Snälla hjälp mig! skakningar i ratt på volvo 850

Marlboroman
7 juli 2009 · 8 234 Inlägg

Erik_Andersson88 skrev:
Okej, ska köra med högtryckstvätten mot skivan och se om jag får bort lite skit och sen testa köra i lite mer luft och rasta bettan en lite längre runda. Då har jag iallafall gjort allt jag kan göra.

Att försöka tvätta skivorna bra är fullkomligt döfött. Defekter på skivan lär svarvas bort om de inte är så dåliga att de ska bytas.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 juli 2009 · 10 427 Inlägg

Erik_Andersson88 skrev:
I övrigt så sa dem att den var rätt hård i fjädrarna, väldigt stötig när man kör i hål. Dem trodde den var sänkt. (Hade inte jag nån aning om.)

Kan ha den sportigare chassisatsen som fanns som tillbehör, sportstötdämpare med tillhörande fjädrar.
Kanske tom var standard i Italien/Tyskland där jag antar att bilen är hämtad ifrån. Kanske upplevs som
hårdare än andra svensksålda 850 Turbos som inte har detta från början.

http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/pdf/X70.pdf
Sida 72, kapitel 6,  i ovanstående pdf.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
norpan1
10 juli 2009 · 1 043 Inlägg

Fick du mailen jag skickade?

Erik_Andersson88
16 juli 2009 · 11 Inlägg

Fårlåt att jag inte svarat på min egen tråd. Dum som jag är så såg jag inte att tråden fortsatt på en ny sida smile

Ja jag har också hört det. Gjorde det på min gamla 740 när dem blev kassa. Känner en som kan fixa skivorna men jag vet inte om det är de som är felet. Tack för svar

Ja jag tror också det är nått sånt. Yes den är importerad från Italien -07. Förstår inte riktigt hur man kan göra så hårda fjädrar. Jag prioriterar iallafall komfort och behöver inte den där jäkla väghållningen wink Tack

Yes jag fick mailen men va dryg på o svara då man jobbar dygnet runt känns de som smile

Erik_Andersson88
28 juli 2009 · 11 Inlägg

Nu är problemet löst. Det som behövde bytas var vänster inre styrstag. Firststop (Magnus) i Älmhult skötte allt kanonbra. Tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang