Ingen el till passagerar dörren, Volvo V70 2001.

volvo960
22 februari 2009 · 45 Inlägg

Hej,
Jag har precis köpt en Volvo V70 2.4T från -01.
Är jättenöjd med bilen förutom att jag inte verkar ha någon el till höger framdörr...
Elhissen, spelgeln och centrallåset fungerar inte på den sidan. Är detta ngt som någon stött på tidigare eller? Kan det vara så enkelt att en kontakt trillat ur eller kan det vara så illa att t.ex. en databox pajjat??
Tacksam för svar.

MVH Johan Karlsson

__hogberg__
22 februari 2009 · 1 161 Inlägg

Kolla sladdar och kontakter först..
Kan ju vara så enkelt att någon matnings kabel eller liknande har gått av eller lossnat smile

Fetazde Kombi-Nation
22 februari 2009 · 289 Inlägg

OM du precis köpt bilen så tycker jag att du ska gå tillbaka till säljaren !

volvo960
23 februari 2009 · 45 Inlägg

Njae... Inte lämnar man tillbaka den för ngt så litet... Men man borde kanske kunna prutat lite...

Micke_Passat Lastbilschaufför
23 februari 2009 · 156 Inlägg

Skulle kunna tänka mig att det är modulen som sitter i förardörren, dela den klumpen där styrningen till elhissar, c-lås osv sitter i. den styr det mesta av elen till framdörrarna

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
volvo960
23 februari 2009 · 45 Inlägg

Är det mkt krångel med clips som pajja osv i V70´ns dörrpaneler... Vet ju hur det varit ibland när man plockat isär dörrar. Det blir ju aldrig som förr igen!! sad
Får kolla om dessa tipsen hjälper, tackar!!

volvo960
23 februari 2009 · 45 Inlägg

Förresten, har även hittat att yttertemp mätaren visar -- istället för temperaturen. Är det givaren som gett sig då eller??

Micke_Passat Lastbilschaufför
23 februari 2009 · 156 Inlägg

volvo960 skrev:
Förresten, har även hittat att yttertemp mätaren visar -- istället för temperaturen. Är det givaren som gett sig då eller??

Vad visar mätaren?  Bara streck eller? Jag har för mig att givaren sitter i vänster ytterbackspegel

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
volvo960
23 februari 2009 · 45 Inlägg

Ja, bara streck... Och grader celcius. Men det hjälper ju inte mig! smile Får kika upp det med då!

volvo960
7 mars 2009 · 45 Inlägg

Hej igen... Jag har åtgärdat allt nu.
Det var jädrit enkelt att lösa mina problem!!
Det var bara att "nolla" datorn i bilden...
1: Koppla loss minuspolen i 5 minuter.
2: Vrid på tändningen till läge 2.
3: Koppla på minuspolen igen.

KLART!! smile Kändes skönt att detta enkla löste problemet, kostar ju inget då!!!

Men tack för förslagen, kunde säkert lika gärna vart det som var fel. Men det är bäst att prova detta först om man får samma problem som mig...

Ha det gött, på återseende!
/Johan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang