9137
Sök

Vässa kammen

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Hur går man till väga för att vässa kammen? Någon som gjort å har bilder etc?

Audis in Scandinavia Crew

Pedal To The Metal
750 Inlägg
26 maj 2009
Man slipar baksidan på nocken. Enklast att lämna in. Sen lägger man på Lash Caps på ventilskaftet smile  KLatt

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

4 001 Inlägg
26 maj 2009
& de är ingenting man ger sig på själv heller, det är en hel vetenskap att göra så man får det tider & vinklar som man vill ha

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2009
http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/cams2.JPG

http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/lifter.JPG

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Torpis, är det för å efterbilder?

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 maj 2009
NIKKELICIOUS skrev:
Torpis, är det för å efterbilder?

Ja, det visar hur differensen mellan bascirkel och nock ökar när man slipar om kammen.  Lashcaps monteras på tryckaren eller över ventilskaftet för att kompensera för det bortslipade på kammen.

tittar du på bilden så ser du två mått 34 och 45, det är skillnaden mellan bascirkel och topp på nock som blir lyftet.

bascirkel 34mm och nockhöjd således 45-(34/2)= 28    "radien" går alltså från 17mm (34mm/2) till 28mm på nockens topp.  skillnaden är lyftet dvs 11mm

på högra bilden har vi reducerat bascirkeln så lyftet blir i det fallet  28-(31mm/2)= 12.5mm

riktigt enkelt egentligen

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Okej, fick en liten uppfattning iaf smile men inte nog med att göra jobbet själv.. Vem vässar kammar till vettigt pris?

Sök