Roliga o udda lösningar! Inga givna lösningar här inte! Då får du dra Yamahafiaten på en liten kärra bakom pickisen sen då? På väg till träffar o så Bra jobbat /Robin
Ja anmäl dig till elmia så har du en "deadline" & hålla
Ja det vore ju nåt! Synd att framvagnen är orginal fortfarande, det är ju lite pinsamt om man ska ställa ut!
robininfOCUS skrev:
Roliga o udda lösningar! Inga givna lösningar här inte! Då får du dra Yamahafiaten på en liten kärra bakom pickisen sen då? På väg till träffar o så Bra jobbat /Robin
Man tager vad man haver! Hehe ja det vore väl ett ekipage som folk skulle glo efter! Tack tack!
SchumiSRM skrev:
Ja då har du fixat min morgon, har läst genom allt sen första inlägget och börjar se dataskärmar överallt! Vilket underbart bygge, och du verkar ruskigt duktig på att få till allt. Kör på och varför inte testa en anmälan till Elmia? Har inte varit där på ett par år men kommer direkt om du ställer ut pärlan där Och så ställer jag mig till skaran som väntar på en provkörningsrulle
Kul att du tycker det är intressant! Ja nu är det många som föreslår det där med elmia.. Tål att tänkas på iaf! Tack för komplimangerna! Bara det blir lite asfalt med barmark här i närheten så ska det provas!
Idag har man kopplat lite el, fixat främre delen av elssystemet som innehåller instrument, start o stopp knappar! Vart jäkligt nöjd med det, en jädrans tid tar det också.. Timmarna bara flyger iväg när man står o knåpar med smågrejor! Skulle ta tag i bakre elssystemet också tänkte jag, men tänkte att jag provar att stoppa ihop det för att se om det funkar innan jag börjar modifiera, och givetvis gjorde det ju inte det! Får felsöka lite mer nån annan dag... Så jag försökte bättra på humöret med att koppla lite gasvajer och snygga till drivknutarna..
El e kul! bara det blir bra i slutändan så äre ju gött!
Ja om det fungerar!
JockeT skrev:
fan va najs!
såg på rejsa att du sökte en kontakt, måste fråga: hittat nått än?
Jag tänkte åka förbi skroten o köpa en kontakt från golf 3 eller liknande! Får se vad man hittar för trevligt!
farbrorbozze skrev:
Elmia:
med skärmbreddarna på & spacers fram så hjulen sitter rakt&tätt mot skärmarna så är det ingen som ser framvagnen
Palla upp bilen lite i bak & ta av ett bakhjul eller så... då tittar alla där istället
Elsystem är superkul att bygga ju... (tycker jag iaf) men det är ju bra om det fungerar innan man börjar bygga om ett befintligt system.
Jo det har du ju rätt i, skulle ju gå o göra så! hehe! El är rättså kul o pilla med om det blir bra och fungerar när man är färdig! Hatar o felsöka kabelstammar!!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
12 januari 2010
JonR skrev:
Elda skrev:
El e kul! bara det blir bra i slutändan så äre ju gött!
Ja om det fungerar!
JockeT skrev:
fan va najs!
såg på rejsa att du sökte en kontakt, måste fråga: hittat nått än?
Jag tänkte åka förbi skroten o köpa en kontakt från golf 3 eller liknande! Får se vad man hittar för trevligt!
farbrorbozze skrev:
Elmia:
med skärmbreddarna på & spacers fram så hjulen sitter rakt&tätt mot skärmarna så är det ingen som ser framvagnen
Palla upp bilen lite i bak & ta av ett bakhjul eller så... då tittar alla där istället
Elsystem är superkul att bygga ju... (tycker jag iaf) men det är ju bra om det fungerar innan man börjar bygga om ett befintligt system.
Jo det har du ju rätt i, skulle ju gå o göra så! hehe! El är rättså kul o pilla med om det blir bra och fungerar när man är färdig! Hatar o felsöka kabelstammar!!
Hehe nja vet inte, känns som att det finns finare byggen som platsar bättre där!
jag tycker personligen att det hade varit något av det intressantaste(stavning?) på hela mässan:) hade kollat läääänge på din fiat:) jag tycker du ska anmäla dig:)
bozze hade ju lite jobb med elen han med hehe själv bruka jag överlåta det till en kompis
Ja fasiken vad skönt det vore o lämna över det till nån.. men jag har sagt att det enda grejorna som jag ska lämna iväg är sånt som begränsas av verktygen/maskinerna jag har i garaget, nåt som jag verkligen inte kan tillverka själv, annars ska jag tamejtusan göra allt som jag kan själv!
pizza_gnun skrev:
JonR skrev:
pizza_gnun skrev:
elmia kanske?
Hehe nja vet inte, känns som att det finns finare byggen som platsar bättre där!
jag tycker personligen att det hade varit något av det intressantaste(stavning?) på hela mässan:) hade kollat läääänge på din fiat:) jag tycker du ska anmäla dig:)
Min bil är ju rent hantverk iofs! visserligen av en lekman men ändå! Jag ska nog ta o forska lite i det där, verkar vara många som är sugna på en närmare titt! Tack för visat intresse!
Idag har det inte blivit ett jota gjort i garaget! Har varit o handlat hela dagen, stannade till vid köpingsbildemontering och köpte ett kontaktstycke som satt på en BMW 5 serie (typ 88-90). ett sånt man skruvar ihop med 20st stift i så det räcker till all el som går till motorn! Nu ska den bara kopplas in!
JonR skrev:
Min bil är ju rent hantverk iofs! visserligen av en lekman men ändå! Jag ska nog ta o forska lite i det där, verkar vara många som är sugna på en närmare titt! Tack för visat intresse!
MVH/Jon
äsch lekmän är väl alla XD tycker jag att du ska göra! mvh
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
14 januari 2010
JonR skrev:
Idag har det inte blivit ett jota gjort i garaget! Har varit o handlat hela dagen, stannade till vid köpingsbildemontering och köpte ett kontaktstycke som satt på en BMW 5 serie (typ 88-90). ett sånt man skruvar ihop med 20st stift i så det räcker till all el som går till motorn! Nu ska den bara kopplas in!
Ja rätt verktyg & nya kabelskor så blir det ju toppen. eller hade du tänkt skarva alla sladdar? sitter liknade kontakter på volvolastbilarna, så jag har fin tillgång på sånt här på jobbet. tänkte bygga eget elsystem på rodden sen, har plockat hem flera lastbilskabelstammar mm från jobbet som blivit utbytte pga krockskador eller liknade så jag har massor av begagnade kabelhöljen, kontakter, relähållare,säkringshållare & kabel mm på lager.
äsch lekmän är väl alla XD tycker jag att du ska göra! mvh
Ja egentligen!
farbrorbozze skrev:
JonR skrev:
Ja rätt verktyg & nya kabelskor så blir det ju toppen. eller hade du tänkt skarva alla sladdar? sitter liknade kontakter på volvolastbilarna, så jag har fin tillgång på sånt här på jobbet. tänkte bygga eget elsystem på rodden sen, har plockat hem flera lastbilskabelstammar mm från jobbet som blivit utbytte pga krockskador eller liknade så jag har massor av begagnade kabelhöljen, kontakter, relähållare,säkringshållare & kabel mm på lager.
Jag hade tänkt skarva noggrant! Men nu fick jag ju tips av VW_67 så det blir nog så istället! Ja kablar o dyligt är jäkligt bra o ha när man väl ska börja, annars blir det lätt att mycket saknas om man inte är väl förberedd!
VW_67 skrev:
ett tips är att gå på BMW och köpa nya stift till kontakten, 2 onödiga skarvar på var sida om en kontakt vill man inte ha ruskigt roligt bygge BTW!
Tack för det! Det hade jag faktiskt inte en tanke på att man kunde göra! Kan man slippa skarvning så vore det ju perfekt!
Jaha... då var man ägare till 2st Fiat 126 till då... Fick ett erbjudande jag inte kunde motstå så det var bara att ta Passaten med bilkärran på och en lånad bilkärra till och en lånad dragbil och förare och sätta fart mot stockholm! Kom precis hem därifrån nu!
Har du funderingar kring elen eller liknande så skicka ett pm:) höll på i flera veckor innan jag fick till elen till r6 motorn:)
har grejjat mkt med det.
Tack för det! Det ska jag göra! Ska ut o greja imorgon och blir det ingen sprutt i maskineriet så kan det efter det bli lite frågor och funderingar från mig!