Pimp My Caddy!

Bizzy
21 maj 2009 · 38 Inlägg

Då Alfan blev såld så är det nu dags att iordningställa en ny bil till sommarens äventyr.
Stora målet är att ha den klar till Skåne Crazy Tour.
Bilen i fråga är VW Caddy 1,9 TDi DSG-07.
Massor av saker ska ändras och förbättras.
Listan nedan kommer att fyllas på med alla planer och bockas av efterhand som dom är klara.

(O)=Planerade (V)=Påbörjade (X)=Färdigt
(X) Tona bakre rutorna.
(X) Fälgar Lenso S73 18*7,5".
(X) Däck Toyo Proxes T1-R 225/40-18.
(O) Coilovers från K&W.
(V) Stereo bygge.
(V) Bygga en ny mellan vägg.
(O) Inreda last utrymmet.
(V) Sidokjolar. Mattig kjolar inhandlade.
(V) Frontspoiler. Rieger infinity frontspoiler inhandlad.
(O) Ytterspeglar från en Touran.
(O) Lacka främre och bakre stötfångare (detta blir i samband med monteringen av kjolar och spoiler.
(O) Motorbygge.
(O) Broms uppgradering. Kommer antagligen bli hålborrade Brembo skivor fram med porsche ok samt stål
      omspunna broms slangar.
(O) Porsche 911 GT3 Replica stolar i kolfiber.
(O) Nya framlampor med Xenon och svarta insatser.


Stereo byggets status:
Framsystem inhandlade,  2 st 6,5" Reference kit från Mb Quart. Dessa ska monteras i en egen låda i dörrarna. Begagnade dörrsidor för bygge inhandlat.

Basar inhandlade, 2 st Infinity Kappa 12" som ska sitta i vars en sluten 30 liters låda under stolarna.

Huvudenhet ej bestämt än men jag är väldigt sugen på Pioneer AVH-P4100DVD som är en dubbel din enhet.

Alla kablar samt monterings detaljer är inhandlade.

Senast redigerat av Bizzy (29 juni 2009)

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
Rquired Allmänt envis
21 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Kan bli riktigt bra, skall följas

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
smiler
21 maj 2009 · 672 Inlägg

Kul!! Kanske kan min ge lite inspiration wink

Men några 30 liter under stolarna e stört omöjligt.
Har typ 19L (innervolym) på mina å dom får man jobba med för å få dit smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Bizzy
22 maj 2009 · 38 Inlägg

Kul med lite respons!
Angående lådorna till basarna så kommer dom att byggas direkt på plats med både stolar och skilje väg ute. Då ska det enligt alla beräkningar kunna gå.
Nu ska jag bara lära mig att lägga in lite bilder här med så ska det komma upp ordentligt med pics!

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
Bizzy
22 maj 2009 · 38 Inlägg

Glömde ju säga att din (smiler) projekt tråd var en av huvud anledningarna till att jag började bygga på denna bilen överhuvudtaget.
Dock är det lite trist att det är svårt att hitta bra delar till dessa, men det man inte kan man köpa får man ju tillverka!

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
Erick
22 maj 2009 · 4 767 Inlägg

Caddy e fina transportbilar smile Går riktigt bra med DSG-lådan får man säga smile

Vad ska du bygga i lastutrymmet? smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Bizzy
22 maj 2009 · 38 Inlägg

Last utrymmet ska inredas med ett trevligt golv. Väggar och tak ska dämpas med asfalts matta och sedan ska det kläs in. I taket kommer det att sättas ett par spots med dimmer för mys belysning.
Skilje vägen in till kupén ska göras om helt och där ska även monteras en 22" skärm så man kan sitta där bak och lira lite playstation eller kolla film när man är ute på träffarna.

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
smiler
22 maj 2009 · 672 Inlägg

Bizzy skrev:
Kul med lite respons!
Angående lådorna till basarna så kommer dom att byggas direkt på plats med både stolar och skilje väg ute. Då ska det enligt alla beräkningar kunna gå.
Nu ska jag bara lära mig att lägga in lite bilder här med så ska det komma upp ordentligt med pics!

big_smile

Okej.... anatar att du plockat ur stolarna å kollat?
Är ju som en balja under stolarna, bakåt kommer du ingenstanns för där e de plåt.
Skulle va att du uppåt in i skåpet då puhhh....
Men visst plastar du på plats kanske de finns en teoretisk chans.

Materialet i en MDF låda tar ju en jäkla massa liter tyvärr.

Lyckas du får ut 10-12L mer än mej under stolarna så har du gjort de riktigt bra big_smile

Men me plast kan ma få ut de mesta av utrymmet, dock så bygger du garanterat fast dej där.

Hoppas ja inte låter allt för negativ... tongue


Upp me bilder nu!!

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
EckeHolmgren T5 & R Fantast
22 maj 2009 · 1 279 Inlägg

Äntligen hittade jag en tråd som handlar om en caddy jag tycker att det ska bli roligt att se på den färdiga varan. Hur många hk har di caddy?

Erik H
Bizzy
22 maj 2009 · 38 Inlägg

Till Tomas.
Jag har kollat lite på dina byggbilder och jag har en annan mellan vägg än vad du har. Från nederkanten på väggen har jag ca 15 cm in under golvet i skåpet. Detta kommer att utnyttjas samt att det kommer bli en vinklad platta från bak kanten av stolen upp en bit på skilje vägen. Men jag ska kolla mina uträkningar igen. Du har ju stenkoll på detta så det är mycket möjligt jag har räknat fel någonstans.

Till v80_ecke.
Jag har 115 hk som det är idag. Tippar på att kunna plocka ut ca 160 hk när motorbygget är klart. Har dock bara hunnit sätta upp lite lösa planer för detta än så länge.

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
Thaien
22 maj 2009 · 933 Inlägg

JAg gissar på 115? om du kollar in hans bil wink

Men det ska bli kul och få se hur det blir till slut smile

EDIT: För sen tongue

Senast redigerat av martincool (22 maj 2009)

BMW M5 (1999)
smiler
22 maj 2009 · 672 Inlägg

Bizzy skrev:
Till Tomas.
Jag har kollat lite på dina byggbilder och jag har en annan mellan vägg än vad du har. Från nederkanten på väggen har jag ca 15 cm in under golvet i skåpet. Detta kommer att utnyttjas samt att det kommer bli en vinklad platta från bak kanten av stolen upp en bit på skilje vägen. Men jag ska kolla mina uträkningar igen. Du har ju stenkoll på detta så det är mycket möjligt jag har räknat fel någonstans.

Ja som du säjer är de typ 15 cm in under golvet... så har även jag.
De är ju en rygg mitt under stolen som gör de bökigt å få in lådan.

Fick ju "snedskära" lådan framunderkant för att änns få dit den.

För visst är de väll plåt ovanför utrymmet som går in under golvet?
Isf hjälper de ju inte å plocka mellanväggen heller.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Bizzy
22 maj 2009 · 38 Inlägg

smiler skrev:

Bizzy skrev:
Till Tomas.
Jag har kollat lite på dina byggbilder och jag har en annan mellan vägg än vad du har. Från nederkanten på väggen har jag ca 15 cm in under golvet i skåpet. Detta kommer att utnyttjas samt att det kommer bli en vinklad platta från bak kanten av stolen upp en bit på skilje vägen. Men jag ska kolla mina uträkningar igen. Du har ju stenkoll på detta så det är mycket möjligt jag har räknat fel någonstans.

Ja som du säjer är de typ 15 cm in under golvet... så har även jag.
De är ju en rygg mitt under stolen som gör de bökigt å få in lådan.

Fick ju "snedskära" lådan framunderkant för att änns få dit den.

För visst är de väll plåt ovanför utrymmet som går in under golvet?
Isf hjälper de ju inte å plocka mellanväggen heller.

Det är helt rätt som du säger, enda tanken med att plocka bort väggen är att det blir enklare att komma till allting.
När jag har fått kläm på hur man laddar upp bilder i denna tråden så ska jag dra upp ett par enklare ritningar.

Senast redigerat av Bizzy (22 maj 2009)

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
dadde
22 maj 2009 · 2 164 Inlägg

när du skriver så finns det en knapp "ladda upp bild till galleriet", tryck på den så laddar du upp bilder i ditt galleri, men dom hamnar även automatiskt i tråden smile

"Life´s too short to drive a boring car"
eX3Me Skåne Crazy Crew
24 maj 2009 · 701 Inlägg

Nu hittade jag hit :-)
även om jag nog kommer följa det live också...

Bizzy
26 maj 2009 · 38 Inlägg

Detta projekt följs ju bäst LIVE *S*

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
Erik_Falk Evolution Garage!
26 maj 2009 · 188 Inlägg

alltid roligt att se byggen i stora skuffar! detta ska följas!

projekt 2012/2013: Hjulupphängen på Supran
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3048851
Toyota Supra MKIV "Twin Turbo Aerotop" (1993)
Bizzy
26 maj 2009 · 38 Inlägg

Bilen är nu på service och i helgen ska brorsan gifta sig.
Då man är både bestman och toastmaster så lär det inte bli mycket tid över till bygge denna helgen.
På måndag kommer jag att sätta fart med stereo installationen och förhoppningsvis ska jag även beställa coil overs då. Har hittat 4 olika tillverkare så nu ska dom jämföras med varandra sen kommer jag att köpa det mest prisvärda alternativet. Dyrast är KW som kostar 18 500 kr och billigast är tracksides varianter för 5 500 kr.

Mittmotor mumma.
Toyota MR2 (1991)
eX3Me Skåne Crazy Crew
26 maj 2009 · 701 Inlägg

Måndag, intressant, bollar gärna dina ideer med dig, och går allt som det ska så kanske jag tittar förbi garaget med :-)

smiler
27 maj 2009 · 672 Inlägg

Bizzy skrev:
Dyrast är KW som kostar 18 500 kr och billigast är tracksides varianter för 5 500 kr.

Mina KW kostade 10' ink mos. roll
Nåt annat än endast höjdjustering är ju onödigt.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang