Jadu det närmar sig nu, har ju redan haft första uppstarten så hur svårt ska det vara egentligen. Bara lacka lite till så blir det bra. Osså lite till.
fan nu händer de grejjer! .. måste säg att taket är riktigt fint asså! grymmt!! är det bara vanlig "kolfiber film" sedan klarlack slipa, klarlack , slipa ,klarlacka osv??
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Nej det är faktiskt kolfiberväv men det är rätt med slipa lacka slipa lacka.
Hade mitt tak vart plant o fint från början så hade det vart färdigt nu men det krävs några lager klarlack för att det ska bli bra nu.
Jag är tveksam om sån kolfiberfilm klarar av klarlacken, ska fråga min lackgubbe.
Huven blir ju kolfiberfilm för att hinna bli klar och sen pengabrist för kolfiber är ju inte billigt med allt material som går åt. Hade vart nice och testa klarlacka över:)
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Nej det är faktiskt kolfiberväv men det är rätt med slipa lacka slipa lacka.
Hade mitt tak vart plant o fint från början så hade det vart färdigt nu men det krävs några lager klarlack för att det ska bli bra nu.
Jag är tveksam om sån kolfiberfilm klarar av klarlacken, ska fråga min lackgubbe.
Huven blir ju kolfiberfilm för att hinna bli klar och sen pengabrist för kolfiber är ju inte billigt med allt material som går åt. Hade vart nice och testa klarlacka över:)
jaha! var bombsäker på de va "kolfiberfilm" .. men vart får man tag i väv? .. ja blev riktigt sugen på att prova en bit .. har film här hemma som ligger å skräpar men ingen klarlack skulle ja tro! men de e ett projekt! ;D
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Jag står i valet å kvalet nu! Ska jag drapera min bubbla med köölfajber film?:
1: huv-tak-motorluckan?
2: alla fyra skärmar-dörrar-mellan dörrar och skärmar?
Rätt över på mitten, eller på hela sidan av bilen?
Det är ju bra övning att drapera din huv och bagagelucka till att börja med....
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
No fantasy: Du får testa på dina isbilar kolfiber på taket hade nog blivit snyggt.
Hoaken: Vi köper på www.carbix.se det är nog 235 g väv vi använder.
Robertfab: Självklart ska bubblan bli en kolfibersleeper.
Peter: Det kostar endel att gjuta i kolfiber bara. Kolla på han med mercan 500 tror han heter stefan från mölndal. Han har lagt en hel del pengar på att bygga hela karossen i kolfiber, tror dock inte han blev klar den stod på elmia halvfärdig för många år sen.
Tommy Out.
Jo det är ju inte gratis med kolfiber.. men vinyl är ju ingen höjdare heller.. har testat och resultatet blir ok på mindre detaljer.. kinkigt med att få ut alla luftbubblor, sen vill det gärna släppa vid hörn/kanter.
Får väl tjöta vidare om det i Robbans projekttråd, men jag tycker att den nog blir snyggast som den är.. på med cupspeglar och några feta fälgar så blir det cool.
Nej det är ju sant har du testat klarlacka över vinyl då ? Är det ens möjligt??
Vi lägger ju en vinyl som har såna luftfickor eller hur jag ska förklara det som hjälper till att bli av med bubblor.
Sen blir ju hörnen svåra det är jag medveten om men detta är ju en huv som är en lös del går ju att plocka av och lägga väv på senare när jag blir miljonär;)
Tommy Out.
Ingen aning om det går att lacka över vinyl.. borde ju funka.. fast större risk för att den släpper gissar jag.
Ja, jag hade sån bättre vinyl också med små kanaler på undersidan, funkade väl hyffsat.. ska man runt hörn och kanter så underlättar det MYCKET om man värmer med luftpistol.
Kommer du på ett sätt att enkelt bli miljonär så får du säga till mig med
Ingen aning om det går att lacka över vinyl.. borde ju funka.. fast större risk för att den släpper gissar jag.
Ja, jag hade sån bättre vinyl också med små kanaler på undersidan, funkade väl hyffsat.. ska man runt hörn och kanter så underlättar det MYCKET om man värmer med luftpistol.
Kommer du på ett sätt att enkelt bli miljonär så får du säga till mig med
Om du menar att lägga klarlack på kolfiberfilm så går de inte. De är så att vinylen blir helt svart. En polare har testat
Bra att veta, men vi testar nog på en testbit. Bilder kommer på före och efter klarlack.
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!