3480
Sök

Ni som stylar "taffligt" varför?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
4 mars 2009
tsdi skrev:
AirOne skrev:
Tror det har lite med ekonomin att göra. Jag säger inte att det bara är därför men till viss del.
Och så brukar man ju säga "smaken är som baken - delad". Finns säkert folk som tycker
det är snyggt att ha sådant också, precis såsom det finns folk som tex tycker Audi är bra bilar..

Inte direkt så man skiter ut pengar så fort man behöver..

Absolut inte !

Men ska man kitta en bil med alla kjolar å skit så är man säkert uppe i en 15-20tkr med lack å lite sånt ? Då borde man ju vilja att det ska sitta bra också !

Sedan finns j utanken hos folk som spara å sparar för att deä r en dröm å ha en typ 2 fast 2 fuorius bil och köper en baganad spoiler billiga där och sedan sidokjolar av någon annan tills dom har hela kittet något billigt. Sedan har någon polare som kan lacka så de ser helt okey ut i deras ögon. Samt att dom är heöt nöjd med sin bil då. DOm vet kanske att de inte sitter lika hundra som någon med massa pengar som kan lämna in allt på montering eller så. Men dom är endå nöjd över sin pärla. Lite taskigt då om de komemr någon med 3 dyra bilar och skottar 3 ton salt i  deras ögon och säger att deras pärlor är skit.

Lite so matt några killar med någon ferrari och max hottad EVo skulle komma till dig och nälla på vilka urtråkiga bilar du har samt att dom ser ut som skit och undrar hur folk tänker när dom bara köper galla sketna S8er eller va de du nu hade för gott smile (gilalr dina bilar och de är inte därför jag maler på smile ) DU hade nog sagt att du gillade dom och att dom duger gott åt dig. Och de är nog samma svar du får från den gruppen du hackar på smile

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

1 062 Inlägg
4 mars 2009
Sedan att tro att man har en sk "utställningsbil" bara för att man kittar på ett bolt on kjolpaket på någon helt vanlig svenssonbil som inte är udda från början , har jag aldrig begripit.....

"You Go, we go!"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 mars 2009
Eftersom att denna tråden handlar om personliga åsikter så ska ni få min.

Gör ingen skillnad på märke eller bilmodell då det finns fler fula skithögar som ser 10 ggr värre ut än det som rullade ut ur fabriken än snygga bilar.

90% av kjolpaket och vingar som folk sätter dit passar inte bilen och ser skit ut... som bilen här http://www.blocket.se/vi/20436771.htm?ca=22_s

Dock anser jag att ett paket från polen, som någon lagt tid att passa in (om det krävs) kan vara coolare eftersom att det visar att man inte måste köpa sig till det där lilla extra.

Sen skiter jag i om man så fan sprejmålar stylingen... bara det ser lika bra ut som lacken, fast det gör det inte i 99% av fallen.. men smådetaljer brukar kunna bli rätt bra.

Styling måste inte vara diskret... men det bör åtminstånne se ut som att det ska vara till bilen det sitter på... många gånger ser det ut som ungefär som att man skulle sätta en saab 9-5 kofångare på en 740, inte bra alltså(inget mot 740!)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Överladdad!
530 Inlägg
5 mars 2009
Jag tycker iaf att orginal bilar ser "taffligt" fula ut!   roll

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

63 Inlägg
6 mars 2009
Jag disskuterade detta förut i nån tråd och fick faen för att jag tyckte att gamla stylade volvos ser skit ut. Jag kan väl få tycka det lika som folk får tycka att de är fina. Men problemet med dessa bilar är att det oftast är en förstabil, vilket leder till att man inte är så gammal, vilket leder till att man gillar crapstyling (oftast). Sen har man kanske inte råd heller... men då tycker jag man kan låta bli... det är vad jag tycker i all fall...

Sen så finns det ju folk med pengar som inte klarar av det hela heller, enligt mig alltså. Överstylade bilar är sjukt fult... återigen min åsikt...

627 Inlägg
6 mars 2009
hmm.. tanken med en "stylad" bil är ju trots allt att man vill få uppmärksamhet... beroende på hur "bra" man stylar den får man ju förmodligen olika typ av uppmärksamhet. Har man Madonna-gluggen i kjolpaketet så får man kanske inte riktigt den respons man hoppats på.. huruvida något är snyggt eller inte beror ju helt på ens egen smak..

Personligen tror jag att man inte gör det medvetet.. ex har en fet glugg på huvscoopet eller så.. antingen har man inte råd att åtgärda de eller så har man helt enkelt inte kunskapen. Tror inte de e svårare än så.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

33 Inlägg
19 mars 2009
Smaken är som baken, delad....
Hellre 1000 kr mer då så man får fin passform med resten av bilen

379 Inlägg
19 mars 2009
ja kan lägga till
ett vettigt svar på denna tråd
ORGINALT ÄR FÖR GUBBJÄVLAR big_smile !!!!!!!!!!!

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

1 237 Inlägg
19 mars 2009
AcesHigh666 skrev:
Eftersom att denna tråden handlar om personliga åsikter så ska ni få min.

Gör ingen skillnad på märke eller bilmodell då det finns fler fula skithögar som ser 10 ggr värre ut än det som rullade ut ur fabriken än snygga bilar.

90% av kjolpaket och vingar som folk sätter dit passar inte bilen och ser skit ut... som bilen här http://www.blocket.se/vi/20436771.htm?ca=22_s

Dock anser jag att ett paket från polen, som någon lagt tid att passa in (om det krävs) kan vara coolare eftersom att det visar att man inte måste köpa sig till det där lilla extra.

Sen skiter jag i om man så fan sprejmålar stylingen... bara det ser lika bra ut som lacken, fast det gör det inte i 99% av fallen.. men smådetaljer brukar kunna bli rätt bra.

Styling måste inte vara diskret... men det bör åtminstånne se ut som att det ska vara till bilen det sitter på... många gånger ser det ut som ungefär som att man skulle sätta en saab 9-5 kofångare på en 740, inte bra alltså(inget mot 740!)

shogunkittet passar utmärkt på en 200sx. dock var dendär fronten mysko.

379 Inlägg
19 mars 2009
folk som har råd till o köpa en prsche gt3 turbo o sånt kan hålla sig till fabrikstyling
resten som köper en vanlig bil o inte vill styla den sånna tycker jag ska gå pensionera sej typ
dom som stylar sin bil är offtast grabbar mellan 18-25 och man stylar för man själv njuter av arbetet och slutresultatet.
men obs styling ska aldrig va överdrivet me massa jävla glittriga kromade eldflamor över bilen blä..
racinginspererade styling är nummer ett!!!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 mars 2009
Min bil är snygg.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

905 Inlägg
19 mars 2009
Jag tror oftast de bilarna så är stylade på de sättet du snackar om handlar det helt enkelt om låg budget bygge. . . eller nybörjare bygge. . . men kom ihåg någonstans måste man börja!! jag styla också min förra bilar så. . . men sen blev man duktigare och mer noggrann över hur det ser ut. . .

4 586 Inlägg
19 mars 2009
haagi skrev:
Jag tror oftast de bilarna så är stylade på de sättet du snackar om handlar det helt enkelt om låg budget bygge. . . eller nybörjare bygge. . . men kom ihåg någonstans måste man börja!! jag styla också min förra bilar så. . . men sen blev man duktigare och mer noggrann över hur det ser ut. . .

kolla in min bil det är mitt första stylingbygge man kan bara om man vill.

Men det finns alltid folk som inte ska man gör det ändå.

det handlar mest om tid jag har haft 8 månader på mig att få bilen klar och då blir resultatet därefter
Senast redigerat av jorre83 (19 mars 2009)

En gång till nu
760 Inlägg
19 mars 2009
sir_daniel skrev:
men bara för att man köper saker billigt betyder inte det att man ska skita i att passa in grejorna, kapa, plasta, modda för att få bra passform

De finns ju alltid dom som kan väldigt lite men vill lägga sin egen "touch" på bilen, hur jävla fult de än blir tongue.

Sen är de dom som har väldigt lite pengar och köper billiga saker å lägger ner desto mer tid på att få de snyggt och lyckas.

sen finns de dom som verkligen kan och har pengar och gör helt enastående resultat.

alla är vi olika å en sån här disskusion kommer aldrig leda nån vart mer än att smaken är som baken lol.
Cheers!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2009
Håller med MrJAM, det är tanken som räknas.. Har man 1000 kr per månad, då köper man ett kjolpaket kanske, sen är pengarna slut, mendet sitter "taffligt" monterat, just för att pengar inte finsn till spackel/plast. Sen när det kommer, provas en ny idé, vips va pengarna slut igen...

Learning By Doing som det så fint heter wink

Deutsch-style skrev:
...
resten som köper en vanlig bil o inte vill styla den sånna tycker jag ska gå pensionera sej typ
dom som stylar sin bil är offtast grabbar mellan 18-25 och man stylar för man själv njuter av arbetet och slutresultatet.

Ok... Jag är 21 och har en Volvo 740 GL som är helt ostylad och som jag inte tänker styla.. Jag får väll ansöka om pension då... roll

Handlar kanske lite om intresse med... jag är helt ointresserad av karrosserijobb och sånt, alltså stylar jag inte min bil...
Men vi kan racea sen, stylad mot trimmad wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

379 Inlägg
19 mars 2009
twin_cam skrev:
Håller med MrJAM, det är tanken som räknas.. Har man 1000 kr per månad, då köper man ett kjolpaket kanske, sen är pengarna slut, mendet sitter "taffligt" monterat, just för att pengar inte finsn till spackel/plast. Sen när det kommer, provas en ny idé, vips va pengarna slut igen...

Learning By Doing som det så fint heter wink

Deutsch-style skrev:
...

Ok... Jag är 21 och har en Volvo 740 GL som är helt ostylad och som jag inte tänker styla.. Jag får väll ansöka om pension då... roll

Handlar kanske lite om intresse med... jag är helt ointresserad av karrosserijobb och sånt, alltså stylar jag inte min bil...
Men vi kan racea sen, stylad mot trimmad wink

aja trimm/style de ingår
har redan racat me 740 gick inge vidare för den

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2009
Deutsch-style skrev:
aja trimm/style de ingår
har redan racat me 740 gick inge vidare för den

Nu snackar vi Saaben då wink 740 förlorar nog mot en moped tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 105 Inlägg
19 mars 2009
Tror oxå det beror på låg budget, been there done that.. "Stylade" en -91 Accord med div delar som jag köpte till lägsta möjliga pris då min budget inte var allt för stor. :p
Då det var mitt 1:a projekt så vart det lite learn as you go å slutresultatet vart väl så att säga"taffligt" men det var jävligt kul att hålla på.

( http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=3176 )

Mycket som jag skulle gjort annorlunda om jag skulle göra om bilen idag!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

25 Inlägg
19 mars 2009
jag skulle tippa på att det är folk som inte har råd med något värt och så orkar dom inte spara till det där extra och bara köper billigaste dom hittar...

Gti ftw!

OEM <3
6 957 Inlägg
19 mars 2009
Deutsch-style skrev:
ja kan lägga till
ett vettigt svar på denna tråd
ORGINALT ÄR FÖR GUBBJÄVLAR big_smile !!!!!!!!!!!

Ganska trångsynt om jag får säga det själv..

En Aero (som min t.ex.) behövs väl inte stylas med annat än vad den kom med?

OEM <3

Sök