3404
Sök

Ni som stylar "taffligt" varför?

836 Inlägg
27 februari 2009
Som många sagt i denna tråden så e dom flesta av oss amatör byggare och testar oss fram för att få våra bilar fina enligt oss själva, att klanka ner på att kjolpaket inte sitter hundra eller att det kan finnas en viss nyans skillnad e bara fjantigt...visst ska du ställa ut bilen på en utställning där folk ska tycka om mycket dom e där för att se, då kan du naturligtvis inte ha ett paket som glappar...

alla börjar som amatörer och testar sej fram och har man inte råd me försäkring på bilen så skit i att ha bilen påställd

Driver
2 111 Inlägg
27 februari 2009
steifan skrev:
Njaa, nu är ni väl lite väl hårda, tycker det brukar vara mycket taffliga Golf3 och märkliga japanare
som kryssar runt med diverse tafflig styling som gamla volvos wink Spoilers som hänger och slänger osv osv.

Taffligaste på min gamle pärla är ju addonläpparna till fronten, som är 'lackerade'
av mig själv med hjälp av bättringsfärg på sprayburk. Blir ju aldrig helt 100% med
metallic-lack på sprayburk, så drar mig enormt för att göra samma sak med resten
av originaltillbehörsplasten som ligger och dammar wink

http://www1.garaget.org/archive/14/1354 … 971221.jpg
Ser ju iofs ok ut, men finishen är inte 100% så lite ledsen är man ju wink

Men det anser jag vara det absolut vanligaste 'tafflet', sprayburkslackeringar!

Inget taffligt med att lacka småsaker med burk. Bara man gör rätt...

Att lacka en huv eller dylikt med burk är ju en annan sak...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 299 Inlägg
27 februari 2009
Burnout89 skrev:
tsdi skrev:
Satt och kikade runt lite i brist på annat att göra !

Jag funderade lite på vad folk egentligen tycker är snyggt !
Många hänger på nått kjolpaket från polen där det är större glipa mellan karossdelarna än gluggen på en
8åring som tappar mjölktänderna.

Tycker ni verkligen det ser bra ut, och bara ser förbi "allt som inte är bra" ?

Lika så alla som häktar på nya framlampor som ser ut som nått hämtat ur en film om ufon. Passformen är noll och det lyser dioder i alla möjliga och omöjliga färger.

Så tycker ni att man har "snyggat till bilen" när man monterar spolarmunstycken med blåa dioder, nått grillnät som börjar rosta och ett påklistrat huvscoop från danmobility ?

Säger inte att folk inte har rätt att tycka som dom vill ! men undrar bara om vissa BARA bryr sig om att det är ett kjolpaket på bilen, sen om det sitter bra eller följer bilens övriga linjer kan man skita i ?

Kul att veta ! / Emil

Vad har du själv att komma med?

Dom som har byggt om sig bil med kjolpaket andra lysen m.m dom har ju försökt iaf.

Vad har du själv monterat?
en orginal front? smile va duktig du är!    lol

Här har vi en som tog åt sig wink

Kan ju vara som så också att han vet att han kanske inte skulle kunna göra det riktigt hundra själv och inte gett sig på att göra det alls. Självinsikt kallas de och saknas hos måånga männiksor.

16 197 Inlägg
27 februari 2009
Pan skrev:
evilaudio skrev:
Pan skrev:
Förstår inte hur folk vill åka i en plastraket från början? Men bäst är det när plasten lackats och det är nyansskillnader det ser fan ut som skit. Och så kör man på en kotte så flyger plasten i 1000 delar! Säger inte att alla plast stylade bilar är ful. Men dom flest ser ju inte bra ut.

tur att volvo 240 e så snygga då..haha

Tycker det är roligare att renovera en gammal 240 GL -78. Än att sätta på plast som alla andra gör. Hyfsat ovanlig bil smile. Köpte den för att lära mig rostlaga och renovera allmänt. Var en impulsgrej som jag inte ångrar. Jag är inte lagd åt plast hållet bara smile Såg att du hatade Volvo, Men jag skulle nog hellre köra upp en falukorv där solen inte skiner än att köpa en jetta wink

MVH 240älskaren/Plasthataren

finns en del saker som får mig att skämmas som svensk å en av dom e just volvo...haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

273 Inlägg
27 februari 2009
evilaudio skrev:
Pan skrev:
evilaudio skrev:

Tycker det är roligare att renovera en gammal 240 GL -78. Än att sätta på plast som alla andra gör. Hyfsat ovanlig bil smile. Köpte den för att lära mig rostlaga och renovera allmänt. Var en impulsgrej som jag inte ångrar. Jag är inte lagd åt plast hållet bara smile Såg att du hatade Volvo, Men jag skulle nog hellre köra upp en falukorv där solen inte skiner än att köpa en jetta wink

finns en del saker som får mig att skämmas som svensk å en av dom e just volvo...haha

word ! tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

huh?
10 427 Inlägg
27 februari 2009
Janken skrev:
steifan skrev:
Njaa, nu är ni väl lite väl hårda, tycker det brukar vara mycket taffliga Golf3 och märkliga japanare
som kryssar runt med diverse tafflig styling som gamla volvos wink Spoilers som hänger och slänger osv osv.

Taffligaste på min gamle pärla är ju addonläpparna till fronten, som är 'lackerade'
av mig själv med hjälp av bättringsfärg på sprayburk. Blir ju aldrig helt 100% med
metallic-lack på sprayburk, så drar mig enormt för att göra samma sak med resten
av originaltillbehörsplasten som ligger och dammar wink

http://www1.garaget.org/archive/14/1354 … 971221.jpg
Ser ju iofs ok ut, men finishen är inte 100% så lite ledsen är man ju wink

Men det anser jag vara det absolut vanligaste 'tafflet', sprayburkslackeringar!

Inget taffligt med att lacka småsaker med burk. Bara man gör rätt...

Att lacka en huv eller dylikt med burk är ju en annan sak...

MVH Janken

Men metalliclack ser inte riktigt bra ut hur man än gör.
Solid färg brukar ju gå hyfsat. Sen tål inte bättringsfärg
så mycket stryk heller om det sitter på någon utvärtes-
monterad detalj.

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
27 februari 2009
jimmy-124 skrev:
JakeDevilson skrev:
köper man en gmc syclon får man kjolpaket med noll passform på köpet !! smile

haha samma sak med typhoon smile

LOL ahahaha Jo sant sant !

Fan min front på höger sida stack säker ut 1 cm fel från hjulhus breddare "orginal" cool

"Were not living in america and mere not sorry"

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

240 Inlägg
27 februari 2009
Jag har köpt mina kit billgt... Och sedan lackt ner en hel del tid på att få det att sitta bra. Men jag har lärt mig mycket av det också. Och jag är långt ifrån färdig.

Ang lila lack. Min är lack är från fabrik och har aldrig varit omlackad. däremot har jag inte lackat ngt med spray burk, utan köpte en riktig lackspruta för 4000:- och riktig lack. Kunde inte lacka bra från början men likadant där. Jag lär mig.

Ang orginal styling. Visst M3 paketet är skit snyggt speciellt med gtr läppen. MEN alla har det. vad är det då för kul när man bygger om sin bil. Den kommer ju fortfarande se lika dan ut som alla andra.

Och jag försäkrar mina egna bilar.

1 534 Inlägg
28 februari 2009
Pan skrev:
evilaudio skrev:
Pan skrev:
Förstår inte hur folk vill åka i en plastraket från början? Men bäst är det när plasten lackats och det är nyansskillnader det ser fan ut som skit. Och så kör man på en kotte så flyger plasten i 1000 delar! Säger inte att alla plast stylade bilar är ful. Men dom flest ser ju inte bra ut.

Orka...
Skulle välja Jetta över vilken 240 alla dagar om året...
Varför?
Ärligt talat, så skulle jag hellre åka buss/tåg, än att äga och åka omkring i en 240..

Du nämnde att 240 var "ovanligt", då undrar jag hur du tänker? Ser 240 överallt..
Jag bor ändå i Stockholm, inte i Norrland, där är det ändå lite vanligare med 240 än i Storstan...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 februari 2009
jetta16v skrev:
Orka...
Varför?
Ärligt talat, så skulle jag hellre åka buss/tåg, än att äga och åka omkring i en 240..

Du nämnde att 240 var "ovanligt", då undrar jag hur du tänker? Ser 240 överallt..
Jag bor ändå i Stockholm, inte i Norrland, där är det ändå lite vanligare med 240 än i Storstan...

Och det har med trådens ämne att göra hur?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 210 Inlägg
3 mars 2009
evilaudio skrev:
Pan skrev:

Vi har fattat i dina inlägg från förr att du inte gillar volvo...

orka!hmm

Förjaevle Brao
555 Inlägg
4 mars 2009
jetta16v skrev:
Pan skrev:
evilaudio skrev:

Orka...
Varför?

Volvo 240 70-talare är det inte alltför många av , dom flesta ligger på skroten.....Själv skulle ja välja en 240 över vilken jetta som helst.....

1 Inlägg
4 mars 2009
Haha jag satsar helhjärtat på att polackstyla min bil. Nä skämt åt sido... Jag antar att det är samma sak som att alla hemsidor eller all konst inte är snygga. Smaken är som baken!

Varför inte arbeta med sitt intresse! Kundansvarig på StylingShopen.se

1 562 Inlägg
4 mars 2009
jetta16v skrev:
Pan skrev:
evilaudio skrev:

Orka...
Varför?

är dom så vanliga vill jag att du letar fram fem fina exemplar.

Längtar efter sommaren
41 Inlägg
4 mars 2009
Tja.. jag kan säga att jag skulle gärna ha en snyggt stylad bil. Men ekonomin säger nej, hälften av mitt kjolpaket va redan monterat när ja köpte bilen.. Ja e nybörjare på området men jag och säkert många andra försöker att få de bra.. men om man inte har garage, verktyg o massa sånt så e de inte så lätt att få de bra på första bilen man stylar.. sen säger inte jag att de ser bra ut på min bil men jag försökte iaf. sen räcker det långt med ett par snygga fälgar o bra puts på bilen för att de ska se bra ut ändå. De här med vem som äger bilen spelar väl ingen roll? Det är väl den som fixat bilen och åker i den som har betydelse.. Jag undrar varför endel hänger upp sej på att trådstartaren har dyr bil.. Han har råd att åka i en dyr bil.. Är ni andra avundsjuka? smile

Laddtryck är det roliga i livet :P www.garaget.org/Wallskog

8 894 Inlägg
4 mars 2009
Irmscher Vectra skrev:
jetta16v skrev:
Orka...
Varför?

Och det har med trådens ämne att göra hur?

Ja det undrar jag med...
Sedan så ligger ju Upplands Bro inte i STHLM med tanke på "Jag bor ändå i Stockholm" och med sina dryga 6000 invånare är det ingen storstad heller.

Hur man stylar sina bilar är upp till var och en huvudsaken är att man själv är nöjd.
Senast redigerat av Hamilton (4 mars 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 mars 2009
tsdi skrev:
Satt och kikade runt lite i brist på annat att göra !

Jag funderade lite på vad folk egentligen tycker är snyggt !
Många hänger på nått kjolpaket från polen där det är större glipa mellan karossdelarna än gluggen på en
8åring som tappar mjölktänderna.

Tycker ni verkligen det ser bra ut, och bara ser förbi "allt som inte är bra" ?

Lika så alla som häktar på nya framlampor som ser ut som nått hämtat ur en film om ufon. Passformen är noll och det lyser dioder i alla möjliga och omöjliga färger.

Så tycker ni att man har "snyggat till bilen" när man monterar spolarmunstycken med blåa dioder, nått grillnät som börjar rosta och ett påklistrat huvscoop från danmobility ?

Säger inte att folk inte har rätt att tycka som dom vill ! men undrar bara om vissa BARA bryr sig om att det är ett kjolpaket på bilen, sen om det sitter bra eller följer bilens övriga linjer kan man skita i ?

Kul att veta ! / Emil

Ehmm.... alla har olika ekonomi, kunskap och möjligheter, så resultaten varierar... är väl inget konstigt?

Sky´s the limit...

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 mars 2009
TenZer skrev:
jimmy-124 skrev:
JakeDevilson skrev:
köper man en gmc syclon får man kjolpaket med noll passform på köpet !! smile

haha samma sak med typhoon smile

Därför man köper Chevrolet... wink

Om det glipar lite är väll inte hela världen även om det inte är så snyggt. Det jag blir förvånad över är hur folk kan hänga på massa skit som bara skär sig mot bilen. Kjolpaket som saknar allt vad samspel vad gäller form heter. Ögonlock verkar vara ett kapitel för sig, har sett något till någon bmw som passade rätt bra. Annars ser det mesta ut som Erik 3år har ritat.

Massa skit från jula/biltema till inredningen som man köpte bara för att det var billigt typ rattmuffar, "balla" sätesöverdrag och andra universalprodukter som inte passar bilens ordinarie design för 5 öre!

Det finns mycket som får en att må illa i vart fall, diskret is the shit

WORD! *tummen upp* smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

101 Inlägg
4 mars 2009
Hade varje individ som monterat ett kjolpaket eller vad det nu må vara lagt mkt energi och verkligen fösökt få det bra. Så tycker jag det är helt ok med ett monterings jobb som i mina ögon inte är bra är helt ok för man har gjort ett ärligt försök och förmodligen lärt sig något.
Men nu är det ju inte så, 9 gånger av 10 så kommer delarna på posten fredag em sedan ska det ut och raggas på kvällen och så slängs det på med trä skruv och våtrums silikon knappt torrt och hängandes på tre kvarten så sladdas det runt stan. Samtidigt som man ljuger för sig själv och säger att man ska fixa dit det ordentligt så fort det går.

Att man inte kan är en sak, men slarv jobb är något helt annat. Man blir banne mig äcklad av vissa bilar. Och det är ju inte bara styling det slarvas med. Likandant med det mesta som ska göras. Det slarvas friskt.

Jag tycker man ska försöka för annars lär man sig inget. Men då får man fortsätta tills det blir bra annars lär man sig aldrig.

1 464 Inlägg
4 mars 2009
Vem avgör när något är snyggt förresten? Vart går gränsen för tafligt? Och vem bestämmer det?

Jag tycker personligen det är mer känsla bakom en impajimpa stylad 240 om det skett med glimten i ögat och för att testa saker, än en fabriksny bil från -09 och senare som man köpt det flottaste (med betoning på flott) stylingpaketet direkt via importör. Med pengar kan man ju såklart lösa det mesta...

Ta det inte fel. Hamann, Brabus, Hirsh och alla andra exklusiva styling/tuning firmor i all ära, men det är svårt att jämnföra äpplen med kastanjer. Slemmiga 'överklasskids' som kör med det senaste må ha snygga bilar, men helheten är ju inte direkt snygg för det...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Sök