** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**
te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer
Väldigt bra dragbil! Reservdelsbilen har nu förts till skroten. Tog dörrar till höger sida från den, råkade vara samma färgkod som på Tq'n. Samt låscylindrar/tändningslås så jar slipper ha olika nycklar till allt.
Bytt tändningslås samt låscylinder på förarsidan idag. Passagerarsidans cylinder byts automatiskt när jag byter dörr. Så snart äntligen har jag en nyckel till allt, och även en reservnyckel. Istället för att ha lika många nycklar som lås...
Även tagit tag i alla kabelbrott till/från förardörren. Det är egentligen bara c-låset samt spegelinställingen som fungerat. Nu förhoppningsvis ska fönserhissarna och annat funka! Det var ju "bara" 29 kablar som gick där, och ingen var hel!! Alla knäckta i isoleringen och vissa var helt av.
Även tagit tag i alla kabelbrott till/från förardörren. Det är egentligen bara c-låset samt spegelinställingen som fungerat. Nu förhoppningsvis ska fönserhissarna och annat funka! Det var ju "bara" 29 kablar som gick där, och ingen var hel!! Alla knäckta i isoleringen och vissa var helt av. http://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-d8bc994b9bb419210b597b823cc1f3e0.jpg
Det är ju inte det allra roligaste men det är kul när sakerna börjar fungera iaf Nu är allt i förardörren i ordning, dock funkar fortfarande inte bakre elhissar. Men knapparna har börjat lysa efter omlödningen så jag får väl mäta om jag får in något till motorerna, men mest troligt har dom väl rostat ihop.
Sen har jag fått lite problem med motorgången vid laddtryck. Den börjar hacka och jävlas. Får en felkod på första knacksensorn så jag ska testa byta den imorgon och se ifall det hjälper.
Va i? Ser ut som att hela spetsen blivigt liksom, upptryck in i stiftet. :s
Den har nog spikat en hel del där, eller förtänt.. Vad det beror på kan jag inte säga än, men ser så ut iaf. Resten av stiften ser ju iaf mycket bättre ut, hela men lite fel färg.
Va i? Ser ut som att hela spetsen blivigt liksom, upptryck in i stiftet. :s
Den har nog spikat en hel del där, eller förtänt.. Vad det beror på kan jag inte säga än, men ser så ut iaf. Resten av stiften ser ju iaf mycket bättre ut, hela men lite fel färg.
Mvh Tommy
är du hemma ? tänkte ta en trip om du skulle vara hemma med bettan och isf behöver du nå delar som jag kanske har liggandes?