2322
Sök

Blinkrelä i Volvo 965

CSR
167 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
Tjenare:P

Jo idag så var det så olyckligt att plötsligt så slutade blinkersen att fungera överhuvudtaget på min volvo 965 -96 hmm men varningsblinkers fungerar, men kom ju underfull med att varningsblinkers sitter på ett annat relä så wink men jag hittar inget blinkrelä? roll för det verkar inte sitta vid säkringarna och vid de "vanliga" reläen under huven, och inte heler vid den "lilla dosan" ovanför batteriet? hmm

Så, vart sitter blinkreläet? hmm
Någon annan som har någon aning om vad det annars kann vara för fel? tongue

Tack på förhand smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

CSR
167 Inlägg
26 mars 2009
Trådstartare
ursäkta stavfelen tongue

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 mars 2009
lär vell sitta som på alla andra volvos vid reläna i bilen  den där boxen du beskriver är ju abs / felsöknings prylarna kolla instruktionsboken brukar stå vilka alla säkringar är /relän

kom på att de är ju ingen 4a på 960 så kolla under den där boxen för den finns inte på 940
Senast redigerat av MrEricsson (27 mars 2009)

4 005 Inlägg
27 mars 2009
Sitter den inte bakom stereon? Den är rätt stor. Du kommer åt den om du skruvar ner passagerarlocket under handsfaket och sedan längst mittväggen.

Annars har du säkringboxen på vänster sida inanför dörren. Så har jag på min S90 iaf.

CSR
167 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Sitter den inte bakom stereon? Den är rätt stor. Du kommer åt den om du skruvar ner passagerarlocket under handsfaket och sedan längst mittväggen.

Annars har du säkringboxen på vänster sida inanför dörren. Så har jag på min S90 iaf.

Vartdå på vänster sida innanför dörren? tongue På förarsidan lr? smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

CSR
167 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Nu har jag grejjat med elen i ett par dagar, börjar tröttna så jag undrar om någon har någon aning vad det är för fel? Har kommit fram till att nu fungerar blinkers, men bara när jag har backen i? :o
När jag lägger ur backen, då slutar all blinkers på hela bilen att fungra hmm

Hjälp mig! "jag blir galen"

~ Kör hårt, men lugnt! ~

CSR
167 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Ingen som har någon aning? hmm

~ Kör hårt, men lugnt! ~

865 Inlägg
29 mars 2009
på vänster sida av instrumentpanelen ligger den... står i instruktionsboken...

CSR
167 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
no_fake skrev:
på vänster sida av instrumentpanelen ligger den... står i instruktionsboken...

okajj, tack tongue Jo,bara det att jag fick inte med någon instruktionsbok roll

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Truckreparatör
221 Inlägg
30 mars 2009
Varningsblinkers knappen är blinkers relät så va det ialf i min 960 från 93.  sitter två relän i knappen ett till varningsblinkersen o ett till den vanliga blinkersen.

MVH
FReddy

CSR
167 Inlägg
30 mars 2009
Trådstartare
Tack för alla svar, jag har "fixat"felet roll
Jag skäms nästan att säga det, men det var en säkring som hade gått big_smile
Hade aldrig hittat säkringsdosan utan er hjälp, haha första gången jag har behövt en instruktionsbok tongue
Men iaf, tack! smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~

Sök