3890
Sök

Forza Motorsport 3-tråden

1 422 Inlägg
18 juli 2011
Jonnybcool skrev:
Jävla cheva tongue

Haha den vet vad den gör den bilen wink Du måste ju ta lite tid mellan dina bilbyten, hann ju inte byta någon gång yikes Fast jag smackade in i dig ganska bra sista svängen där. Körde in i taket ditt tror jag i runt 360-370 blås sedan försvann du haha

758 Inlägg
18 juli 2011
cheffer skrev:
Jonnybcool skrev:
Jävla cheva tongue

Haha den vet vad den gör den bilen wink Du måste ju ta lite tid mellan dina bilbyten, hann ju inte byta någon gång yikes Fast jag smackade in i dig ganska bra sista svängen där. Körde in i taket ditt tror jag i runt 360-370 blås sedan försvann du haha

Jaha jag trodde du ville köra med samma bil, sorry tongue Gammal vana, ska gå fort i menyerna ;P
Drog precis igång min gamla rostiga Golf Mk1 med 4krafs och gött om effekt men då försvann du smile

Måste köpa ett nytt headset nångång så man slipper skicka meddelanden. Kattjävel smile
Senast redigerat av Jonnybcool (18 juli 2011)

[Turbolover]

1 422 Inlägg
18 juli 2011
Haha får fortsätta på onsdag kväll om det hinns med. Då kan vi ta lite mer GTboard inspirerade bilar istället smile Som verkligen skulle kunna passa in på GTboard, inget monstertrimmat överdrivet utan riktigt snabbt men samtidigt lagom om ni fattar haha

Svetsare
3 150 Inlägg
18 juli 2011
cheffer skrev:
Haha får fortsätta på onsdag kväll om det hinns med. Då kan vi ta lite mer GTboard inspirerade bilar istället smile Som verkligen skulle kunna passa in på GTboard, inget monstertrimmat överdrivet utan riktigt snabbt men samtidigt lagom om ni fattar haha

Hur långa är raksträckorna ni kör på?  Så man vet lite hur man ska konfigurera växlarna  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

tratt
353 Inlägg
18 juli 2011
fan va taggad jag blev nu! ska in och göra en monsterjänkare inför onsdag smile

758 Inlägg
18 juli 2011
Nu körde vi på hela lemans rakan typ men man skulle ha nån raksträcka med bra punkter för start och mål. På benchmark speedway var det bra att starta vid start/mållinjen och sen köra till bron som går över banan. Dock så var raksträckan ganska kort men kom iof upp i ca 300 km/h med min gamla nissan me bakhjulsdrift, 700kw med rullande från 50km/h och hjulspinn 2:an,3:an och 4:an.

[Turbolover]

Patrik
124 Inlägg
19 juli 2011
kommer va med men det är muskelbil som gäller som,   jag har fattat det .orkade inte läsa igenom allt

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 juli 2011
_Nille_ skrev:
kommer va med men det är muskelbil som gäller som,   jag har fattat det .orkade inte läsa igenom allt

På Onsdag (20/7) kl. 21.00

Så körs 2 olika race-klasser.

A550, Minimum 2.000kg, SUV
och
American Muscle, Inga modifiering till chassie, däck, aerodynamik. Men det är okej att maxxa motorn och Vlåda. Senast årsm -73

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

tratt
353 Inlägg
19 juli 2011
LeafBox skrev:
_Nille_ skrev:

och
American Muscle, Inga modifiering till chassie, däck, aerodynamik. Men det är okej att maxxa motorn och Vlåda. Senast årsm -73

Måste drivlinan vara original samt får man turbo/kompressormata/motorbyte?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 juli 2011
Slaylix skrev:
LeafBox skrev:
_Nille_ skrev:

och

Måste drivlinan vara original samt får man turbo/kompressormata/motorbyte?

Vlåda är en del utav drivlinan,
och att MAXXA en motor är lika enkelt som det låter, sen vad det är för motor spelar ingen roll

MR Andersson
1 229 Inlägg
19 juli 2011
Jag är med på muskelrace om min lina tillåter....

Som jag förstått de så är de fritt på motor o drivlina?

tratt
353 Inlägg
19 juli 2011
Är också bara med på muskelrajs, har inte cash till suven, vill inte nedgradera min Q7a, går som en stor gocart smile

356 Inlägg
19 juli 2011
Wtf, min z28 är väl en 79?.. sad

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 juli 2011
jappsen skrev:
Wtf, min z28 är väl en 79?.. sad

Ah men z28 är inge problem

Btw, fan va tråååååååkiga ni e roll
"euheueuh ska bara va med på muskelrejset"
Skärpning nu grabbar!
Senast redigerat av LeafBox (19 juli 2011)

Svetsare
3 150 Inlägg
19 juli 2011
LeafBox skrev:
_Nille_ skrev:

och

Phew, Trans Am:en är -73a  big_smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

6 691 Inlägg
19 juli 2011
Kör med en Chevrolet El Camino i Muskelbilracet

En FET DIESEL VW på SUV racet

De/Dem

Patrik
124 Inlägg
19 juli 2011
kör en stingray;)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 juli 2011
Alltså, ni som kö Q7 i SUV racet.

Är det bara jag, eller slår man ofta i varvstoppet bara för att man är så van att växla "med öronen" ? tongue
(dvs lyssna efter motorvarv för att växla)

Och en till sak, när man växlar ner i en kurva för att man tror att det ska gå fortare, men så hamnar man så högt upp så man måste växla upp direkt igen XD

6 691 Inlägg
19 juli 2011
LeafBox skrev:
Alltså, ni som kö Q7 i SUV racet.

Är det bara jag, eller slår man ofta i varvstoppet bara för att man är så van att växla "med öronen" ? tongue
(dvs lyssna efter motorvarv för att växla)

Och en till sak, när man växlar ner i en kurva för att man tror att det ska gå fortare, men så hamnar man så högt upp så man måste växla upp direkt igen XD

Får la lägga i en växel högre till kurvan så får du gasa ur med bottendrag

De/Dem

Sök