Instrumenthus+fläktreglage har slocknat!

Corleone-rider Avstängd
14 mars 2009 · 56 Inlägg

Min w124 har fått ett jobbigt problem, tidigare kanske ca 2gånger på nån månad
har instrumenhuset SAMT lamporna bakom fläktreglagen slocknat, men det har
tänts igen efter nån minut bara. typ glappat antagligen eller något.

Men nu har jag bytt till klarglas fram på den,kommer dock ej ihåg om den ev redan var det innan. och nu har den slocknat igen å vart svart 2dagar. någon som kan tänkas veta ?  lagom lustigt å ligga på E4an å gissa hastigheten då det är kolsvart lol

Expoze
14 mars 2009 · 2 024 Inlägg

Om du har ett reglage för ställbar styrka på innerbelysningen så kan du prova att juckla runt lite med den, annars får du nog börja med att kolla säkringar, glapp osv. Multimeter brukar underlätta, börja mäta vid säkringsboxen och jobba dej mot lamporna, nånstans försvinner spänningen.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Corleone-rider Avstängd
14 mars 2009 · 56 Inlägg

ingen sån ratt. tänkte också på säkeringen eftersom både lyset i huset å fläktreglagen slocknat, men kollade på säkringschemat och även innerkupebelysningen går på den säkringen och den lyser som den ska.

Expoze
14 mars 2009 · 2 024 Inlägg

Då är det bara att plocka fram en mätare och börja mäta sej fram.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
-Mackan- Fire And Silk
14 mars 2009 · 2 254 Inlägg

Corleone-rider skrev:
ingen sån ratt. tänkte också på säkeringen eftersom både lyset i huset å fläktreglagen slocknat, men kollade på säkringschemat och även innerkupebelysningen går på den säkringen och den lyser som den ska.

Är du 100% säker på att du inte har någon sådan ratt, testa att vrid på ratten du nollställer tripmätaren på.

Annars så ställer du bara frågan på http://www.mbsca.com/forum/index.php

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Corleone-rider Avstängd
14 mars 2009 · 56 Inlägg

-Mackan- skrev:
Är du 100% säker på att du inte har någon sådan ratt, testa att vrid på ratten du nollställer tripmätaren på.

Annars så ställer du bara frågan på http://www.mbsca.com/forum/index.php

hehe DEN `?  tyskarna är kluriga , ska prova det smile

Corleone-rider Avstängd
15 mars 2009 · 56 Inlägg

även växelväljarens ljus var släckt, men nu är problemet löst big_smile
Det var en säkring trots allt lol Var ut å tok kollade igen, Nr3 hade brunnit av , men det var
precis en liten glipa man såg det knappt.roll

varde ljus smile

Senast redigerat av Corleone-rider (15 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang