Parkerings/positionsljusen stängs inte av när jag släcker och låser min Audi A3!

VanGohran
18 februari 2009 · 2 Inlägg

Som titeln säger, ska det vara så att jag ska vända spaken (som sitter till vänster om ratten) till läge 0 varenda gång eller ska positionsljusen stängas av automatiskt? Jag har läst i manualen men det verkar inte tas upp där. Extremt tacksam för svar, och ursäkta min nybörjarhet, ny ägare till en a3:a. (2004) (för några timmar sedan bara)

Tacksam för svar och ursäkta om den ligger i fel tråd (var osäker på denna och felsökning)

te_wik Forummoderator
18 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Det låter helt korrekt, ljusomkopplaren skall vara på läge 0 så ingenting lyser.
Du får säkert en varningssignal ifall du har positionsljusen på utan nyckel i tändnigslåset när du har förardörren öppen?

Det enda som fungerar när du har omkopplaren på läge 0 är halvljusautomatiken vid tändningen påslagen, såvida du inte har en importbil utan denna automatik.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Pilsk
18 februari 2009 · 460 Inlägg

stämmer det som te_wik säger

VanGohran
18 februari 2009 · 2 Inlägg

Tack för hjälpen grabbar, jag har precis fått körkort och de bilarna min farsa har haft har alla varit automatiska. Rätt självklart svar på frågan egentligen! Tackar som sagt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang