2267
Sök

Få bort stötdämpare fram på 740, bort från arm,nav osv?

906 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Tjena tjena, som topic, vill få bort stötdämparen(Volvo 740), men jag får inte av den från själva fästet på länkarmen,  har tagit bort alla stag, dock sitter det nått slagsfäste runt själva nederdelen av benet, lite svårt att förklara sen sitter där en slang som jag ej hittar hur den är skruvad så därför jag valt att ej ta bort nav osv med.

Men jag har tittat upp i det(har lyft upp den från nedre fästet) och verkar vara löst, men är det nått mer som ska loss? Har bankat för allt jag har men händer ingeting. Hoppas ni förstår hur jag menar. Tacksam för svar:)
Senast redigerat av 740Fors (8 mars 2009)

=)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 mars 2009
har du tagit bort styrleden, kränkningshämmaren? gör det å hämta ett bra spett å tryck ner fjäderbenet
smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

906 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Om jag tänker rätt så är yttre styrled borta, men icke hämmaren, ska ta den idag och återkomma senare om det ej går, tack så mycket:)

=)

1 758 Inlägg
8 mars 2009
Lossa bromsok, styrstag, krängare och länkarmarna.
Sen är det bara att släppa de två övre muttrarna (övre fjädersätet) och plocka ner benet.
Fjäderspännare på, bort med fjädern. Sist muttern som håller dämparen och sen drar du bara ur den.

906 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Tacksam för svaren men bara ett sista problem, http://www.garaget.org/?car=123795&image=1282652 om ni kollar på länken så går det en slang och jag får ej bort denna, försöker hitta hur plattan sitter fast i änden på den men hittar inget, vet ni hur den sitter?

=)

299 Inlägg
15 mars 2009
är ju bra lossa kräningsstaget och länkarmen och lossa skruvarna och bäna ut fjäder bennet under skrärmen!

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

906 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Men allt är borta bara den där slangen som jag ej hittar fästet till.

=)

299 Inlägg
16 mars 2009
antar att de är en broms slang elle? är la ba skruva dän skiten!

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

906 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Hade gärna skruvat om jag hittat hur den satt, nja är ju ej den vanliga bromsslangen iaf, är om de finns en annan på nå sätt?

=)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 mars 2009
är det inte abs givaren? sitter ju en kontakt i motorrummet på innerskärmen.

Jonas

906 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
är det inte abs givaren? sitter ju en kontakt i motorrummet på innerskärmen.

Ah tack, ska kolla detta, funderade med på om de va absen.

=)

Sök