Polisens sätt att hantera saker

snapshot
14 juni 2009 · 908 Inlägg

Nyss vart ute me mopeden som e trimmad, blivit igen känd/en kille berätta vem jag va. jag kom hem, 2 minuter senare kom poliserna och stog utanför (40 meter bort) och typ väntade, sen smög dom förbi sakta sakta sakta. NU när dom vet vart jag bor/vad jag heter/vet att jag äger mopeden.. Kan dom typ slänga iväg ett samtal imorgon angående mopeden ?

Mvh, MODERATORER, snälla lås inte tråden. mycket hänger på detta just nu.

Senast redigerat av Beckstroem (14 juni 2009)

Kesler
14 juni 2009 · 3 650 Inlägg

Alla som har moppe kör trimmat....

snapshot
14 juni 2009 · 908 Inlägg

Kesler skrev:
Alla som har moppe kör trimmat....

nu har jag effektrör, blivit jagad x antal gånger, blivit utpekad mm.. det har nog inte alla som kör trimmat blivigt..

lelleman
14 juni 2009 · 129 Inlägg

än om alla kör trimmad moppe så är det ju inte mindre olagligt. men det är väl som så att de måste ta dig när du kör moppen för att de ska kunna göra nått av det. men om du blir jagad och kommer undan är det inte omöjligt att de kommer vänta på dig när du kommer hem

Danne_gg KTH Ingenjör;)
14 juni 2009 · 391 Inlägg

Ge fan i trimmet så får man körkort när man är 18 inte svårare än så

Four rings to rule them all!
snapshot
14 juni 2009 · 908 Inlägg

Danne_gg skrev:
Ge fan i trimmet så får man körkort när man är 18 inte svårare än så

aa men ja har bara köpt röret för att den ska gå upp i pris nu när jag ska sälja den.. (fick röret skit billigt) åsså tog jag en liten test tur..

Hedning Fd Bannad
14 juni 2009 · 657 Inlägg

Beckstroem skrev:

Danne_gg skrev:
Ge fan i trimmet så får man körkort när man är 18 inte svårare än så

aa men ja har bara köpt röret för att den ska gå upp i pris nu när jag ska sälja den.. (fick röret skit billigt) åsså tog jag en liten test tur..

Ta inte kakor om du är rädd att mamma ska skälla ut dig...

Tror inte att dom ens får ta dig, men om dom gör det så är det bara att ta konsekvenserna, när vi var 15 var alla så jävla puckad att tro att man kunde lura polisen som man ville, men dom har makt så det räcker och blir över!

Märkesbög
FL3JM Inga konstigheter
14 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Om man trimmar så ska man trimma så pass mycket att man kan köra ifrån snuten. tongue

bosing
14 juni 2009 · 106 Inlägg

Räcker med ett vittne som kan styrka att just du kört,
Är mopeden trimmad blir det olovlig körning, effekten har ökats och då räknas mopeden som lätt-mc.

Tänk dig för, inte kul att åka moped när man är 18år och polarna kör bil.

gamlingen
14 juni 2009 · 5 198 Inlägg

Nästan så jag tror på troll

Mickius
14 juni 2009 · 4 670 Inlägg

Dom kan nog inget göra så länge det inte finns bevis att du kör och man kan se att det är du som kör via filmning eller liknanade.

Men har man ögona på sig skulle ja hålla mig låg ett tag dumt o riskera då poliserna kör 100 gånger bättre än du kan tro + att dom har oftast tillgång till lite värre maskiner som kan följa efter dig utan problem

"Dom gjorde de nere i våran by när jag var ung lol "

Sen finns de sätt man kan göra för att dom ska sluta jaga dig osv men dom tänker ja inte berätta här inne wink

Men som sagt sä länge du INTE kör och det inte finns bevis för att du har kört den så kan dom inte ta dig!

Men finns de bevis så tvekar dom nog inte spec länge om man har otur o det är PGA din säkerhet!

Decibel
14 juni 2009 · 2 911 Inlägg

Du kan inte bli fälld för olovlig körning för att någon annan pekar ut dig.

Polisen måste stoppa dig i färde, d.v.s. när du kör.
Sen att dom glider förbi o kikar är mer för att samla på sig information inför framtida ärenden.
T.ex. samlar info om moppen, färg, modell m.m. + var du bor.

Så att de om du skulle försöka köra ifrån dem igen så ligger en bil o jagar medan den andre åker hem till dig och väntar.

Senast redigerat av Decibel (14 juni 2009)

Malmoe SSS -12
14 juni 2009 · 3 217 Inlägg

Kesler skrev:
Alla som har moppe kör trimmat....

Okej? Och detta tillför vad för slags svar på hans fråga? Bara en tanke som slog mig...

Åter till tråden...

Precis som Decibel säger, du måste bli ertappad när du kör! Cykla i någon vecka så får du se att det lugnar ner sig...

Vilken jävla bitterfitta som verkligen ringer polisen för att han känner igen dig! tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
snapshot
14 juni 2009 · 908 Inlägg

okej, tack för alla svar och vad jag förstår och hoppas kan dom inte ta mej föränn dom lyckas få stopp på mej ute på vägen. Får väl hoppas att det inte kommer något otrevligt i framtiden

volvoentusiasten
14 juni 2009 · 4 005 Inlägg

Decibel skrev:
Du kan inte bli fälld för olovlig körning för att någon annan pekar ut dig.

Polisen måste stoppa dig i färde, d.v.s. när du kör.
Sen att dom glider förbi o kikar är mer för att samla på sig information inför framtida ärenden.
T.ex. samlar info om moppen, färg, modell m.m. + var du bor.

Så att de om du skulle försöka köra ifrån dem igen så ligger en bil o jagar medan den andre åker hem till dig och väntar.

Alltid lika bra inlägg, ibland undrar jag om du är polis...

Fastcars Pro installer I.C.E
14 juni 2009 · 248 Inlägg

Dock inte särskilt smart att skriva att man trimmat sedan länka till vem man är smile med tanke på att regplåten bara ligger där och lyser på en av bilderna,men iofs kör/körde ju i stort sett alla trimmat när man var i moppe åldern.
http://www.blocket.se/varmland/Rieju_dr … =7&w=1

Senast redigerat av Fastcars (14 juni 2009)

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm
Saab 9-5SC Hirsch "www.waletrading.se" (2007)
Peugeot 206 CC GTI "www.waletrading.se" (2003)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 juni 2009 · 13 748 Inlägg

som sagt så länge inte polisen ser dig och lyckas ta dig så finns det ingen riskt att dom kan göra något

vet dock något fall där dom var och hämtade mopeden osv
men tror endå inte dom kommer någonstans med det hela

då handlade det om ett mindre samhälle där det fanns 3st sånna mopeder
och att lärare och även polisen sätt honom köra iväg och kunnat konstatera att det var han som körde
men tror endå inte dom har något chans i rätten då mopeden vid det tillfället kan ha varit orginal men när polisen tog mopeden kan den varit nytrimmad och aldrig startad..
derför måste dom ta föraren och mopeden direkt i samband med "brottet"

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Slammis IT-Tekniker
14 juni 2009 · 161 Inlägg

Hmm. om det nu var mopeden i annonsen som du åker på så är den inte ens laglig som moped.. saknar ju all belysning + trim....

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Mack Forum- och sitemoderator
14 juni 2009 · 26 160 Inlägg

Beckstroem skrev:

Kesler skrev:
Alla som har moppe kör trimmat....

nu har jag effektrör, blivit jagad x antal gånger, blivit utpekad mm.. det har nog inte alla som kör trimmat blivigt..

I ena stunden tog du bara en provtur...och i andra stunden har du blivit jagad och grejer?
Oavsett om du bara tog en provtur nu så är du nog igenkänd. Men är väl bara att hoppas på
att inget händer antar jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang