Helgen började med att jag åkte ut på landet och hämtade några originalfjädrar som jag sålt till en annan Roadsterägare... bra att få in lite pengar till projektet

Passade även på låna pappas verkstad för att tillverka ett par fästen till fyrpunktsbältet. Missade att ta bilder på det men det var å andra sidan inte så mycket att se...
Har funderat ett tag på hur jag ska lösa så att ventilerna går fria från kolvarna. Tänkte att jag skulle testa en teori på en originalkov för att se om det fungerar innan jag ger mig på JE-kolvarna.
Limmat fast alu-plåt på ventilerna som är 1mm större i diameter jämfört men ventilerna som sedan ska användas, detta kommer ge ett utrymme på 0,5mm vid sidan av ventien. Ruggat upp ytan så att slippappret ska fästa.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-2a24b43347a47bc58e1509a168bbaac8.jpg]()
Limmat fast smärgelduk för att kunna slipa ur kolvarna. Eventuellt måste jag byta duk mellan varje kolv... då kommer det att ta tid.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-c29a38a5b31d00382e57c63aa78a561a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-69e07b2a69bc0eeadbce8451bb7bad65.jpg]()
Planen är att använda reservtoppen som "styrning" så att urtagen hamnar på rätt ställe."Slipventilerna" på plats... får se om det fungerar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-23ba430e52ed353517dd4e24468a8bf5.jpg]()
Här ser man lite av resultatet. Duken lossnade från ventilen, limmet får torka några dagar innan nästa försök... men det ser ut som att det kan fungerar. Dock är det trångt att komma ner i toppen med borrmaskinen. Är det någon son har tips på en smal förlängning till en borrmaskin som klarar 6mm-skaftet?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-25976efb4ea1d35aabe5cf05df5a5f9d.jpg]()