Ni som stylar "taffligt" varför?

tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

Rallyhalle skrev:

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

Och VAD har de med saken att göra?? Är det förbjudet att ställa en sån fråga bara därför eller??
Jag undrar samma sak, varför man inte väntar och sparar ihop den där extra 1000-lappen extra istället och får det ordentligt gjort istället...

Ja det var precis så jag menade det ! Tack!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
26 februari 2009 · 2 496 Inlägg

Fellow skrev:

DasAuto skrev:

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

så rika får inte säga sitt ?? yikes

De sa ja väl inget om? big_smile
Men som exempel på min tråd som ligger uppe. 1100 kr för ögonlock eller 400 kr? Frågan är hur kvaliten skiljer sig men gör dem sitt jobb så gör dem

Det tror jag inte är så viktigt i den frågan !

Dock var jag dum och köpte en RS4 front billigt till min A4 ! den satt på i 1dag sen sålde jag den pga att det felade lite här och där och där var det ju i procent en mkt mindre summa i tillägg för en "fin" front !

Men skit i detta nu smile

Senast redigerat av tsdi (26 februari 2009)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Darkie dARKiE
26 februari 2009 · 5 031 Inlägg

Fellow skrev:

DasAuto skrev:

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

så rika får inte säga sitt ?? yikes

De sa ja väl inget om? big_smile
Men som exempel på min tråd som ligger uppe. 1100 kr för ögonlock eller 400 kr? Frågan är hur kvaliten skiljer sig men gör dem sitt jobb så gör dem

Dem gör ju inte sitt jobb om dem har noll passform. Då gör dem bara bilen ännu fulare ju ? Då väljer man hellre kvalitet varan med passformen om man inte har kunskap att fixa till dem dära billiga själv eller?

Sen kan man ju börja räkna på vad det skulle kosta att fixa till passformen på dem dära billiga med massa polyester osv.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
jimmy-124 Svartlistad
26 februari 2009 · 446 Inlägg

JakeDevilson skrev:
köper man en gmc syclon får man kjolpaket med noll passform på köpet !! smile

haha samma sak med typhoon smile

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
DasAuto
26 februari 2009 · 2 751 Inlägg

Fellow skrev:

DasAuto skrev:

Fellow skrev:
Att klaga på att folk vill spara 1000 kr när trådskaparens familj har bilar för närmare 1 miljon säger väl allt?

så rika får inte säga sitt ?? yikes

De sa ja väl inget om? big_smile
Men som exempel på min tråd som ligger uppe. 1100 kr för ögonlock eller 400 kr? Frågan är hur kvaliten skiljer sig men gör dem sitt jobb så gör dem

Förstår vad du menar, men vill man ha det ordentlig, om nu det ögonlocket för 400 inte skulle duga så kan man ju vänta med att köpa det och spara ihop tongue har jag lärt mig av flertal misstag. är själv student så jag är inte tät precis

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Pan
26 februari 2009 ·

Förstår inte hur folk vill åka i en plastraket från början? Men bäst är det när plasten lackats och det är nyansskillnader det ser fan ut som skit. Och så kör man på en kotte så flyger plasten i 1000 delar! Säger inte att alla plast stylade bilar är ful. Men dom flest ser ju inte bra ut.

evilaudio
26 februari 2009 · 16 195 Inlägg

Pan skrev:
Förstår inte hur folk vill åka i en plastraket från början? Men bäst är det när plasten lackats och det är nyansskillnader det ser fan ut som skit. Och så kör man på en kotte så flyger plasten i 1000 delar! Säger inte att alla plast stylade bilar är ful. Men dom flest ser ju inte bra ut.

tur att volvo 240 e så snygga då..haha

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
sir_daniel www.kudoz.se
26 februari 2009 · 3 802 Inlägg

jorre83 skrev:
jag har inte perfekt passform på mitt kjolpaket eller ena sidokjolen har en glipa på 2-3 mm i framkant men det kan jag leva med. vill heller inte plasta då bilen lätt ska gå och återställa till orginal

vem sa att man skulle plasta in det med karossen, plasta om/modda så att kjolpaketet passar bättre...
sedan får jag säga att mina grejor inte sitter 100% heller, men blir bättre o bättre för varje gång jag bygger...

Rawad C20LET
26 februari 2009 · 1 041 Inlägg

förstår va trådskaparen men om man ser det på ett annat sätt man har olika ändamål med sina bygge, visa bilar som kostar runt 20tusen kr vill man ju inte köpa ett kjolpaket till för 15k plus lack, visa vill bara synas en aning eller känna sig speciela ute i samhället så tycker jag att det är lungt om de har en glippa på 5 eller 20mm det e ju deras val.
Men det som retar mig är folk som ställer ut sina bilar på Elmia bland annat som har köpt kjolpaket med dålig passform o ställer sig på mässan o försöker glänsa det tycker inte jag om, ställer man ut sin bil så borde bilen va hel o fin inte en massa difekter här o var.

Glöm inte en sak gott folk alla som handlar sina delar o det mesta av glasfiber vet inte att man ska passa in formen först o inte bara det så brukar folket styla sin bil för första gången o tar o beställer sina saker på den första E handel de hittar, så det förklarar varför visa bilar ser ut som de gör o de kallar vi amatörer o även jag nu en amatör byggare smile

Stavfel kanske?

Senast redigerat av Rawad (26 februari 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

sir_daniel skrev:

jorre83 skrev:
jag har inte perfekt passform på mitt kjolpaket eller ena sidokjolen har en glipa på 2-3 mm i framkant men det kan jag leva med. vill heller inte plasta då bilen lätt ska gå och återställa till orginal

vem sa att man skulle plasta in det med karossen, plasta om/modda så att kjolpaketet passar bättre...
sedan får jag säga att mina grejor inte sitter 100% heller, men blir bättre o bättre för varje gång jag bygger...

okey går det att plasta både glasfiber samt abs?

Rawad C20LET
26 februari 2009 · 1 041 Inlägg

sir_daniel skrev:

jorre83 skrev:
jag har inte perfekt passform på mitt kjolpaket eller ena sidokjolen har en glipa på 2-3 mm i framkant men det kan jag leva med. vill heller inte plasta då bilen lätt ska gå och återställa till orginal

vem sa att man skulle plasta in det med karossen, plasta om/modda så att kjolpaketet passar bättre...
sedan får jag säga att mina grejor inte sitter 100% heller, men blir bättre o bättre för varje gång jag bygger...

du har helt rätt där man kan alltid kapa o plasta om paketet till den önskade formen men det finns inte så
många som vågar plasta fast än det är inte svårt alls o ge sig på.

PS till er som klagar på plast, så hoppas att era bilar inte så rostiga då med all plåt DS

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
krutmats
26 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Glada Amatörer är vi väl dom flesta?
tongue

no_fake
26 februari 2009 · 865 Inlägg

tsdi skrev:

Fellow skrev:

DasAuto skrev:

så rika får inte säga sitt ?? yikes

De sa ja väl inget om? big_smile
Men som exempel på min tråd som ligger uppe. 1100 kr för ögonlock eller 400 kr? Frågan är hur kvaliten skiljer sig men gör dem sitt jobb så gör dem

Det tror jag inte är så viktigt i den frågan !

Dock var jag dum och köpte en RS4 front billigt till min A4 ! den satt på i 1dag sen sålde jag den pga att det felade lite här och där och där var det ju i procent en mkt mindre summa i tillägg för en "fin" front !

Men skit i detta nu smile

jag förstår inte varför folk ska ha tummen mitt i handen och inte kunna modda lite sj så det hade passat....

man ska bygga sina saker som man själv tycker e snyggt och stå för det...

krutmats
26 februari 2009 · 1 892 Inlägg

OM man nu fötts med tummen på fel ställe är det ju inget man kan rå för,
vi har ju olika färdigheter och att man inte kan saker ska man väl inte klanka ner på?

P_Jonsson
26 februari 2009 · 104 Inlägg

Det är nog inte så att många som åker omkring i sina bilar vill att det ska se ut som hej kom och hjälp mig.
Men det är nog många som inte förstår att man kan räkna med några timmar i garaget när man beställer ett kjolpaket.

Många ser nog en bild på nätet och tänker "-shiiit fan det måste jag ha", beställer skiten och är övertygade om att det är bara och mosa på kjolarna direkt. När man väl märker att passformen inte är bra orkar man helt enkelt inte göra något åt det. Vet många som har beställt saker och skickat på lack innan dom ens har prov monterat sakerna.

Själv anser jag att och anser att är man inte beredd att modda in ett paket eller betala för att någon annan gör det när man skall köpa, så bör man nog skippa köpet.

Håller med föregående person om att på utställningar kan man rycka till näsan en extra ggr när man ser verkligen hur mycket man fuskat(passform/underarbete) när man sätter på kjolar.
Säger inte att mitt paket är helt 100%(få kan nog göra det) men jag kan säga att jag har kämpat med det.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
27 februari 2009 · 3 404 Inlägg

jimmy-124 skrev:

JakeDevilson skrev:
köper man en gmc syclon får man kjolpaket med noll passform på köpet !! smile

haha samma sak med typhoon smile

Därför man köper Chevrolet... wink

Om det glipar lite är väll inte hela världen även om det inte är så snyggt. Det jag blir förvånad över är hur folk kan hänga på massa skit som bara skär sig mot bilen. Kjolpaket som saknar allt vad samspel vad gäller form heter. Ögonlock verkar vara ett kapitel för sig, har sett något till någon bmw som passade rätt bra. Annars ser det mesta ut som Erik 3år har ritat.

Massa skit från jula/biltema till inredningen som man köpte bara för att det var billigt typ rattmuffar, "balla" sätesöverdrag och andra universalprodukter som inte passar bilens ordinarie design för 5 öre!

Det finns mycket som får en att må illa i vart fall, diskret is the shit

Senast redigerat av TenZer (27 februari 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
ajka
27 februari 2009 · 194 Inlägg

Vad som är snyggt eller inte på en bil är ju ytterst subjektivt, men om man börjar rådfråga folk som är lite insatta ser man ju åt vilket hål det lutar åt. Sen tycker jag mer detta verkar vara en showoff-tråd från TS som gnäller över fulstyling, då hans familj äger riktigt fina och dyra bilar. TS borde ju bara vara glad för att alla människor inte är professionella bilstylare. Annars skulle ju inte hans familjs stock-bilar stå ut så mycket tongue

iceman_21
27 februari 2009 ·

En annan sak jag satt å funderade på är---varför man lägger ut sina Leasingbilar på garaget....eller sin mammas bil smile ....eller kan det vara så att man inte står som ägare på sin egna bil? smile

Ang stylingen så kan jag hålla med till en viss del.

bmx
27 februari 2009 · 7 100 Inlägg

men herregud,sandlåde nivå här nästan!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
puff_kryll
27 februari 2009 · 10 Inlägg

håller fulkomligt med dig Emi, ska man göra något med sin bil så för fan gör det ordentilgt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang