xBjorlingx skrev:
mrcelica skrev:
Vet en som skenförsäkrade sin E-36 M3 och körde på en kille så han blev invalid. Bolaget krävde föraren på miljonskadestånd eftersom det var ett klart fall av skenförsäkring (Mormor 68 körde inte M3) Killen som körde mormors M3 *host* får alltså betala den invalidiserades ersättning för utebliven arbetsförmåga så länge denne lever.
Likadant om man lägger sin skenförsäkrade bil i diket så kan man bli helt utan ersättning vilket kanske inte är så kul.
Så ni som vågar ställa på era föräldrar, släkt osv är jävligt modiga !

Dessutom bygger man ju inte upp någon egen försäkringsrabbat...
Vad jag vet så är det bara för motorcyklar som du kan råka illa ut om du ställer den på nån annan, t.ex mormor som aldrig ens har suttit på en motorcykel. För blir det en olycka och en kille på typ 20 år kvaddar sin R1:a då tar försäkringsbolaget en likvärdig cykel och åker upp till mormorn och ber henne köra en sväng så dom ser att hon kan..oftast så kan hon ju itne och killen förlorar ersättning. Att det skulle vara något fel i att skriva sin bil på nån annan i familjen har jag inte hört någonting om. Morsan har jobbat på försäkringsbolag och hon hade inget emot det..
Vad jag vet så är det dubbel självrisk om du inte har bilen stående på dig. Dvs du har den stående på morsan o kraschar. Det eller noll ersättning. Det är inte populärt bland försäkringsbolagen att göra så.
Vet inte var din morsa jobbar/jobbade men de låter so mett bra bolag ;P.
Fast hörrni, är det inte lite pojkaktigt att ha bilen ståendes på mamma?

.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"