Bra tips på advokat ang. fortkörning!

Casual Xtreem
15 april 2009 · 123 Inlägg

Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

BMW 325 "Blue" (2002)
BMW 320d "Familjeräsern" (2007)
Soderqvist
15 april 2009 · 660 Inlägg

Haha varför ska du ha en advokat för?

Säger bara en sak.. Tog dom dig med laserpickan så kan du inte göra ett skit! Spelar ingen roll om du erkänner på plats eller tar det till rättegång du kommer förlora! Sorry, hårt men sant!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Rock-Star
15 april 2009 · 2 982 Inlägg

kolla när laserpistolen senast kalibrerades samt att polisen som använde har certifikat för att få använda den.
har för mig att de måste kalibreras 1gång i månaden ca. var 30e dag eller ngt liknande.
advokaten kan nog gå lite närmare in på vad som gäller.

Rock-Star
15 april 2009 · 2 982 Inlägg

obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.


ed

Senast redigerat av Residence (15 april 2009)

FireTraXX DFFL
15 april 2009 · 9 020 Inlägg

Residence skrev:
obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.


ed

Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rock-Star
15 april 2009 · 2 982 Inlägg

FireTraXX skrev:

Residence skrev:
obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.


ed

Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.

nja, en lapplisa körde på mig och vägrade erkänna trots att jag hade vittnen som jag aldrig har träffat förr.
i rättegång så fälldes han samt att han blev tvungen pröjsa ca 10lök i rättegångskostnader.
dock inget skadestånd eller likn.

men brirsan min krockade en kompis bil utan körkort och betalade endast 500 till brottsoffer fonden samt pengar för att få bilen fixad.  så hmm... firetraxx kan nog ha rätt

FireTraXX DFFL
15 april 2009 · 9 020 Inlägg

Residence skrev:

FireTraXX skrev:

Residence skrev:
obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.


ed

Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.

nja, en lapplisa körde på mig och vägrade erkänna trots att jag hade vittnen som jag aldrig har träffat förr.
i rättegång så fälldes han samt att han blev tvungen pröjsa ca 10lök i rättegångskostnader.
dock inget skadestånd eller likn.

men brirsan min krockade en kompis bil utan körkort och betalade endast 500 till brottsoffer fonden samt pengar för att få bilen fixad.  så hmm... firetraxx kan nog ha rätt

Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna så har jag enbart fått betala skadestånd och pengar till brottsofferfonden.
Brorsan blev av med körkortet för 2-3 år sedan och tog det till rätten, i slutändan så åkte han på böterna (4000kr som vanligt vid fortkörning) och inget mer.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
no_fake
15 april 2009 · 865 Inlägg

FireTraXX skrev:

Residence skrev:

FireTraXX skrev:

Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.

nja, en lapplisa körde på mig och vägrade erkänna trots att jag hade vittnen som jag aldrig har träffat förr.
i rättegång så fälldes han samt att han blev tvungen pröjsa ca 10lök i rättegångskostnader.
dock inget skadestånd eller likn.

men brirsan min krockade en kompis bil utan körkort och betalade endast 500 till brottsoffer fonden samt pengar för att få bilen fixad.  så hmm... firetraxx kan nog ha rätt

Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna så har jag enbart fått betala skadestånd och pengar till brottsofferfonden.
Brorsan blev av med körkortet för 2-3 år sedan och tog det till rätten, i slutändan så åkte han på böterna (4000kr som vanligt vid fortkörning) och inget mer.

hm då jag varit i rättegång fick jag betala rättegångskostnaderna då det brukar vara den som förlorar som betalar dom...

no_fake
15 april 2009 · 865 Inlägg

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

varför neka du det?

Memme I'am AWESOME..
15 april 2009 · 2 783 Inlägg

Är det med Lazer så bad luck! om  inte så kolla med  - www.eniro.se ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
VrT5
15 april 2009 · 198 Inlägg

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

körde du för fort eller!?

Tengu1969
15 april 2009 · 1 396 Inlägg

Ring massa tidningar och tv så kommer Leif Silberzsky ringa dig.....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
steifan DR!FTT3KN!K3R
15 april 2009 · 10 427 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna..

Dagens ungdom!

azid Det som inte dödar gör ont
15 april 2009 · 2 668 Inlägg

om det är imellan privatpersoner för förlorande part betala rettgångskostnader och advokatarvoden.. inte när det är mellan stat och privatperson

2slow
BOB7
15 april 2009 · 5 Inlägg

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

var det i bankeryd vid okq8 i eftermiddags? isåfall mötte jag dig rejsande med en grön passat efter dig och blinkade på er för ni körde väldigt fort mot polisen som stog med laser... förstog nästan att någon av er skulle åka fast....

tycker det var lite rätt åt dig då ni hade ganska bra fart inne i samhället vid den tiden då många skolbarn är på väg hem... så är väl bara att bita i det sura äpplet

Senast redigerat av BOB7 (15 april 2009)

race Race For Fun!
15 april 2009 · 379 Inlägg

haha bit i det sura äpplet om du gjort fel!

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Hamilton
15 april 2009 · 8 864 Inlägg

azid skrev:
om det är imellan privatpersoner för förlorande part betala rettgångskostnader och advokatarvoden.. inte när det är mellan stat och privatperson

Fel..! men hör ju inte till ämnet.
Mitt råd till trådskaparen är att leta efter ett ombud i närheten.
Vet du med dig att du gjort fel så ta böterna som en man och sluta whina och belasta skattebetalarna med en massa onödiga utgifter.

Senast redigerat av Hamilton (15 april 2009)

Fotograf på tierpidag.se
M103
15 april 2009 · 1 570 Inlägg

Ta med dig en stor yxa till rättegången och hota dom!!!!

Casual Xtreem
15 april 2009 · 123 Inlägg

no_fake skrev:

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

varför neka du det?

för att det inte finns en chans att den visade rätt.. om vi säger att jag körde i 70 så visade den 90... så varför ska man erkänna det när man vet attt det är fel?

BMW 325 "Blue" (2002)
BMW 320d "Familjeräsern" (2007)
Casual Xtreem
15 april 2009 · 123 Inlägg

BOB7 skrev:

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

var det i bankeryd vid okq8 i eftermiddags? isåfall mötte jag dig rejsande med en grön passat efter dig och blinkade på er för ni körde väldigt fort mot polisen som stog med laser... förstog nästan att någon av er skulle åka fast....

tycker det var lite rätt åt dig då ni hade ganska bra fart inne i samhället vid den tiden då många skolbarn är på väg hem... så är väl bara att bita i det sura äpplet

Då var det itne mig du mötte! jag rejsade itne med en grön passat :S

BMW 325 "Blue" (2002)
BMW 320d "Familjeräsern" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang