Trött på alla jävla översittare, som tex min bror. Jag hade en underbar - fast - anställning på gång på Posten och då blir brorsan platschef. Bra tänker man. Jag menar, då kanske man sitter säkert. Nepp. Då får man sparken, på väldigt slingriga grunder, som till och med facket funderar över om det var lagligt eller inte.
Ja jag hade gått frivilligt om han hade sagt de rätta orsakerna till varför jag blev först utnyttjad till max och sen utsparkad som en kackerlacka, men när man får höra fem olika anledningar och alla är lika underliga - då blir man lite less.
Sen är det inte så jävla lätt att hitta jobb. Alla som gnäller på de utan jobb här i tråden - far åt helvete säger jag bara. Inga namn, inga glömda - men ni vet fan inte hur det är. Brorsan skaffar splitt ny bil och gnäller över axeln på mig när jag står under huven på min egen. Han skaffar en stor jävla vägg-tv och är "snäll" nog att sälja sin gamla tv till mig.
Och allt hans tjat om att jag ska skaffa jobb. Jag har gått söka jobb-kursen som ams har tre gånger om, och letat som ett djur efter ett jobb. Javisst, det kanske finns det och det antalet jobb lediga - men det idioterna inte tänker på är hur många som söker dem.
Ett jobb jag sökte sist - med en plats ledig - var det närmare 1200 personer förutom mig, som sökte.
"Kan ju inte svårt att hitta ett jobb. My ass, som dom säger i staterna. MY ASS!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.