3838
Sök

Vad betalar ni i försäkring??

433 Inlägg
2 april 2006
Jag har bilen ståendes på morsan (körkort sen -73 helt utan några krockar osv.) och då får jag betala strax över 3000:-, som 18-åring har man väl itne så många val än att ha bilen på nån annan =/

1 854 Inlägg
2 april 2006
Tenacious_Dboy skrev:
ja jag fick tyvärr sätta bilen på pappa eftersom på mig skulle bilen kostar 19600:-/hel år och när man är 22 år så känns det som man vill göra lite annat än lägga pengarna till försäkringsbolag...rätt synd att alla ska bli straffade för att några idioter inte kan köra bil och beter sig som svin i trafiken

hur fan kan en 93a kosta så mycket???
Nått måste va fel..

jag e 21 haft körkort i lite mer en 2 år och har en Seat Leon 1.8 20VT Sport 180hk o betalar 10k för ett helår helförsäkrat.
jag bor inte i en storstad men vafan 20k för en saab 93 aero??
jag har länsförsäkringar vad har du?

Kolla va min bil skulle kosta på dig mitt reg nr RUN 243

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 april 2006
pappa betalar.. ^^ tongue big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

3 Inlägg
2 april 2006
betalar 5400kr per år helförsäkrat på min S2:a då den står på min morsa

1 639 Inlägg
2 april 2006
Vet en som skenförsäkrade sin E-36 M3 och körde på en kille så han blev invalid. Bolaget krävde föraren på miljonskadestånd eftersom det var ett klart fall av skenförsäkring (Mormor 68 körde inte M3) Killen som körde mormors M3 *host*  får alltså betala den invalidiserades ersättning för utebliven arbetsförmåga så länge denne lever.
Likadant om man lägger sin skenförsäkrade bil i diket så kan man bli helt utan ersättning vilket kanske inte är så kul.
Så ni som vågar ställa på era föräldrar, släkt osv är jävligt modiga ! smile Dessutom bygger man ju inte upp någon egen försäkringsrabbat...
Senast redigerat av mrcelica (2 april 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Flickspanare
728 Inlägg
2 april 2006
Jag betalar 380 kr per månad på min 850. Då är det helförsäkring och den står på farsan..

Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

433 Inlägg
2 april 2006
mrcelica skrev:
Vet en som skenförsäkrade sin E-36 M3 och körde på en kille så han blev invalid. Bolaget krävde föraren på miljonskadestånd eftersom det var ett klart fall av skenförsäkring (Mormor 68 körde inte M3) Killen som körde mormors M3 *host*  får alltså betala den invalidiserades ersättning för utebliven arbetsförmåga så länge denne lever.
Likadant om man lägger sin skenförsäkrade bil i diket så kan man bli helt utan ersättning vilket kanske inte är så kul.
Så ni som vågar ställa på era föräldrar, släkt osv är jävligt modiga ! smile Dessutom bygger man ju inte upp någon egen försäkringsrabbat...

Vad jag vet så är det bara för motorcyklar som du kan råka illa ut om du ställer den på nån annan, t.ex mormor som aldrig ens har suttit på en motorcykel. För blir det en olycka och en kille på typ 20 år kvaddar sin R1:a då tar försäkringsbolaget en likvärdig cykel och åker upp till mormorn och ber henne köra en sväng så dom ser att hon kan..oftast så kan hon ju itne och killen förlorar ersättning. Att det skulle vara något fel i att skriva sin bil på nån annan i familjen har jag inte hört någonting om. Morsan har jobbat på försäkringsbolag och hon hade inget emot det..

1 414 Inlägg
3 april 2006
SAAB 9-3 Viggen 2001 (registrerad som en 205 hästare fullturbo)
Pris 3400:- per år med helförsäkring och allt inkluderat. Trygg-Hansa.

SAAB 9-5 Aero Kombi 2001 (230 hästars fullturbo)
Pris 4800:- per år med helförsäkring och allt inkluderat. Länsförsäkringar.
Senast redigerat av Founder (3 april 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

266 Inlägg
14 april 2006
angående höga premier har en kompis som har en evo 8 25 papp per helår!!!!!!! dyrt???? ja
kollade härom dan på en blivande bil 18 papp per helår på folksam ringde trygg hansa och vips så sparade man 6 papp trygg hansa är bäst!!!!!

91 Inlägg
14 april 2006
Jag betalar 330:- för en Golf IV 1999 1,8
Sveland har jag som försäkringsbolag...
www.insplanet.se is the shit får man lov att säga!!!

Nknn
14 april 2006
xBjorlingx skrev:
mrcelica skrev:

Vad jag vet så är det bara för motorcyklar som du kan råka illa ut om du ställer den på nån annan, t.ex mormor som aldrig ens har suttit på en motorcykel. För blir det en olycka och en kille på typ 20 år kvaddar sin R1:a då tar försäkringsbolaget en likvärdig cykel och åker upp till mormorn och ber henne köra en sväng så dom ser att hon kan..oftast så kan hon ju itne och killen förlorar ersättning. Att det skulle vara något fel i att skriva sin bil på nån annan i familjen har jag inte hört någonting om. Morsan har jobbat på försäkringsbolag och hon hade inget emot det..

Det var de jag tänkte också, för jag menar isåfall skulle ju inte jag kunna låna pappas bil t.ex..

Driver
2 111 Inlägg
14 april 2006
xBjorlingx skrev:
mrcelica skrev:

Vad jag vet så är det dubbel självrisk om du inte har bilen stående på dig. Dvs du har den stående på morsan o kraschar. Det eller noll ersättning. Det är inte populärt bland försäkringsbolagen att göra så.
Vet inte var din morsa jobbar/jobbade men de låter so mett bra bolag ;P.

Fast hörrni, är det inte lite pojkaktigt att ha bilen ståendes på mamma? wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
14 april 2006
nicke_b2 skrev:
angående höga premier har en kompis som har en evo 8 25 papp per helår!!!!!!! dyrt???? ja
kollade härom dan på en blivande bil 18 papp per helår på folksam ringde trygg hansa och vips så sparade man 6 papp trygg hansa är bäst!!!!!

jobbarpolarn skulle få punga ut runt 30 000 för sin s4 helår helförskring. kommer dock inte ihåg vilket bolag det var. Sedan kollade han runt mer tror han kom unan med runt 20. Så det skiljer väldigt mellan försäkringsbolgan i vissa fall. Själv bytte jag till trygghansa igår. Bättre självrisker samt lägre kostnad.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Snickar guru
278 Inlägg
14 april 2006
6k = RS2

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

11 Inlägg
10 juni 2006
Min audi 100 2.0 kostar mig 3200kr/år i helförsäkring. Bilen står förståss på pappa och vi bor på samma adress.

Har hört lite delade meningar om ersättningsmöjligheterna till en ung förare som har råkar ut för en olycka och har mamma/pappa som försäkringstagare.

Kan man få ett konkret svar från någon som säkert vet.

Det verkar ju ganska ologiskt att man inte skulle få någon ersättning när pappa har kryssat i en ruta på försäkringpappret där det stod att bilen kommer att användas av en person under 24 år. (lr nått sånt).

Någon som vet säkert.

BMW Power
2 362 Inlägg
10 juni 2006
Golf GTI 16V -88 Helförsäkring 4.200:- per år (står på farsan).

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

18 Inlägg
10 juni 2006
Jag vill starkt rekomendera att ni gör en serch på pricerunner.se, där luskade de fram en försäkring på ca 5000 kr på min gammla volvo istället för 12000 kr som de flesta andra bolag ville ta.
Ja menar herrejävlar... det är en 240 gl, ingen T5:a... nog för att jag är en ung kille med relativt färskt körkort men som det tidigare är konstaterat så kör ju faktiskt inte alla som idioter.
Min ambition med denna bil är att ta mig från punkt A till punkt B... bilen kostade 8000:- i inköp, är för mig helt orimmligt att betala 12000 kr endast för trafik.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 juni 2006
ger 5000 helår för A4:an i helförsäkring, står på mig själv, 25 år och full bonus...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

31 Inlägg
11 juni 2006
1300 kr/året i trafik på min Suzuki swift 1,3 GTI -87

Yrkesförare
1 073 Inlägg
11 juni 2006
8000kr/helår. Helförsäkring på mig själv, 24 år.

Sök