Försäkringskostnad av Jaguar S-type, ställd på farsan?

koolt_
9 juli 2009 · 30 Inlägg

tjena, jag funderar på att köpa en jagga s-type. vad kan det kosta att försäkra en sådan på ens farsa som är 40+. Tack på förhand

Natural
9 juli 2009 · 431 Inlägg

674.46:-/ månaden...

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 juli 2009 · 10 427 Inlägg

http://www.compricer.se/forsakring/bil

Fyll i personnummer och registreringsnummer på en bil så har du lite koll.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
myran Foto/Bilnörd
9 juli 2009 · 1 541 Inlägg

passar på o gnälla lite

"på ens farsa" tänk på att en sådan skenförsäkring ser försäkringsbolagen som lurendrejeri och du kan bli utan ersättning.

Försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av fordonet.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
koolt_
9 juli 2009 · 30 Inlägg

myran skrev:
passar på o gnälla lite

"på ens farsa" tänk på att en sådan skenförsäkring ser försäkringsbolagen som lurendrejeri och du kan bli utan ersättning.

Försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av fordonet.

inte tänkt på de faktiskt

Rille0
9 juli 2009 · 2 021 Inlägg

försäkra på volvia, sjukt billigt på jaggor

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Rquired Allmänt envis
10 juli 2009 · 12 512 Inlägg

koolt_ skrev:

myran skrev:
passar på o gnälla lite

"på ens farsa" tänk på att en sådan skenförsäkring ser försäkringsbolagen som lurendrejeri och du kan bli utan ersättning.

Försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av fordonet.

inte tänkt på de faktiskt

Vadå, det är ju farsans bil? Så länge du inte pratar eller benämner den som "min bil" kommer försäkringbolaget inte lista ut det, hur många ungdommar kör Jaguar liksom? Hade kanske varit värre om man skulle regga en M3 på farmor...

Låt personen som står på försäkringen sköta kontakten vid eventuellt tillbud, fan en ungdom kan inte försäkra en bil idag med dessa kostnader så de tvingas nästan fram. Se till att försäkra den så att förare under 25 står med så slipper du en chockhöjning av självrisken.

*hostattack* Man får inte uppmana till brott på Garaget, men det är inte olagligt att låna sin fars bil.  wink
Lite av en gråzon, för det är väl så här en majoritet av Garagets användare har försäkrat sina bilar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sir_daniel www.kudoz.se
10 juli 2009 · 3 802 Inlägg

volvia är inte längre alltid billigast för jaggor.
har min jagga stående på www.vesta.se kostar mindre i försäkring än min bruks opel vectra b tongue

volvoentusiasten
10 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Rquired skrev:

koolt_ skrev:

myran skrev:
passar på o gnälla lite

"på ens farsa" tänk på att en sådan skenförsäkring ser försäkringsbolagen som lurendrejeri och du kan bli utan ersättning.

Försäkringen ska stå på huvudsaklig brukare av fordonet.

inte tänkt på de faktiskt

Vadå, det är ju farsans bil? Så länge du inte pratar eller benämner den som "min bil" kommer försäkringbolaget inte lista ut det, hur många ungdommar kör Jaguar liksom? Hade kanske varit värre om man skulle regga en M3 på farmor...

Låt personen som står på försäkringen sköta kontakten vid eventuellt tillbud, fan en ungdom kan inte försäkra en bil idag med dessa kostnader så de tvingas nästan fram. Se till att försäkra den så att förare under 25 står med så slipper du en chockhöjning av självrisken.

*hostattack* Man får inte uppmana till brott på Garaget, men det är inte olagligt att låna sin fars bil.  wink
Lite av en gråzon, för det är väl så här en majoritet av Garagets användare har försäkrat sina bilar.

Varför tror du det är så? Anledningen till att det är snordyrt att försäkra bilar under 25 är för att risken att de personerna orsakar en olycka är mycket högre, än hos dem som är över 25. Statistik!

Om nu alla börjar skenförsäkra sina fordon på sina föräldrar etc så kommer premien att höjas ännu mer för de över 25. Så då är systemet ur funktion. Vi som är över 25 måste betala för erat kalas.

Har du inte råd att försäkra ditt fordon så har du inte råd med bilen, då kanske du ska ha en billigare bil, eller en cykel?

De som skenförsäkrar är idioter.

Sådärja.

Rquired Allmänt envis
10 juli 2009 · 12 512 Inlägg

linuslinje skrev:

Rquired skrev:

koolt_ skrev:

inte tänkt på de faktiskt

Vadå, det är ju farsans bil? Så länge du inte pratar eller benämner den som "min bil" kommer försäkringbolaget inte lista ut det, hur många ungdommar kör Jaguar liksom? Hade kanske varit värre om man skulle regga en M3 på farmor...

Låt personen som står på försäkringen sköta kontakten vid eventuellt tillbud, fan en ungdom kan inte försäkra en bil idag med dessa kostnader så de tvingas nästan fram. Se till att försäkra den så att förare under 25 står med så slipper du en chockhöjning av självrisken.

*hostattack* Man får inte uppmana till brott på Garaget, men det är inte olagligt att låna sin fars bil.  wink
Lite av en gråzon, för det är väl så här en majoritet av Garagets användare har försäkrat sina bilar.

Varför tror du det är så? Anledningen till att det är snordyrt att försäkra bilar under 25 är för att risken att de personerna orsakar en olycka är mycket högre, än hos dem som är över 25. Statistik!

Om nu alla börjar skenförsäkra sina fordon på sina föräldrar etc så kommer premien att höjas ännu mer för de över 25. Så då är systemet ur funktion. Vi som är över 25 måste betala för erat kalas.

Har du inte råd att försäkra ditt fordon så har du inte råd med bilen, då kanske du ska ha en billigare bil, eller en cykel?

De som skenförsäkrar är idioter.

Sådärja.

Jag vågar påstå att jag tillfullo förstår varför det är dyrt att försäkra en bil om man är under 25. Att statistiken antyder att en förare under 25 är en större risk i trafiken betyder inte att alla under 25 är så, det är lite kollektiv bestraffning över det hela.

Har du stått på försäkringen för din bil sen du var 18, grattis det är få som är så ärliga.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
volvoentusiasten
10 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Rquired skrev:

linuslinje skrev:

Rquired skrev:

Vadå, det är ju farsans bil? Så länge du inte pratar eller benämner den som "min bil" kommer försäkringbolaget inte lista ut det, hur många ungdommar kör Jaguar liksom? Hade kanske varit värre om man skulle regga en M3 på farmor...

Låt personen som står på försäkringen sköta kontakten vid eventuellt tillbud, fan en ungdom kan inte försäkra en bil idag med dessa kostnader så de tvingas nästan fram. Se till att försäkra den så att förare under 25 står med så slipper du en chockhöjning av självrisken.

*hostattack* Man får inte uppmana till brott på Garaget, men det är inte olagligt att låna sin fars bil.  wink
Lite av en gråzon, för det är väl så här en majoritet av Garagets användare har försäkrat sina bilar.

Varför tror du det är så? Anledningen till att det är snordyrt att försäkra bilar under 25 är för att risken att de personerna orsakar en olycka är mycket högre, än hos dem som är över 25. Statistik!

Om nu alla börjar skenförsäkra sina fordon på sina föräldrar etc så kommer premien att höjas ännu mer för de över 25. Så då är systemet ur funktion. Vi som är över 25 måste betala för erat kalas.

Har du inte råd att försäkra ditt fordon så har du inte råd med bilen, då kanske du ska ha en billigare bil, eller en cykel?

De som skenförsäkrar är idioter.

Sådärja.

Jag vågar påstå att jag tillfullo förstår varför det är dyrt att försäkra en bil om man är under 25. Att statistiken antyder att en förare under 25 är en större risk i trafiken betyder inte att alla under 25 är så, det är lite kollektiv bestraffning över det hela.

Har du stått på försäkringen för din bil sen du var 18, grattis det är få som är så ärliga.

Yes det har jag, men jag köpte inte en jaguar eller bmw m3 till början.

Kollektiv bestraffning? Nja. Solidariskt? Ja.

Om vi säger att vi ändrar på försäkringssystemet så att den som krockar får skyhöga självrisker istället för att dela upp det mellan andra, så kommer pengarna inte kunna drivas in och försäkringsbolaget kan inte täcka sin egna kostnader.

Hela systemet bygger på att man jämnar ut kostnaderna för alla, så att man har en kassa där kostnader kan betalas ifrån. Om man då inte har en kassa, då får varje enskild betala allt och då är hela idén med försäkringsbolagen borta.

Om du får 25-50 000 kr i självrisk när ett vildsvin springer ut framför din bil så kommer du nog klaga på detta med.

punos
10 juli 2009 · 11 Inlägg

detta är bara meningslöst gnäll ni båda håller på med. själv tkr jag det är dyrt med försäkring på bilar när man är så ung. men om man försäkrar bilen på någon annan ska man köra den som att det vore någon annans också.
självklart är folk under 25 mer olycksdrabbade i trafiken och det har med att vi är ute och leker i trafiken mera. men om man inte har råd med försäkringen som kanske kostar 19K om året så ställer man den på föräldrarna, man kanske e tvungen att ha bil då man bor utanför stan och behöver till jobbet eller vad det nu är.

men sen e frågan om man har en m3:a och chippar och grejjer och sätter på massa stickers och verkligen visar att det är en bil som går och vill du race:a så får du det. så ska man nog ta och regga den på sig själv. för som sagt enligt mig tkr jag ni båda har rätt.

me like sushi ALOT!
Audi a4/8EC "a4 avant tfsi." (2005)
Tiger1978 Fattig student
10 juli 2009 · 1 282 Inlägg

Jag har alltid stått på mina egna bilar, sett det som en självklarhet.. Tycker dock att TS ska kolla vad en försäkring på en sån kostar att ha försäkringen på sig själv, har hört att jaggor inte ska vara dyra i försäkringspremier då det inte är en "ungdomsbil" ovanligare att dom är med om olyckor och har hyfsat låg stöldbegärlighet..
Man tjänar faktiskt på att ha försäkringen på sig själv då man bygger upp bonusar mm.. Lite taskigt om man vill ha en "värstingkärra" när man har flyttat hemifrån, DÅ kan man räkna med en premie som är onödigt hög..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
discokapten Kapten på disco!
10 juli 2009 · 1 729 Inlägg

Har man inte råd med bilen så ska man inte ha den, inte tar jag lån till en kåk utan att ha råd att betala av det varje månad.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
IceEyes Varningar: För många..
10 juli 2009 · 2 552 Inlägg

linuslinje skrev:

Rquired skrev:

koolt_ skrev:

inte tänkt på de faktiskt

Vadå, det är ju farsans bil? Så länge du inte pratar eller benämner den som "min bil" kommer försäkringbolaget inte lista ut det, hur många ungdommar kör Jaguar liksom? Hade kanske varit värre om man skulle regga en M3 på farmor...

Låt personen som står på försäkringen sköta kontakten vid eventuellt tillbud, fan en ungdom kan inte försäkra en bil idag med dessa kostnader så de tvingas nästan fram. Se till att försäkra den så att förare under 25 står med så slipper du en chockhöjning av självrisken.

*hostattack* Man får inte uppmana till brott på Garaget, men det är inte olagligt att låna sin fars bil.  wink
Lite av en gråzon, för det är väl så här en majoritet av Garagets användare har försäkrat sina bilar.

Varför tror du det är så? Anledningen till att det är snordyrt att försäkra bilar under 25 är för att risken att de personerna orsakar en olycka är mycket högre, än hos dem som är över 25. Statistik!

Om nu alla börjar skenförsäkra sina fordon på sina föräldrar etc så kommer premien att höjas ännu mer för de över 25. Så då är systemet ur funktion. Vi som är över 25 måste betala för erat kalas.

Har du inte råd att försäkra ditt fordon så har du inte råd med bilen, då kanske du ska ha en billigare bil, eller en cykel?

De som skenförsäkrar är idioter.

Sådärja.

Idioter? Folk under 25 som själva står för försäkringen är pinsamma? Sådärja roll

Nej men att föräldrarna står för min försäkring tills jag är 25 är en självklarhet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
volvoentusiasten
10 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Ja, det är väl här åsikterna går isär antar jag, Vissa tycker det är ok att begå bedrägeri och drar personliga undanflykter till försvar. Och vissa tycker att man ska göra rätt för sig.

Om man verkligen måste ha en bil för att åka till jobbet och inte har råd med försäkringen, så kanske man inte borde ha en exklusiv bil att pendla med i det fallet?

Någon som har ett bra förslag till en förändring i försäkringsystemet som är realistiskt genomförbart får gärna skriva denna förslag här. Jag har frågat tidigare i andra trådar men svaren uteblir...... konstigt va?

lodiseN
11 juli 2009 · 806 Inlägg

Men oj då vad vissa ser fel på att betala billigare och LÅNA farsans bil

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang