Lutande däck på Peugeot

sluggo666 Maskinförare
22 mars 2006 · 64 Inlägg

Bil- Peugeot 405 Mi16 1990

Nån som vet vad det är för fel på bakvagnen när ett däck liksom lutar.
Om man står bakom min å kikar så lutar vänster bakdäck så här ---->/.....som ett "snesträck".
Jag har fått för mej att det är bärarms lagring??? Men jag skulle vilja veta innan jag började riva i skiten.
För om jag har folk i baksättet så känns bilen som en orm. Så jäkla drygt. Kan orm symdromet bero på torissitions stavarna/stag??

Hjälp:)

bumpe Lastbilsmekaniker
22 mars 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, låter mer som om något hade gått av, ska kolla i verkstan sen för jag ahr en inne vad det kan vara...

sluggo666 Maskinförare
22 mars 2006 · 64 Inlägg

Men om däcket glappar då är väll hjullagrett dåligt??? Eller.??
A jag får hissa upp skiten å kika:P

Gloremir hmmmm
22 mars 2006 · 1 094 Inlägg

jag har iaf för mig att detta är ett vanlitg fel på 405:an... brukar vara lagret som ger sig

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
syncro
22 mars 2006 · 71 Inlägg

lämna in bilen på en hjulinställnig så ser de vad det är för fel på bilen. Och om det inte går att rätta till med en enkel hjulinställning så säjer de  ju i alla fall till vad som är fel.

sluggo666 Maskinförare
22 mars 2006 · 64 Inlägg

Jo jag har haft in den å dom har kikat nu...det var lagren i bakaxeln som var helt slut. Det vart så på dom flesta 405 efter ett tag. Så det blir till att köpa en renoverad bakaxel. Det kostade ca 5000 att laga båda sidor, och det priset var inte aktuellt:P.

peguten
22 mars 2006 · 1 Inlägg

Jag kanske har lösningen på ditt problem..
Har skickat dig ett PM

Mejust
31 mars 2006 · 13 Inlägg

sluggo666 skrev:
Bil- Peugeot 405 Mi16 1990

Nån som vet vad det är för fel på bakvagnen när ett däck liksom lutar.
Om man står bakom min å kikar så lutar vänster bakdäck så här ---->/.....som ett "snesträck".
Jag har fått för mej att det är bärarms lagring??? Men jag skulle vilja veta innan jag började riva i skiten.
För om jag har folk i baksättet så känns bilen som en orm. Så jäkla drygt. Kan orm symdromet bero på torissitions stavarna/stag??

Hjälp:)

Bak axeln har kärvat i hop standar fel bara att leta reda på en som fungerar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang