Centrallås funkar bara ibland, SAAB 9000 CSE

Benni86
16 februari 2009 · 167 Inlägg

Hejsan alla. Har ett problem med min 9000 cse 95a. Det är som så att mitt centrallås funkar ibland och ibland inte.. Ibland kan det funka i flera veckor och sen funkar det inte på en vecka.
Ngn som vet vad problemet kan vara? Tacksam för svar.




*Fixade en godkänd rubrik, läs : http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
...innan nästa post.
MVH jonTe/moderator

Rallyhalle
16 februari 2009 · 4 299 Inlägg

Slutar alla låsen funka samtidigt??

Jag hade så att C-låset bara funkade ibland. Jag bytte ut styrdonet som sitter ovanför pedalerna och vips hoppade det igång igen och har funkat bra sen dess smile

Benni86
16 februari 2009 · 167 Inlägg

Ja alla låsen. Kan vara så att ja låst bilen en kväll så har det funkat så allt låser sig. Sen morgonen efter så kan ja vrida med nyckeln men då är det bara förar dörren som öppnas och dom andra får ja öppna för hand. Ibland hjälper det om ja trycker på låsknappen inne i bilen typ 10 ggr.

Rallyhalle
16 februari 2009 · 4 299 Inlägg

Okej, låter som precis samma fel som min. Ovanför pedalerna om man lossar panelen så finns det lite olika anslutningar som är fäst i en vit "låda". På den sitter en svart låda, lite halvstor som är styrdonet till c-låset.
Troligtvis är det den som är paj på din. Byt ut den så kommer det funka bra sen smile

Benni86
16 februari 2009 · 167 Inlägg

Okej.. Men det funkar ju ibland.. och ibland inte.. Men oftast. antingen så är den paj eller så är den hel. Eller?

Rallyhalle
16 februari 2009 · 4 299 Inlägg

Det är troligen nått glapp i styrdonet, för jag hade precis samma fel. Funkade ibland och ibland inte. Så jag bytte styrdonet, och sen dess har jag inte haft några problem smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang