Välja turbo-back avgassystem

Lofvis
12 juni 2009 · 143 Inlägg

Hej

Går i tankarna att byta avgassystem inför en ev chiptrimmning till min audi S3:a 09:a
hade tänkt köra turbo-back har fastnat för 2 firmor/märken

Milltek i runda slängar 17000kr + montering kostnad i närheten av där jag bor
Downpipe 3 tum + sportkat (?hk)
2,75 tum catback

Stjenqvist racing runda slängar 14000kr monterat och klart. (ingen rabatt inräknad)
dock ca 70mil totalt ToR.
3 tums downpipe + racecat SBF godkänd (500hk) 1000kr billigare om man väljer sportkat (350hk)
2,5 catback system

Kanske finns någon möjlighet till att få ngt roligare slutdämpare på stjenqvist racing?
Erfarenheter???

Dahlbäck racing har ju steg 3 med 335hk inkl avgassystem ngn som vet vad de använder?
kostar dock 60000kr + körning

June 2011 - Imagine sitting in a deckchair in your garden on a summer’s day. It’s quiet and peaceful and you are enjoying the birdsong. Then you are hit from behind by a Boeing 747. That’s what the acceleration feels like in a GT-R. Absolutely unbefrigginglievable.
Move Over Veyron, There’s A New King In Town.
Nissan GT-R "Alpha 9" (2012)
soyd
12 juni 2009 · 1 853 Inlägg

Vi har likadana motorer i våra bilar. Och jag kör ett 3 tums system från turbon platsbyggts på rays metallfabrik (dom som tillverkar Simons Sportsytem..) Som funkar kanon.

Sedan med mappen från Ace Competition och en större IC från Ottinger så får vi ut ca 330hk

Så förmodligen är det ett 3tums system från turbon dom kör med på Dahlbäck racing… men ring och hör med dom om du vill veta exakt vad det är… dom kanske tillverkar helt eget osv…

Sedan vet jag att original så har vi inte likadana IC’s. Din är större misstänker jag. Då min är samma som på Vanlgia GTI:n. Där av jag kör med en större från ottinger… men den kanske har samma kapacitet som din original…

För att komma upp i 330+ så måste du nog mappa bilen. Vet inte av nått chip som kan ge så mycket…

/mvh soyd

Lofvis
13 juni 2009 · 143 Inlägg

Ngn som kör på Stjenqvist racing avgassystem? får både ris å ros vad jag hittat på nätet

June 2011 - Imagine sitting in a deckchair in your garden on a summer’s day. It’s quiet and peaceful and you are enjoying the birdsong. Then you are hit from behind by a Boeing 747. That’s what the acceleration feels like in a GT-R. Absolutely unbefrigginglievable.
Move Over Veyron, There’s A New King In Town.
Nissan GT-R "Alpha 9" (2012)
Konka Nattarbetare
13 juni 2009 · 173 Inlägg

ja du Stjernqvist systemen är bra dom bygger dom bra.. dom bygger dom på plats på bilen i rostfritt syrafast med racekatt om du vill ha det? så passformen är bra.

lite dyra dock men o andra sidan får du ett unikt system som bara du har...
Ris och ros tja så är det väl med allt man köper alla tycker juh inte om samma produkt.

så jag skulle våga mig på att säga att deras systemfunkar fint. Du får dessutom livstidsgaranti på dom...

Men att be dom trimma vet ifan ja håller mig nog bara till systemen...

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Deki
6 augusti 2009 · 12 Inlägg

Tjao.

hör med: Pierre_Cardoso - som oxå kör Audi S3 med stjernqvist racing grejor! smile

ciao

BMW E90 ACS3 "AC SCHNITZER" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang