5412
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

95 Inlägg
23 juni 2009
Word ifrån evilaudio´s sida smile!

Smakar det så kostar det!

16 197 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
Evil_E skrev:
Som jag sa tidigare så finns det 2475 lediga jobb som ej kräver speciell kompetens, vidare finns det ytterligare ett stort antal om man har någon sorts specialkompetens.

Sen till alla er "stackare" som har det så hemskt svårt och där Soc inte gör era utbetalningar i tid..... Kanske skull det gå lättare att få ett jobb om ni inte satt här på forumet och skrev en massa idiotier på ARBETSTID!!!

De flesta företag har som bekant någonting som kallas "kontorstid" mellan 9-17 vilket innebär att det är bemannat vilket i sin tur gör det mycket lättare att möta dem och SKAFFA ETT JOBB under just den tiden på dygnet.

Matematiken var inte speciellt svår? 1 + 1 = Vadå?

men du fattar verkligen inte!!DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT FÅ JOBB NU!!!!!!!!!!

ser inte svårheten att få ett jobb,  ja sa själv upp mig igår å ska börja ett nytt jobb i augusti..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
44 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
Evil_E skrev:
Som jag sa tidigare så finns det 2475 lediga jobb som ej kräver speciell kompetens, vidare finns det ytterligare ett stort antal om man har någon sorts specialkompetens.

Sen till alla er "stackare" som har det så hemskt svårt och där Soc inte gör era utbetalningar i tid..... Kanske skull det gå lättare att få ett jobb om ni inte satt här på forumet och skrev en massa idiotier på ARBETSTID!!!

De flesta företag har som bekant någonting som kallas "kontorstid" mellan 9-17 vilket innebär att det är bemannat vilket i sin tur gör det mycket lättare att möta dem och SKAFFA ETT JOBB under just den tiden på dygnet.

Matematiken var inte speciellt svår? 1 + 1 = Vadå?

men du fattar verkligen inte!!DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT FÅ JOBB NU!!!!!!!!!!

Haha, vem är det som inte fattar, det är precis lika svårt som innan.
vad är du utbildad till?

Kanon..
1 473 Inlägg
23 juni 2009
Haha, ja man blir fan jävligt förbannad på folk som sitter o gnäller över att soc är sen med pengar.

Ren jävla bullshit att sånt folk söker alla jobb, lata jävlar.

95 Inlägg
23 juni 2009
Alltså, ett jobb betyder inte att du måste sitta hos LG som civilingenjör och dra in 70 lax innan skatt, snacka med föräldrar/anhöriga ifall dom kan ordna något skitjobb som iaf ger lite betalt! Sen kan du ju hjälpa till i hemmet och laga middag/städa/diska och sköta allt här hemma ifall du fortfarande gör det, sen behöver du ju inte jobba i sverige? stick till norge och jobba, finns många jobb där! det finns ju 1000 möjligheter att få jobb på bara man vill och ligger i. (dom som inte har jobb ta inte illa upp, vet att det kan vara svårt ibland att få jobb)

1 587 Inlägg
23 juni 2009
wedmark skrev:
Alltså, ett jobb betyder inte att du måste sitta hos LG som civilingenjör och dra in 70 lax innan skatt, snacka med föräldrar/anhöriga ifall dom kan ordna något skitjobb som iaf ger lite betalt! Sen kan du ju hjälpa till i hemmet och laga middag/städa/diska och sköta allt här hemma ifall du fortfarande gör det, sen behöver du ju inte jobba i sverige? stick till norge och jobba, finns många jobb där! det finns ju 1000 möjligheter att få jobb på bara man vill och ligger i. (dom som inte har jobb ta inte illa upp, vet att det kan vara svårt ibland att få jobb)

Håller med dig ! Visst är det lite svårare att få jobb just nu men då föreslår jag att utbilda er lite mer, liksom ta en komvux utbildning eller nåt, plugga eller nåt skit tills krisen är över smile !
Jag själv ska göra så, ska plugga till CNC teknik genom komvux.. Tar ett år typ sen när jag är klar me de så söker ja jobb, om inte de går bra så fortsätter jag utbilda mig big_smile !

95 Inlägg
23 juni 2009
Severin skrev:
wedmark skrev:

Håller med dig ! Visst är det lite svårare att få jobb just nu men då föreslår jag att utbilda er lite mer, liksom ta en komvux utbildning eller nåt, plugga eller nåt skit tills krisen är över smile !
Jag själv ska göra så, ska plugga till CNC teknik genom komvux.. Tar ett år typ sen när jag är klar me de så söker ja jobb, om inte de går bra så fortsätter jag utbilda mig big_smile !

Precis, helt rätt inställning. Går det inte så fortsätter man, löser sig alltid till slut bara att det kommer kanske ta sin tid smile

Forummoderator
26 552 Inlägg
23 juni 2009
Trött på alla jävla översittare, som tex min bror. Jag hade en underbar - fast - anställning på gång på Posten och då blir brorsan platschef. Bra tänker man. Jag menar, då kanske man sitter säkert. Nepp. Då får man sparken, på väldigt slingriga grunder, som till och med facket funderar över om det var lagligt eller inte.
Ja jag hade gått frivilligt om han hade sagt de rätta orsakerna till varför jag blev först utnyttjad till max och sen utsparkad som en kackerlacka, men när man får höra fem olika anledningar och alla är lika underliga - då blir man lite less.

Sen är det inte så jävla lätt att hitta jobb. Alla som gnäller på de utan jobb här i tråden - far åt helvete säger jag bara. Inga namn, inga glömda - men ni vet fan inte hur det är. Brorsan skaffar splitt ny bil och gnäller över axeln på mig när jag står under huven på min egen. Han skaffar en stor jävla vägg-tv och är "snäll" nog att sälja sin gamla tv till mig.
Och allt hans tjat om att jag ska skaffa jobb. Jag har gått söka jobb-kursen som ams har tre gånger om, och letat som ett djur efter ett jobb. Javisst, det kanske finns det och det antalet jobb lediga - men det idioterna inte tänker på är hur många som söker dem.
Ett jobb jag sökte sist - med en plats ledig - var det närmare 1200 personer förutom mig, som sökte.

"Kan ju inte svårt att hitta ett jobb. My ass, som dom säger i staterna. MY ASS!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

482 Inlägg
23 juni 2009
evilaudio skrev:
Zeno_ skrev:
evilaudio skrev:

ja har ett jävligt bra liv..smile   

å jobb har ja typ 2 st så..

uppenbarligen inte tillräckligt för att kritisera folk som har det sämre än dig själv.
mycket lätt att trycka ner folk som har det svårare, du vet inget om min bakgrund eller vem jag är, bara för att du har jobb och ett "liv" gör det inte rätt för dig att trycka ner folk som fan kämpar

kämpar som fan genom att sitta på nätet å beklaga sig på att man inte får soc??   

du vet inte hur mitt liv varit heller elle min bakgrund som kom inte å klaga..

livet blir inte värre än va man göra de..

man skapar sitt eget öde å man har ALLTID ett val.

Helt rätt!

just real power
no turbo shit

9 108 Inlägg
23 juni 2009
Det som är lättast att få just nu är inom telefonförsäljning, vet flera som gått till sådana ställen och fått börja dagen efter. Dock är det riktiga skitjobb, dom lovar en garantilön på t.ex. 10.000 plus provision men sedan kommer det fram att man måste ringa 400 samtal om dagen och fixa XX antal kunder annars sitter man 8 timmar om dagen och får ut 3.000 eller nåt. 3.000 är visserligen bättre än noll i alla fall.

Har själv varit arbetslös ett tag men har nu flyttat 35 mil för att utbilda mig då det faktiskt inte finns några snabba jobb (som ger mer än a-kassa roll) att få tag på. Som ovanstående sagt så visst finns det jobb på AMS, men det är tusentals sökande. Det där med att gå och fråga i mataffärer funkade nog på 90-talet men inte nu längre. Man behöver kontakter i så fall.

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juni 2009
Jag tycker också man ska sluta gnälla på dem som INTE har jobb. Jag gjorde praktik 11 veckor på ett företag man tycker då man borde få sommarjobb iaf, icke istället sa de upp folk. Så jag har nu flyttat 70 mil hemifrån (less 5:e gången jag flyttar 21år)  och äntligen fått jobb. Men alla kan/har inte möjlighet att flytta 70 mil vissa har ju partner som har jobb? då är det ju inte så lätt att dra iväg.

Och angående starta eget. Hur fan startar man eget om man är under 25 aldrig har jobbat och man får inte ens starta-egetbidrag man kan inte ta lån då man har studieskulder och grejer. Tell me hur gör man?

Finns ju inte ett enda jävla företag som tar in en utan erfarenhet. Donken kan väl inte ta in 500000 ungdomar heller.
Senast redigerat av Sushikocken (23 juni 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
23 juni 2009
MilleN skrev:
Det som är lättast att få just nu är inom telefonförsäljning, vet flera som gått till sådana ställen och fått börja dagen efter. Dock är det riktiga skitjobb, dom lovar en garantilön på t.ex. 10.000 plus provision men sedan kommer det fram att man måste ringa 400 samtal om dagen och fixa XX antal kunder annars sitter man 8 timmar om dagen och får ut 3.000 eller nåt. 3.000 är visserligen bättre än noll i alla fall.

Har själv varit arbetslös ett tag men har nu flyttat 35 mil för att utbilda mig då det faktiskt inte finns några snabba jobb (som ger mer än a-kassa roll) att få tag på. Som ovanstående sagt så visst finns det jobb på AMS, men det är tusentals sökande. Det där med att gå och fråga i mataffärer funkade nog på 90-talet men inte nu längre. Man behöver kontakter i så fall.

Nä fy fan för telefonförsäljning! Det är fan slavjobb om något, då är det vettigare att flytta till afrika och bli hundmats fiskare

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

111 Inlägg
23 juni 2009
Sushikocken skrev:
Jag tycker också man ska sluta gnälla på dem som INTE har jobb. Jag gjorde praktik 11 veckor på ett företag man tycker då man borde få sommarjobb iaf, icke istället sa de upp folk. Så jag har nu flyttat 70 mil hemifrån (less 5:e gången jag flyttar 21år)  och äntligen fått jobb. Men alla kan/har inte möjlighet att flytta 70 mil vissa har ju partner som har jobb? då är det ju inte så lätt att dra iväg.

Och angående starta eget. Hur fan startar man eget om man är under 25 aldrig har jobbat och man får inte ens starta-egetbidrag man kan inte ta lån då man har studieskulder och grejer. Tell me hur gör man?

Finns ju inte ett enda jävla företag som tar in en utan erfarenhet. Donken kan väl inte ta in 500000 ungdomar heller.

Man behöver inte vara ett mastermind för att starta eget.

Att regga en enskild firma kostar inte en förmögenhet (ca 1000:- spänn beroende på om du vill ha namnskydd osv.) och har du nått du vet du är bra på (ex. sälja nått, måla, bygga, meka) är det bara att regga och börja sätta upp lappar på stan, så gjorde jag själv en gång i tiden och det gick bra som faaaaaan. Är du bra på att sälja så hittar du din nisch kollar vad du kan få produkten du vill sälja för och vid vilka kvantiteter, säljer och får ett "letter of intent" vilket innebär i att du i realiteten sålt produkten går till banken och fixar ett lån för att täcka upp för produkterna, levererar och kammar hem.

Svårare än så behöver det inte vara. Ska Ni starta eget är dock ett råd att skaffa en bra bokförare (behöver
inte heller kosta en förmögenhet, men kommer spara er en massa huvudbry) som håller koll på arb.givaravg,
skatter, det löpande..

Håll till godo.
Senast redigerat av Evil_E (23 juni 2009)

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

Sanizz
23 juni 2009
Trådstartare
Ja gav mig fan på att jag skulle ha jobb under denna krisen. Ja fick 2 deltids anställningar och 1 praktikplats till högskolan under 1 vecka. Sökte till donkan där var 400 sökande och där fick jag jobb. Sen fick jag även ett inom äldreomsorgen. Och även som produktutvecklare hos ett fadder företag för högskoleprogrammet.

Det går att få jobb bara man vill. Men förstår dom som inte får heller. Tyvärr är det inte det lättaste då jag vet hur tuff konkuransen är just nu. Önskar alla lycka till med jobbsökande, kan hjälpa till med att säga det räcker inte med att sitta hemma och skriva lite ansökningar hit och dit. Självklart ska man även göra det. Men gå runt från företag till företag, presentera er. Tala om vilka ni är vad ni kan, varför ni är bättre än någon annan tänkbar? Kolla efter företag det går bra för i kommunen. Ring även kommunen och sök jobb där.

Men visst ska folk få bidrag medans dom söker jobb, det är väll självklart. Något jag dock inte fick. Hade o kr i inkomst tills ja fick jobb.

Återigen lycka till alla! smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2009
Att jag är sjuk mitt i sommaren hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sanizz
23 juni 2009
Trådstartare
Att min familj åker ner till Bosnien och Kroatien *hemlandet* i sommar och jag stannar sad

?
1 038 Inlägg
24 juni 2009
AirOne skrev:
Trött på alla jävla översittare, som tex min bror. Jag hade en underbar - fast - anställning på gång på Posten och då blir brorsan platschef. Bra tänker man. Jag menar, då kanske man sitter säkert. Nepp. Då får man sparken, på väldigt slingriga grunder, som till och med facket funderar över om det var lagligt eller inte.
Ja jag hade gått frivilligt om han hade sagt de rätta orsakerna till varför jag blev först utnyttjad till max och sen utsparkad som en kackerlacka, men när man får höra fem olika anledningar och alla är lika underliga - då blir man lite less.

Sen är det inte så jävla lätt att hitta jobb. Alla som gnäller på de utan jobb här i tråden - far åt helvete säger jag bara. Inga namn, inga glömda - men ni vet fan inte hur det är. Brorsan skaffar splitt ny bil och gnäller över axeln på mig när jag står under huven på min egen. Han skaffar en stor jävla vägg-tv och är "snäll" nog att sälja sin gamla tv till mig.
Och allt hans tjat om att jag ska skaffa jobb. Jag har gått söka jobb-kursen som ams har tre gånger om, och letat som ett djur efter ett jobb. Javisst, det kanske finns det och det antalet jobb lediga - men det idioterna inte tänker på är hur många som söker dem.
Ett jobb jag sökte sist - med en plats ledig - var det närmare 1200 personer förutom mig, som sökte.

"Kan ju inte svårt att hitta ett jobb. My ass, som dom säger i staterna. MY ASS!

Schysst bror du har, gissar på att han får en fet julklapp av dig roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

118 Inlägg
24 juni 2009
att mediamarkt inte tar presentcheckar!

allt är till salu för rätt pris..

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2009
Alla som gnäller över att de inte får jobb.
Visst, jag har fast jobb.
Men hade jag slutat idag så hade jag jobbat igen imorgon.
KONTAKTER!

Det har jag, det har garanterat ni.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

111 Inlägg
24 juni 2009
FireTraXX skrev:
Alla som gnäller över att de inte får jobb.
Visst, jag har fast jobb.
Men hade jag slutat idag så hade jag jobbat igen imorgon.
KONTAKTER!

Det har jag, det har garanterat ni.

SÅDÄRJA!!! Kan inte annat än hålla med! big_smile

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

Sök