Kommit igång lite i garaget idag! Rev isär motorn jag fick som delbetalning när jag sålde motor nummer tre, kan inte låta bli att planera för hur den ska se ut. Den mentala ToDo-listan ser ut som följande just nu:
Större och lättare avgas- och insugsventiler.
Ännu vassare kam (om den jag testar nu fungerar)
Egentillverkat svänghjul i aluminium.... undrar om man kan hitta titanium billigt....
Remskivan fram ska svarvas i aluminium enligt ritningen jag gjorde för en tid sedan.
Lika JE-kolvar som jag har till projektmotorn
Lika Pauter-stakar som jag har till projektmotorn men det ska tas bort lite material så att dom lättare går fritt i blocket och blir lättare
Extern oljekylare
Större oljetråg... hittat en modell jag är sugen på men den är karatedyr...
Skulle vilja ha en 12v-topp men jag har inte hittat något ännu som ser ut att kunna fungera med lättare modifiering.
Men nog med dagdrömmar nu, är har jag en fråga som någon kanske kan svara på.
Skruvarna som jag har markerat med rött, kan man dela kompressorhuset där och vrida inröret uppåt utan att det påverkar turbons funktion eller att det måste balanseras? Någon som vet vilket moment skruvarna ska dras med?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-43479750e7d7297abfd25f86a99e572b.jpg]()
Behöver fixa en fläns till turbon så att jag kan dra avgassystemet på ett vettigt sätt. Skulle börja med det nu ikväll men av någon anledning har min SW-installation slutat att fungera

![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-724ab6c55bb665382b18629c39395d7c.jpg]()
Allt för idag!