3116
Sök

Garaget.org VS Gatbilar.se !?

685 Inlägg
21 mars 2009
Garaget utan tvekan. Allt är bättre upplagt.

No turbo shit - just real power!

Low is a lifestyle
956 Inlägg
21 mars 2009
FLindgren skrev:
Gatbilar.se är väll till för dom som bara vill slicka röv för bilsport?

Så sant.. även Motorzon är ju en fjäsksida..

Garaget är en skönare sida.. fast med några undantag

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
21 mars 2009
Gatbilar.se har jag vart inne på så lite , garaget.org har alltid vart en bra sida tycker jag

Nissan Silvia

341 Inlägg
21 mars 2009
Har vart in på Gatbilar nån gång tröttnade direkt. Garaget är så tveklöst mycket bättre, så här blir man kvar:)
Senast redigerat av Perzzon90 (21 mars 2009)

Race For Fun!
379 Inlägg
21 mars 2009
Garaget alla gånger om smile förstår mig inte på gatbilar.se hmm

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Golle
448 Inlägg
21 mars 2009
Gatbilar.se, vilket skämt! Stendöd sida, garaget är grymt mycket bättre.

James May: In other news.... I've fitted a fan!

clubjdm.se
462 Inlägg
21 mars 2009
Det ända som är bra på garaget.org är hur man kan hitta mellan olika medlemmars bilar.
Forumet är ingen vidare, mest för att det känns som att det nästan bara är massa saab/volvo entusiaster med mycket bas och neon.

Håller mig till Zatzy och de i min signatur.
Senast redigerat av Asse_ (21 mars 2009)

www.clubjdm.se

657 Inlägg
21 mars 2009
Lite off topic så är nivån på zatzy mkt högre än garaget är min åsikt. Riktigt mågna urspårade trådar på garaget och mkt folk med mindre koll.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
21 mars 2009
WilYawn skrev:
Gatbilar.se, vilket skämt! Stendöd sida, garaget är grymt mycket bättre.

big_smiletongue  Kan enbart hålla med denna skribent .... presis det vad jag skulle ha skrivit.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

553 Inlägg
21 mars 2009
Garaget vinner över alla liknande bil community sidor. Dock är väl alla inte dåliga men garaget är bäst överlägset och gatbilar suger tongue

VW Ägare
1 011 Inlägg
21 mars 2009
Är medlem i bägge.

Det jag kan säga om gatbilar.se är lägga upp en tråd på gatbilar är som att skicka ett brev till en kyrkogård och sen hoppas på svar från dom som ligger där.

Garaget.org får min röst.

Henrik Eberlund

7 100 Inlägg
21 mars 2009
garaget.org alla dagar big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

41 Inlägg
21 mars 2009
Är också medlem i bägge, men det är bätte här.. e alltid dött på gatbilar.. men inte här..

2 924 Inlägg
21 mars 2009
I en sån här bedömning så vore trevligt att se mer utav konstruktiv kritik med för- och nackdelar som ni upplever hos de sidor som jämförs wink

T.ex Motorzon är ju ganska nytt men verkar sikta på liknande som G.org så det vore lika intressant att se för- och nackdelar i mellan dem också.

~ Life is short, have FUN! ~

Supraman
2 300 Inlägg
21 mars 2009
Garaget e bra tack vare mångfalden bland medlemarna och att den e Oberoende någon tidning osv.
Nackdelen kan va att det blir för många trådar om samma sak samt att många trådar spårar ur då folk går på laglighet i modifikation istället för att knipa och ge ett relevant svar.
Att upplysa om sakers laglighet e bra men det räcker med den upplysningen.

Hoppas att garaget finns i några år till och inte dör på toppen wink

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

fotointresserad
2 307 Inlägg
22 mars 2009
Nizzura skrev:
eMmet skrev:
Framförallt har inte garaget skeva användarvillkor som gatbilar.

Du orkar inte dra en kort motivering? Så jag slipper sitta o jämföra villkoren, enklare att fråga någon som har koll på grejorna. Vilket du uppenbarligen har.

Det Gatbilar gör är att typ "ta över" rättigheterna på det du lägger upp. Lägger du upp några bilder du har tagit till exempel så godkänner du att de får publicera dessa och använda de som reklam för sig själva.

Kan citera ur deras regler:
* Gatbilar.se äger rätt att använda bilder, bilar och information därom för att marknadsföra sajten.

* Förlags AB Albinsson & Sjöberg äger rätt att använda materialet från gatbilar.se redaktionellt.

FreddeK
22 mars 2009
En sida ska vara lätt att manövrera i...bra upplägg...lätt att lägga in bilder, profil osv...

För mig fyller garaget.org dom kriterierna till 100%

är även medlem på gatbilar.se men jag tycker den är rörig och ganska ointressant så då håller jag mig till garaget.org!

Det är lite som cocacola och lidls cola...lidls cola är en dålig kopia.

OEM <3
6 957 Inlägg
22 mars 2009
MDrei skrev:
Lite off topic så är nivån på zatzy mkt högre än garaget är min åsikt. Riktigt mågna urspårade trådar på garaget och mkt folk med mindre koll.

Kan nog instämma lite lite där, men det är nog mest för att dom större motorbyggarna hänger där?
har iaf fått en uppfattning om det..

Men det är mkt roligare på detta forumet tongue
Senast redigerat av Bjork (22 mars 2009)

OEM <3

I brist på annat :)
526 Inlägg
22 mars 2009
peegee skrev:
I en sån här bedömning så vore trevligt att se mer utav konstruktiv kritik med för- och nackdelar som ni upplever hos de sidor som jämförs wink

T.ex Motorzon är ju ganska nytt men verkar sikta på liknande som G.org så det vore lika intressant att se för- och nackdelar i mellan dem också.

Garaget.org är dess utom bra mycket säkrare än Gatbilar.se, med er säkerhetsintresserade så kan jag gärna prata mer smile

Garaget är mer eller mindre den enda motorcommunityn jag varit/är med i så kan egentligen inte jämnföra det med någon annan mer än säkerheten på sidorna...

DREAMTEAM
248 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Trevligt att lite folk följde upp tråden smile
jag kan ju lägga till att jag också finns på gatbilar.se
och den är ju som många säger; väldigt plottrig, inte så lätt att navigera i osv.
tog ett tag innan man fattade hur man gjorde för att ladda upp sina bilder t.ex.
det ska ju bara gå av sig självt. och här på G.org ... ja det är ju suveränt här, enligt mig.

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

Sök