3276
Sök

Lite nya på bilder på Golfen

30 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Komentera gärna.,. Fick ju ta bort dom gamla korten så komentarerna försvann behöver nya smile

http://www.garaget.org/?car=5470

269 Inlägg
17 april 2006
Hej hej fin bil ....
Undrar lite , vad är det för vinge du har o hur är den monterad skruvar elle limmad ...
Sen undrar jag om du har kvar den gamla bakkjolen som du hade förra året , i så fall är jag intresserad av den ??

VW Passat R Tdi 4motion

30 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Limmar den med sikkaflex det håller bäst.. Tänk bara skrapa av det gamla sikaflexen som blir när du monterar vingen,, För att sedan  foga igen med nytt sikkaflex.. Jo då det ligger bara skräpar så visst kan jag alltid sälja den ..

269 Inlägg
17 april 2006
Vad vill du ha för den ??

VW Passat R Tdi 4motion

269 Inlägg
17 april 2006
O vad använde du för sikkaflex

VW Passat R Tdi 4motion

30 Inlägg
17 april 2006
Trådstartare
Ska fundera ut ett pris men vanlig siikaflex svart Marinlim etc

269 Inlägg
17 april 2006
ok maila till s4_racer@hotmail.com

VW Passat R Tdi 4motion

269 Inlägg
17 april 2006
Hej igen , har du limmat din vinge själv o hur länge har du kört med den ...
Alla avråder att bara limma så jag vet inte vad göra ??

VW Passat R Tdi 4motion

30 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
jo men den satt med krokar i vingen som man fäste i mellan bagageluckan och vingen..  Sen bara på med med limmet. Har hållt hur bra som helst men jag vet Siikaflex håller för mkt så det ska inte vara några problem, men det beror ju på vad du har för vinge . Antar du köpt likadan som mej ?

Evighetsprojektist
216 Inlägg
20 juli 2006
Hur har du gjort vid lackningen av inredningen?
På min är det nänligen "texturerat" så jag funderar om man måste spackla för att få det jämnt, har du gjort något sådant eller var det bara att lacka?
Lämnat in på lack eller gjort det själv, jag funderar nämligen på att göra det själv, men är inte säker om man måste ha en lite flexibel lack...

30 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
Unander skrev:
På min är det nänligen "texturerat" så jag funderar om man måste spackla för att få det jämnt, har du gjort något sådant eller var det bara att lacka?
Lämnat in på lack eller gjort det själv, jag funderar nämligen på att göra det själv, men är inte säker om man måste ha en lite flexibel lack...

Det går bra lacka rätt på men alltså det blir ju aldrig så snyggt som slätt. Det bästa du kan göra lägga på antingen spackel som är tål mkt rörelese och så och spacklar tills det blir slätt lr lägger på polyester och försöker få det slätt via den vägen. Ja lackade ju rätt på när jag lackade min inredningen men jag använder vanligt lackfärg sprutade rätt på men det blev ju sådär .. Ska ju göra om alltnu i vinter och då ska allt bli slätt.
Lycka Till

Evighetsprojektist
216 Inlägg
28 juli 2006
Freddan445 skrev:
Unander skrev:

Det går bra lacka rätt på men alltså det blir ju aldrig så snyggt som slätt. Det bästa du kan göra lägga på antingen spackel som är tål mkt rörelese och så och spacklar tills det blir slätt lr lägger på polyester och försöker få det slätt via den vägen. Ja lackade ju rätt på när jag lackade min inredningen men jag använder vanligt lackfärg sprutade rätt på men det blev ju sådär .. Ska ju göra om alltnu i vinter och då ska allt bli slätt.
Lycka Till

Jag anade nästn att man bör spackla bort "texturen" för att få ett bättre resultat!
Tack!

Sök