Duvor på balkongen

DIIEZEL
19 maj 2009 · 501 Inlägg

Har duvor som byggt bo på balkongen , rengort flera gånger och kastat bort boet men dom kommer tillbaka nån som har en bra lösning hur man får bort dom?

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
alain www.bimmerpower.org
19 maj 2009 · 3 995 Inlägg

Spraya lite klorin där dom bygger, det brukar fungerar.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
DIIEZEL
19 maj 2009 · 501 Inlägg

alain skrev:
Spraya lite klorin där dom bygger, det brukar fungerar.

Problemet är att duvorna sitter på balkongräcket och skiter ner.. ska jag då spraya lite klorin på balkongräcket eller?

Senast redigerat av DIEZEL_NET (19 maj 2009)

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Team-Adolfsson Gödseldräng
19 maj 2009 · 4 529 Inlägg

skaffa luftgevär

HenkeTIC
19 maj 2009 · 888 Inlägg

Häng upp cd-skivor. Grannen har det efter en flock duvor försökte bygga bo på hans balkong och efter att cd skivorna kom upp så inga mer duvor.

Mvh

DIIEZEL
19 maj 2009 · 501 Inlägg

HenkeTIC skrev:
Häng upp cd-skivor. Grannen har det efter en flock duvor försökte bygga bo på hans balkong och efter att cd skivorna kom upp så inga mer duvor.

Mvh

ska testa det klorin och cd skivor ...och sitta vänta med ett luftgevär några mer tips`?tongue

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
Slash Saabifierad
19 maj 2009 · 2 023 Inlägg

Snacka med hyresvärden wink
Vill du vara lite lustig: bygg en fågelskrämma tongue Vem vet den kanske skrämmer en och annan granne också, inte så bra om man har en snygg tjej som granne men om man har fula då är det inga problem lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
blacken
20 maj 2009 ·

DIEZEL_NET skrev:

HenkeTIC skrev:
Häng upp cd-skivor. Grannen har det efter en flock duvor försökte bygga bo på hans balkong och efter att cd skivorna kom upp så inga mer duvor.

Mvh

ska testa det klorin och cd skivor ...och sitta vänta med ett luftgevär några mer tips`?tongue

Luftgevär kan du glömma, för det kan du torska på stenhårt. CD skivor kan vara ett bra alternativ. Annars så kan du prova med hur man gör på antenner som flygfän sitter på. Man spänner en eller flera nylonlina hårt ca: 0,35-0,45 en eller två centimeter ifrån räcket.  Då så är det svårt/obehagligt fär fladdersorkarna att sitta där..

Racinglinda
25 maj 2009 · 58 Inlägg
Dale Sir
26 maj 2009 · 291 Inlägg

Häng upp en död duva. Finns såna i plats å köpa.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
Slash Saabifierad
26 maj 2009 · 2 023 Inlägg

Dale skrev:
Häng upp en död duva. Finns såna i plats å köpa.

Jag har hört det resonemanget förut, vad exakt ska den döda duvan göra? sända ett "dolt" budskap till dom andra eller vad för något?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
-Mackan- Fire And Silk
26 maj 2009 · 2 254 Inlägg

CD-skivor, fungerar utmärkt när det gäller skator och kråkor i alla fall.

Vi hade problem med skator på baksidan, de förde ett jävla liv på morgonen. Men efter att vi har hängt upp en CD-skiva i ett snöre i trädet som det brukade sitta i, så är skatorna någon annanstans och kraxar. big_smile'


Så testa det till att börja med wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Dale Sir
26 maj 2009 · 291 Inlägg

Slash skrev:

Dale skrev:
Häng upp en död duva. Finns såna i plats å köpa.

Jag har hört det resonemanget förut, vad exakt ska den döda duvan göra? sända ett "dolt" budskap till dom andra eller vad för något?

Typ. Jag skulle nog inte gå in på en gård där det hände en död människa heller. Lär funka bra på fåglar iaf.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
BBLAN Avstängd
26 maj 2009 · 36 Inlägg

jag skulle slänga en molotov cocktail på dom

Slash Saabifierad
27 maj 2009 · 2 023 Inlägg

Dale skrev:

Slash skrev:

Dale skrev:
Häng upp en död duva. Finns såna i plats å köpa.

Jag har hört det resonemanget förut, vad exakt ska den döda duvan göra? sända ett "dolt" budskap till dom andra eller vad för något?

Typ. Jag skulle nog inte gå in på en gård där det hände en död människa heller. Lär funka bra på fåglar iaf.

Alltså snälla, tror du på fullt allvar att det fungerar? i naturen är döden naturlig, döden är inget hemskt, en fågel kan dö närsomhelst, även när den är i en flock med andra fåglar, har dom hittat en bra plats med mat tror jag inte dom bryr sig ett dugg om att en dött. Förövrigt är det svårt att jämföra människor med djur då vi har ett annat slags medvetande.

Har hört samma logik om vargar: skjut ett varningsskott så sänder det en signal till alla vargar att här får dom inte gå in. Haha fånigt.

Djur är djur och människor är människor.

Om detta nu skulle fungera varför använder inget djur denna teknik? exempel om fåglar håller på äter borde någon komma och låtsas vara död så sticker alla och den får all mat för sig själv? cool

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
IceEyes Varningar: För många..
27 maj 2009 · 2 552 Inlägg

Dale skrev:
Häng upp en död duva. Finns såna i plats å köpa.

Och placera en liten skylt brevid med texten: "Flytta genast härifrån, annars...."

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Dale Sir
28 maj 2009 · 291 Inlägg

Iofs så vet jag ju inte om om Google är nått bra men söker man där så kommer det många tips om just att hänga upp döda fåglar. Fast de kan ju vara fel som allt annat med. De har då funkar för mig.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
bbblan Avstängd
28 maj 2009 · 41 Inlägg

eller så kan du hänga bin ladins bild på balkongen

Toftaklintehamn
11 maj 2020 · 10 Inlägg

Hej bästa mot duvor är en plast duva köpt på fyndig duvor försvan. Mvh

Brådhis * Voff voff *
11 maj 2020 · 10 245 Inlägg

Toftaklintehamn skrev:
Hej bästa mot duvor är en plast duva köpt på fyndig duvor försvan. Mvh

11 år senare... big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang