2278
Sök

Fladdrande hastighetsmätare på A4

Limnolog
170 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Som rubriken säger, vid två tillfällen nu har min hastighetsmätare börjat fladdra upp och ner när jag kör. Som om strömmen till visaren försvinner eller nått (alla lampor lyser som vanligt). Finns det någon som har en aning om vad detta kan bero på? Igår gjorde den det i kanske tio minuter medans jag körde, sen bara började den funka som vanligt hmm

/R

Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg.

537 Inlägg
23 mars 2009
Molinari skrev:
Som rubriken säger, vid två tillfällen nu har min hastighetsmätare börjat fladdra upp och ner när jag kör. Som om strömmen till visaren försvinner eller nått (alla lampor lyser som vanligt). Finns det någon som har en aning om vad detta kan bero på? Igår gjorde den det i kanske tio minuter medans jag körde, sen bara började den funka som vanligt hmm

/R

Årsmodell? Är det vajjer?

Limnolog
170 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Det är en 96:a. Vajer hmm jag vet ärligt talat inte om det är vajer. Men det kanske årsmodellen avslöjar smile
Så om någon har någon aning så vore ingen gladare än jag big_smile

/R

Random Hero
4 047 Inlägg
23 mars 2009
är de vajer så kan de va så att den börjat lossa,eller att den e sliten, knäpper de i den ?
Senast redigerat av DusanMandick (23 mars 2009)

Dog food lid. Backwards

Limnolog
170 Inlägg
24 mars 2009
Trådstartare
Menar du så jag hör det från förar stolen? Isåfall är svaret nej. Går det att se på ett hyggligt enkelt sätt om det är slitet? Vart går vajern? Ner till ett av framhjulen eller? yikes usch jag kan verkligen inte dessa bilarna... Men tack för att du hjälper mig så gott det nu går smile
/R

629 Inlägg
24 mars 2009
Det är inte VAJER på en audi!! tongue Jag har haft av instrumentpanelen 1000ggr om och allt är elektroniskt!

Kanske har glapp i någon kontakt.. Vet inte riktigt var dom plockar ut hastighets pulserna
Skulle gissa att de tar det ifrån abs:en..

Limnolog
170 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Ok, ytterliggare en ledtråd kan kanske vara att idag när mätaren la av så kom den igång igen när jag saktat in vid ett rödljus. Någon som vet säkert att det är via absen som det mäts hastighet?

Tack för hjälpen hittils smile

/R

Sök