3886
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 564 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
9 140 Inlägg
10 mars 2011
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
te_wik skrev:
Priser pratar vi inte om smile

Jag vet inte om den passar din bil, du bör ju ha NG motorn i din va? Ligger inte dom på 101kw? Alltså 137 hk ungefär.

Mvh Tommy

NG motor ja ,men 98kw=133 hk ligger dom på.

Hmm, är du helt säker? Jag är rätt säker på att dom ligger på 101kw, ser att det står 98kw när man kolla upp ditt reg.nr.. men ser man på tex leafbox's bil som har samma motor står där 100kw.

Beror nog lite på inregistreringen.. men som sagt, rätt säker på att det är 101kw enligt fabriksuppgifter.

Mvh Tommy

Inte enligt denna listan här http://home.swipnet.se/~w-65251/se/mode … rkoder.htm
Har länk till en bättre sida hemma med Audis ALLA motorkoder och den säger samma sak.
Senast redigerat av Putteliten (10 mars 2011)

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
10 mars 2011
Skoj verkar det vara med ny kam i alla fall!
Några uppgifter om vad det ska resultera i för siffror på pappret? smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Inte enligt denna listan här http://home.swipnet.se/~w-65251/se/mode … rkoder.htm
Har länk till en bättre sida hemma med Audis ALLA motorkoder och den säger samma sak.

Edit: Hittade den bättre listan här.
http://www.sun-diagnostics.com/intl/en/ … _audi.html

Jo, har den som bokmärke.
Nåja, att AAR motorn har 98kw visste jag.. Men NG, ajaa, det är ju egentligen sak samma. Man känner ingen skillnad på 133 eller 136 hk.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Cuefa skrev:
Skoj verkar det vara med ny kam i alla fall!
Några uppgifter om vad det ska resultera i för siffror på pappret? smile

Nää inte det, blir nog inte destomer skillnad bara det att man flyttar registret lite.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
10 mars 2011
Det skadar väl iofs inte... ;-)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Cuefa skrev:
Det skadar väl iofs inte... ;-)

Nääh, alltid kul att experimentera lite. Måste ändå bort med kamremmen å byta vattenpump så småningom så lika bra å trycka dit denna i samma veva.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Suck, verkar som att jag blir garagelös.. igen! hmm

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Fan vad trist! Är du sån dålig hyresgäst att du blir utslängd hela tiden? tongue

Haha, verkar ju så tongue Näe men nu är det så att bilen står i källaren i polarens hus. Nu har han fått bud på huset så verkar bli en försäljning. Så då är det bara att flytta Audin, återigen.

Mvh Tommy

9 140 Inlägg
16 mars 2011
Haha, köp huset du istället då? Jobbigt att de ska bli så hela tiden då. Gått å blitt Moderator med ser ja! Vilken del har du hand om då?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Haha, köp huset du istället då? Jobbigt att de ska bli så hela tiden då. Gått å blitt Moderator med ser ja! Vilken del har du hand om då?

Nä har inga planer på att stanna i Kalix så länge så det är värt att köpa hus tongue

Chassi, bromsar och transmission.

Mvh Tommy

9 140 Inlägg
16 mars 2011
te_wik skrev:
Putteliten skrev:

Nä har inga planer på att stanna i Kalix så länge så det är värt att köpa hus tongue

Mvh Tommy

Haha! Ska du flytta söder ut till kortare vintrar och salt på vägarna?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
te_wik skrev:
Putteliten skrev:

Mvh Tommy

Nejnej, längre norrut. smile

Mvh Tommy

9 140 Inlägg
16 mars 2011
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Nejnej, längre norrut. smile

Mvh Tommy

Går det bo så långt upp i landet? lol

5 111 Inlägg
16 mars 2011
Jodå, finns ännu en liten remsa kvar av landet ovanför Kalix, och jag har till och med sett folk i den landsänden ibland. wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Jag har ju flyttat söderut när jag har flyttat hit, så nog finns det någonting norr om Kalix allt tongue

För att inte vandra mer offtopic nu så ska jag berätta att jag var till Audin idag och skruvade fast förarsätet så det blir lättare att backa ut den från garaget. Måste väl vara och trycka dit vinterdäcken framtill också så det greppar lite bättre.

Mvh Tommy

Bounty hunter
671 Inlägg
Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
bobafett skrev:
va det du som köpte fredriq's kam före mej?  roll

Joo roll Tänkte den passar fint i vitrinskåpet..

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (16 mars 2011)

Bounty hunter
671 Inlägg
16 mars 2011
nice....ska du kosta på det ett breddat insug som har på min...blev skillnad...bättre botten o mer drag på högrevarv....

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
bobafett skrev:
nice....ska du kosta på det ett breddat insug som har på min...blev skillnad...bättre botten o mer drag på högrevarv....

Var det du som hann köpa den? tongue

Mvh Tommy

Sök