** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**
te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer
Grym energi du har Kommer nog att bli väldigt bra när den blir klar. Angående framrutan så tror jag det beror på att bilen solat för mycket. Lamineringen på insidan av rutan har lossnat pga av värme, likaså tyder klarlacken på något liknande. Det är min teori iallafall.
Grym energi du har Kommer nog att bli väldigt bra när den blir klar. Angående framrutan så tror jag det beror på att bilen solat för mycket. Lamineringen på insidan av rutan har lossnat pga av värme, likaså tyder klarlacken på något liknande. Det är min teori iallafall.
Tackar Mjaa.. bilen har ju knappt solat något under de 3 år jag haft den. Har alltid stått i garage. Dessutom dök det bara upp plötsligt när bilen stått i de andra garaget i en vecka eller så.
Det blev kring 10 timmar i garaget idag, blev en hel del gjort.
Börjar med en bild på hur det ser ut i hjulhuset där det stora hålet fanns. Det ser inte snyggt ut, det är jag medveten om. Inte heller känns det så vidare seriöst men vad ska man göra.. Är ingen vidare plåtslagare Kommer att fungera iallafall, det är ju huvudsaken. Det är inte helt färdigt ännu men såhär ser det ut just nu.
Sen hittade jag mera rost kring hålet för slangen som kommer från luckan
Vad hände sen.. Jo jag slipade bort lite ytrost i bakvagnen
Dags för sidbyte då, bakre skärmkant på vänster sida
Slipa slipa
Svårt att ta bra bilder inifrån hjulhusen.. men det var inte så farligt mycket rost iaf
Dags att hoppa över till framskärmen då på vänster sida
Måste bort med även förardörren för att komma åt att slipa ordentligt
Tröskeln på denna sidan verkar ha klarat sig hyffsat
Slipning av skärmkanterna
Joo.. sen gjorde jag ett test av Biltemas Rust Converter.. Egentligen ska man ta lös allt löst och slipa lite men jag sket i det bara för att se hur det fungerar:
Innan:
Efter applicering av medlet Vänta 30 min sen köra på ett till lager. Får se imorgon hur det ser ut..
Det var väl det som har hänt idag. Förutom det som gjorts på min bil så har det blivit bytt bromsskivor och belägg i Johans Audi, kopplats blinkkods lampa, avluftning av broms och kopplingssystem och lite av varje.
Hur ska det där "rost converter" funka då? Konverterar det rost till plåt igen eller..? Blir intressant att se resultatet iaf. Förresten. Har ett meddelande till dig i min tråd om du har vägarna förbi där
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Hur ska det där "rost converter" funka då? Konverterar det rost till plåt igen eller..? Blir intressant att se resultatet iaf. Förresten. Har ett meddelande till dig i min tråd om du har vägarna förbi där
Jadu.. den ska tydligen förvandla rosten till ett hållbart material så det inte sprider sig. Väldigt tveksam men man får ju se.
Till alla plåtslagare där ute som skrattar åt min lagning av bakskärmen är välkomma att fixa det seriöst åt mig för egen kostnad! Jag är ingen plåtslagare och med otillräcklig kunskap/resurser så blir det tyvärr inte bättre än så. Men jag vet att det kommer att hålla så för mig duger det då det ändå inte kommer synas så länge man inte tar bort invändig plast från bagaget och kryper i hjulhuset!