4444
Sök

Ställa in bakvagn på Ford Sierra GT -92?

41 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Jag skulle vilja veta om det går att ställa bakvagnen på en Ford sierra.

Står man bakom bilen så ser man att Hjulena står snett å Däckena slits endast på insidan.

Skulle vilja kunna lösa problemet eftersom det är ju inte så kul att byta däck stup i kvarten bara för att det är nåt felinställt eller slitet. Har tänkt på om det är några bussningar som är slut men det kluckar inte å det är inget missljud frånn nåt.

Det är bara att komma med tips å ideer, är tacksam för svar wink

Power On Wheels

1 867 Inlägg
24 juni 2009
Är bilen sänkt? Då blir det oftast så att cambervinkeln ändras.
Det finns nog inget sätt att ställa vinklarna utan att modifiera länkarmarnas fästen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

41 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Är bilen sänkt? Då blir det oftast så att cambervinkeln ändras.
Det finns nog inget sätt att ställa vinklarna utan att modifiera länkarmarnas fästen.

Jaa bilen är sänkt. Jo jag har tänkt på det jag me, men när jag hade orginal fjädrar på så syntes det oxå när man stog bakom att hjulen stod snett :S

Power On Wheels

1 867 Inlägg
24 juni 2009
Lite camber har man ju alltid, men det brukar bli onödigt mycket när man sänker bilen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

41 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Lite camber har man ju alltid, men det brukar bli onödigt mycket när man sänker bilen.

Ja jo de e ju lite men inte så att det nöter ner däckena på insidan så att stålkården kommer fram så att man får punka. Nåt måste de ju gå att göra tycker man

Power On Wheels

3 354 Inlägg
24 juni 2009
antingen så köper du shims ligger runt 400-450 kr paret (kolla upp TG RACING på http://www.fordclubsweden.se/forum/member.php?u=258) eller så skaffar du scorpiobakvagn(minns inte vilken modell riktigt) då den har lite andra vinklar
Senast redigerat av Seth (24 juni 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

4 767 Inlägg
25 juni 2009
Ett utropstecken i rubriken räcker väl.. Editerade rubriken smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

41 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Ett utropstecken i rubriken räcker väl.. Editerade rubriken smile

Jaa de e sant, men nu va de frågetecken inte utropstecken wink

Power On Wheels

41 Inlägg
25 juni 2009
Trådstartare
Seth skrev:
antingen så köper du shims ligger runt 400-450 kr paret (kolla upp TG RACING på http://www.fordclubsweden.se/forum/member.php?u=258) eller så skaffar du scorpiobakvagn(minns inte vilken modell riktigt) då den har lite andra vinklar

Okejokej, Får se hur jag gör....

Power On Wheels

Sök