Straff för att köra "utan" körkort, alltså att man glömt det.

equal PKW
17 juni 2009 · 115 Inlägg

Ska åka med några kompisar till Idre och fiska. Men jag har tappat bort min plånbok med körkortet... vad kan det kosta att köra utan det? Några andra påföljder än böter? Några tips på hur man ska smöra med polisen?smile

Tack

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
DusanMandick Random Hero
17 juni 2009 · 4 047 Inlägg

600 lr 800 om ja inte minns fel ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
ElvisAero86 Lastbilschaufför
17 juni 2009 · 196 Inlägg

Ta pass me dig

Danne_gg KTH Ingenjör;)
17 juni 2009 · 391 Inlägg

Har du annat leg tex pass som föregående sa då är det helt lugnt

Four rings to rule them all!
gamlingen
17 juni 2009 · 5 198 Inlägg

Vid förlust anmältkörkort bör det inte kosta nåt

MilleN
17 juni 2009 · 9 108 Inlägg

Så länge man kan identifiera sig på något annat sätt är det ok som sagt.

Jag glömde helt och hållet en gång och då var poliserna snälla, fick dra mitt personnummer och andra uppgifter som adress och vad mina föräldrar och syskon hette och så plinkade dom lite i datorn och sa att det var lugnt.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
17 juni 2009 · 2 456 Inlägg

smile  Gå till polisen gör en polis anmälan sen så kopian på anmälningen ihop med giltig idhandling
gäller som körkorts underlag tills du får ditt nya. har hänt mig ett par gånger.

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Deutsch-style
17 juni 2009 · 379 Inlägg

MilleN skrev:
Så länge man kan identifiera sig på något annat sätt är det ok som sagt.

Jag glömde helt och hållet en gång och då var poliserna snälla, fick dra mitt personnummer och andra uppgifter som adress och vad mina föräldrar och syskon hette och så plinkade dom lite i datorn och sa att det var lugnt.

precis hände mej samma sak glömde körkortet hemma i plånboken blev stoppad så sa ja till polisen att ja hade glömt mit körkort hemma o bad dom ta mina uppgifter +min familjs uppgifter big_smile inga böter för mej

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
equal PKW
17 juni 2009 · 115 Inlägg

okey gött!smile

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
FireTraXX DFFL
17 juni 2009 · 9 020 Inlägg

Äsch, jag körde utan körkort i nästan 3 år och har blivit stoppad flera gånger.
En av gångerna hade jag inte passet med mig och då räckte det med att jag hade massa andra kort med mitt namn på samt att jag fick svara på lite frågor.
Fick aldrig böter, för att jag itne hade kort alltså. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Germax
17 juni 2009 · 12 086 Inlägg

Vem fan går runt med passet på sig?

Enligt lag är de böter, men de ska till en bäsk snut för att man ska få böter på de.

Joo
18 juni 2009 · 741 Inlägg

utav 2 av de 2 gångerna jag blivit stoppad så har jag inte haft med mig plånboken.. Varje gång har dom bara frågat efter vad mina föräldrar heter och när dom är födda så har det löst sig.. Trevliga poliser iofs!

NossRaL
18 juni 2009 · 145 Inlägg

JapMax skrev:
Vem fan går runt med passet på sig?

Enligt lag är de böter, men de ska till en bäsk snut för att man ska få böter på de.

De e väl bara lägga in de i bilen om man skulle tappa körkortet!!  behöver inte ha de på dej!! wink

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang