Mr_M_ skrev:
Perfekt tråd för mig just nu!
Det som gör mig riktigt förbannad är att jag var tvungen att betala 700 sänn till en kille som tycker att han skulle ha det.
Det började med för ca 6 veckor sedan att han skulle köpa en bil av mig. han kollade på bilen säkert 5ggr och han tyckte det såg bra ut. Vi kom överens över ett pris och vi bägge var nöjda.
Eftersom jag vetat om vem han är så var jag snäll och la upp en avbetalningsplan åt honom.
Jag drog till mallorca dagen efter att han hämtat bilen. Och direkt när jag kom fram så fick jag ett sms om han inte tänkte betala den summan vi kommit överens om från början. Bara för att det var mera rost än jag berättat att det var på bilen. Rost som jag själv nu inte ens visste om. Så priset blev ialla fall ett annat. Och efter yttligare några veckor så ville han inte betala dom pengarna heller för han upptäckt ännu mera rost (som jag inte visste om).
Idag den 21/7 när jag skulle hämta den sista summan av pengar, och skulle även hämta ett batteri som han inte skulle ha med. Så kommer även hans farsa ut och ska föröska få mig att lämna kvar batteriet som var mitt (running bull, och kostar 2000kr nytt) Vilket jag inte gick med på. Batteriet som han fick med som han skulle ha var tydligen slut. Som jag redan visste och hade talat om när han hämta bilen.
Jag käfta emot hans farsa ialla fall och det gjorde ju inte saken bättre. Han sa att jag skulle ge honom ett nytt batteri innan jag skulle få mina pengar. Så jag var tvungen att ge honom 700kr på plats. Pengar jag inte räknat med att ge bort bara sådär. (Är arbetslös och alla pengar är väl behövda)
Jag är fortfarande förbannad över händelsen.
Nu har jag inte haft en bil sen jag sålde den, och kommer inte att skaffa en på ett tag.
BILAR GER PROBLEM!!
Blev lite långt det där...