vilka drev svettsar man ihop på aga diff!?

icklas
9 april 2006 · 539 Inlägg

hejsan...

jag undra om nån kunde visa med bild lr liknande vilka drev man svettsar ihop vid en aga diffning!?

tacksam för svar...!

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
kimpan billinge
9 april 2006 · 95 Inlägg

allla förutom det största drevet

bensin i blodet och motorolja i öronen
icklas
9 april 2006 · 539 Inlägg

kimpan skrev:
allla förutom det största drevet

oki:P...

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
audi_coupé
10 april 2006 · 104 Inlägg

kör svetstråden igenom oljepluggen.. håller ungefär en vinter!

chrillertbus Mek
14 april 2006 · 13 Inlägg

Man ska inte svetsa i en vxllåda....
Eller ?
AGA e en gas svets?
Förklara !

Germax
14 april 2006 · 12 086 Inlägg

chrillertbus skrev:
Man ska inte svetsa i en vxllåda....
Eller ?
AGA e en gas svets?
Förklara !

Man svetsar diffen för att undvika enhjulsspinn med lek och burnouter. Det kallas AGAdiff bara, kan ha o göra med att AGA säljer svetsgas har ingen aning fkt! =P

audi_coupé
14 april 2006 · 104 Inlägg

man svetsar i bakaxeln..inte i växellådan! det kallas väll aga för att det är en svetsad bakaxel och inte en lammelldiffad bakaxel

MarcusL #2573
14 april 2006 · 1 489 Inlägg

audi_coupé skrev:
man svetsar i bakaxeln..inte i växellådan! det kallas väll aga för att det är en svetsad bakaxel och inte en lammelldiffad bakaxel

Ja eller att man agar sönder den :p

Agar= Misshandlar för er som inte förstår

• Även den starka måste ta i när han skiter
dr_weber Senator
16 april 2006 · 323 Inlägg

kimpan skrev:
allla förutom det största drevet

inte visste jag att man ska svetsa pinjongen men nu har jag fått det förklarat:) hahahaha *ironi*

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
ZeeRoW
16 april 2006 · 40 Inlägg

Man bör inte heller svetsa diffen på en framhjulsdriven bil. Det blir jobbigt att svänga då. smile
På en bakhjulsdriven bil blir det att den gärna vill gå rakt fram om man inte har bra fäste fram men det löser man genom att hålla konstant hjulspinn. wink

Fernicus Kejsare
17 april 2006 · 547 Inlägg

ESAB-diff säger vi här, är väl mer "korrekt" efter som (rätta mig om jag har fel) AGA inte tillverkar svetsaggregat.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Lada Tuning Lada-missbrukare
17 april 2006 · 566 Inlägg

I Finland kallar vi det "Kemppi-lukko"... (Kemppi är oxå märket på en svets)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Volvo Knugen The one and only
17 april 2006 · 1 091 Inlägg

ZeeRoW skrev:
Man bör inte heller svetsa diffen på en framhjulsdriven bil. Det blir jobbigt att svänga då. smile
På en bakhjulsdriven bil blir det att den gärna vill gå rakt fram om man inte har bra fäste fram men det löser man genom att hålla konstant hjulspinn. wink

det äter drivknutar på oxå smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
ZeeRoW
17 april 2006 · 40 Inlägg

Fernicus skrev:
ESAB-diff säger vi här, är väl mer "korrekt" efter som (rätta mig om jag har fel) AGA inte tillverkar svetsaggregat.

Det finns AGA-svetsar. Mest gassvetsar men även en och annan MIG/MAG och även TIG. Tror dock de har slutat tillverkat MIG/MAG/TIG för jag har bara sett äldre modeller...
Rätta mig om jag har fel.

volvo_240_tic ingen aning
18 april 2006 · 687 Inlägg

Lada Tuning skrev:
I Finland kallar vi det "Kemppi-lukko"... (Kemppi är oxå märket på en svets)

eller "kemppi spärr" som betyder samma sak....

även zebran har sina fläckar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang