Storlek på fälg till Calibra?

gratzner Slacker
15 april 2006 · 59 Inlägg

Någon som verkligen VET vilken storlek på fälgen man kan ha till Calibra utan att gummit tar i hjulhuset antingen rakt eller vid sväng? Jag sitter och tänker på att när jag väl skaffar fälgar så ska jag ha 18" för 19" känns på tok för stort. Men fungerar 18"?

What's your name? What've you had? ....Safe as fuck!
-Ncs-
15 april 2006 · 321 Inlägg

gratzner skrev:
Någon som verkligen VET vilken storlek på fälgen man kan ha till Calibra utan att gummit tar i hjulhuset antingen rakt eller vid sväng? Jag sitter och tänker på att när jag väl skaffar fälgar så ska jag ha 18" för 19" känns på tok för stort. Men fungerar 18"?

Lättaste hade varit om du ringt till din lokala däck och fälgfirma och frågat. Då kan dom ge dej exakt svar på vad för storlek du ska ha, samt dimension på däck och ET.

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Youngblood Billackerare
15 april 2006 · 737 Inlägg

Jo, man tycker ju det. Och så är det säkert 9 gånger av 10 men när jag skulle beställa fälgar till min bil så sa dem att 17" var max storleken som jag kunna ha på just dem fälgarna som jag vela ha. Jag var däremot ganska säker på att 18" skulle gå på.
Visst kan du få köpa fälgarna i 18", sa killen på firman som jag beställde av, men då får du inte skicka tillbaka dem och byta ifall det inte passar för vi har avrådit dig att köpa dem.
Okej sa jag och fick efter några veckor hem en uppsättning 18".

Dem passade kanon! Bilder på hur dem ser ut på min bil hittar du i profilen... dock ingen Calibra.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang