Var ut och mätte upp ett svänghjul och räknat lite på markeringen på svänghjulet.
Diametern är 23cm vilket ger en omkrets på 72,26cm. 722,6mm delat på 360 grader blir 2 millimeter per grad.
När jag monterade kransen så kunde man se hela vita linjen på ena sidan och ana den vita linjen på andra sidan. Så kransen har max kommit 1mm fel vilket ger max en halv grad fel. Har jag tänkt rätt?
En halv grad gör säkert skillnad men det borde inte påverka så mycket eller?
The gasoline is not too old in the fuel tank? Camshaft timing not off by one teeth?
The fuel is only six months old so it should be ok.
The camshaft timing can off by one teeth but I don't think so. Before I open it up again I want my original camshaft back from AGAP, then I can change to that camshaft if I need to send the custom one back to AGAP.
På uppdrag av kam-Reine har jag gjort ett kompprov och med min biltemamätare får jag samma komp på alla cylindrarna. Mätaren är rätt kass men tillräckligt bra för att jag ska kunna räkna bort en felkälla till.
Alla stiften hade jämn färg men de ser rätt sotiga ut så det kan ligga nått i det Reine säger att den får för mycket med soppa.
I helgen blir det att lufta bromsarna och koppla in lite mätare så att jag kan provköra ordentligt. Behöver nog köra ur motorn lite Eventuellt kommer jag montera mindre spridare och en annan tryckregulator för att se om det hjälper....
Har också hunnit med att fixa så att handbromsen fungerar. Var tvungen att dra om vajern då den inte gillade att vara lindad runt bakaxeln
Någon som vet om man kan måttbeställa bromsvajrar någonstans?
Kan det vara mapsensor eller eventuell luftmängdsmätare som inte är med i matchen ?
Borde det inte ge en felkod? Flyttade över hela insuget från andra motorn men det var lite strul med den också, iofs trodde jag att det berodde på att den tryckte in olja från vevhusventilationen till insuget. Så det är intressant det du skriver. Värt att byta i alla fall, jag har extra liggandes.
Hehe,! Mekonomen imorrn å köpa upp lagret med startgas då? Du behöver ju inte röka på samtidigt som du hålls, för att minska risken för explosion då....
Spraya på med startgas för glatta livet! Om den varvar upp så, ja, där suger den tjuvluft
Det är en enkel sak att utesluta. Var inte snål med startgasen dock, man kan behöva spraya på ganska ordentligt om de är ett mindre hål.
Kan filma det också... när garaget flyger i luften....
Haha, ja. Om något exploderar har du använt för mycket startgas, och i så fall kommer det vara så episkt att det krävs film på det Nä, men -om- den suger tjyvluft runt en packning eller så, då kan du behöva spraya på ganska rejält. Börja försiktigt och arbeta dig upp efter skalan av vårdslöshet.(jag svär mig fri från ansvar) om motorn varvar, då vet du ju iaf att dem läcker. Troligen inte det som är felet, men dumt att inte utesluta det. Billig och enkel felsökning
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"