att borra hål för handtag och repet, tejpade även fast lite bubbelplast att sitta på för komfortens skull
här får markus sig en åktur
Kommer eventuellt ett filmklipp senare me..
Men nu till nästa helg så ska vi förstärka taket endel så det klarar svängarna bättre men jag kan ju säga att pullka och tefat kan ju dra åt skogen, EVO tak e mycket snabbare!!!!
Dom sista dagarna så har jag grejat med stötdämparna fram, som va av stort behov av att bytas!! Så det blev ett par nya Koni justerbara gasstötdämpare istället
innan
lite jobbigt att få ut dom gammla stötdämparinsattserna med det gick
ny vs gammal
tog mig även tid att slipa och lacka grejerna, här e det grundat
fick även borra ett hål i botten för att kunna skruva fast den nya stötdämparinsatsen
färdiga för montering:) blev ju mycket snyggare mn framför allt mycket bättre