Får man fästa nummerplåten med kardborrband?

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
3 april 2009 · 887 Inlägg

Som topic lyder.
Får man fästa sin nya nummerplåt med kardborrband om man inte vill borra i den?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
gravityone Fixare
3 april 2009 · 321 Inlägg

Jag har min fäst med kardborrband i fronten. Aldrig någon som sagt nått trots att jag blivit stoppad ett par tillfällen.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Invertion
3 april 2009 · 10 Inlägg

Dubbelhäftande tejp vet jag att folk har haft med. Så läge den sitter där så är det okej för syns ju inte. Men tror inte man får ha så egentligen.

dahboy
3 april 2009 · 1 002 Inlägg

Haha.. Det va du sjukaste jag hört.. Menar ni allvar?

...
Tom Darth Vader
3 april 2009 · 1 644 Inlägg

Jag ser inte varför man inte skulle få det. Det ligger ju fortfarande i ditt ansvar att ingen rycker den,/att den ramlar av då det är du som ska se till att den syns.

Senast redigerat av DoWahDiddy (3 april 2009)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
krutmats
3 april 2009 · 1 892 Inlägg

Mitt ansvar att ingen rycker den?
den punkten lär bli klurig då det är lika lätt att ta en skylt som sitter i hållare som med kardborre

henkebenke
3 april 2009 · 1 703 Inlägg

Naturligtvis får man det. Skruva, limma, kardborre, elefantskit, tuggummi, spottloska, bara den sitter fast är det bara fantasin som sätter gränserna.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
3 april 2009 · 887 Inlägg

dahboy skrev:
Haha.. Det va du sjukaste jag hört.. Menar ni allvar?

Vad är det som är så sjuk med det?
Har du sett skruvarna och "locken" man får med till dessa?
De ser ju hemska ut!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
DaViper
3 april 2009 ·

Enligt lag ska skylten sitta PERMANENT monterad,
mina sitter med kardborreband, så jag kan ta av dom vid behov....8 år - ingen som klagat när den sitter på....

Senast redigerat av DaViper (3 april 2009)

Castel Mustangfrälst
3 april 2009 · 199 Inlägg

Jag har tejp aldrig någon som hojtat om det.
VET att vissa bilfirmor fäster skylthållarna med dubbelhäftande!

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
te_wik Forummoderator
3 april 2009 · 12 813 Inlägg

Besiktade en bil som jag drog fast skylten me i stötfångaaren lite provisoriskt med två smala spännband tongue
De var inga problem. Så lägg kardborre du, de ska nog ingen säga nå om.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
isak90
3 april 2009 · 1 997 Inlägg

Jag kör med karborre fram smile

Blir så mycket snyggare utan skruvhål eller skylthållare wink

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
3 april 2009 · 887 Inlägg

Sketabra.

Tack för snabba och inforika svar.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Aga_Diff Bärs!
3 april 2009 · 3 456 Inlägg

dahboy skrev:
Haha.. Det va du sjukaste jag hört.. Menar ni allvar?

Perfekt när man har bråttom...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
volvoentusiasten
3 april 2009 · 4 005 Inlägg

Vad bra, jag har fått något über-über kardborreband av tjejen som verkar helt sanslöst stark. Den blir nog permanent fast iaf smile

Min anledning är att att jag gör det för att minska vibreringarna från basen. smile

Mortalis VW-nörd?
3 april 2009 · 4 332 Inlägg

Bara den sitter på vid körning så skiter de ju i hur du satt på den? smile Perfekt när du parkerar och så tar du med dig regplåtarna in så blire jobbigt för lapplisorna, dock kan ju ngn ond människa börja rycka plåtarna tongue

Senast redigerat av Mortalis (3 april 2009)

volvoentusiasten
3 april 2009 · 4 005 Inlägg

Mortalis skrev:
Bara den sitter på vid körning så skiter de ju i hur du satt på den? smile Perfekt när du parkerar och så tar du med dig regplåtarna in så blire jobbigt för lapplisorna, dock kan ju ngn ond människa börja rycka plåtarna tongue

Perfekt, det blir som en diplomatbil. Bara att parkera vart man vill, se till att ta bort plåtarna innan bara..

enpatte
3 april 2009 · 498 Inlägg

linuslinje skrev:

Mortalis skrev:
Bara den sitter på vid körning så skiter de ju i hur du satt på den? smile Perfekt när du parkerar och så tar du med dig regplåtarna in så blire jobbigt för lapplisorna, dock kan ju ngn ond människa börja rycka plåtarna tongue

Perfekt, det blir som en diplomatbil. Bara att parkera vart man vill, se till att ta bort plåtarna innan bara..

Måste höja en varningens finger här.
En bil som felparkeras utan skyltar bogseras bort omgående om den upptäcks.

Fellow
3 april 2009 · 1 581 Inlägg

enpatte skrev:

linuslinje skrev:

Mortalis skrev:
Bara den sitter på vid körning så skiter de ju i hur du satt på den? smile Perfekt när du parkerar och så tar du med dig regplåtarna in så blire jobbigt för lapplisorna, dock kan ju ngn ond människa börja rycka plåtarna tongue

Perfekt, det blir som en diplomatbil. Bara att parkera vart man vill, se till att ta bort plåtarna innan bara..

Måste höja en varningens finger här.
En bil som felparkeras utan skyltar bogseras bort omgående om den upptäcks.

Ha dubbel uppsättning skyltar då med din värsta fiendes regnummer som du plutar på vid felparkering:P

Squadron
3 april 2009 · 1 833 Inlägg

jag har besiktigat med både kardborre och dubbelhäftande, inga problem. Som de andra skriver, bara den sitter på plats.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang