3314
Sök

Smart Roadster Coupé - Dubbla effekten - Motorn startad!!

Målet är att dubbla effekten på en Smart Roadster med en motorvolym på 0,7l fördelat på 3 cylindrar. Original har motorn 82Hk.

895 890 Visningar
Uppdaterades senast 28 december 2016
1 290 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
torpis skrev:
Det är kul med galna projekt som i sinom tid löser många frågor.

Tack Torpis, ditt projekt har varit en inspiration till mitt smile

33 Inlägg
11 november 2013
Dum fråga kanske, men om du byter oken höger mot vänster, borde dem inte fortfarande fungera? Även om handbromsen blir upp och ner? då får du nippeln uppåt.

Sann inspiration till min och sambons lilla ForTwo!

Our Greatest Glory Is Not In Never Failing..
But In Rising Everytime We Fall!

1 290 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
saab-eson2 skrev:
Dum fråga kanske, men om du byter oken höger mot vänster, borde dem inte fortfarande fungera? Även om handbromsen blir upp och ner? då får du nippeln uppåt.

Sann inspiration till min och sambons lilla ForTwo!

Har tittat på det också men den blir knepigt med handbromsen.

238 Inlägg
11 november 2013
Exsicco skrev:
Xog skrev:
Exsicco skrev:

Har haft hjälp vid något tillfälle när jag försökt att lufta bromsarna men annars har jag varit själv i garaget.

Slå en signal sen så kommer jag och hjälper dig smile

Absolut! Du vet inte någon som har en biltrailer för B-kort att låna ut på lördag? hmm

Nope sad

Jag är iväg och hämtar mitt flyttlass med så sad

Mvh
Ola Ekegren

239 Inlägg
20 november 2013
Kul att det nu verkar som att Du kan fortsätta med projektet!

Jörgen

171 Inlägg
26 november 2013
följt detta sedan du startade , tycker det är riktigt imponerande med alla lösningarna som du gjort genom projektets gång , hade varit riktigt kul att någon gång få se detta färdigställt smile
keep up the good work !

1 290 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
Krassegrand skrev:
Kul att det nu verkar som att Du kan fortsätta med projektet!

Jörgen

Det vet jag inte än. Bilen är flyttad till ett garage där jag har en plats men det är ett vanligt garage utan möjlighet till att skruva och alla mina verktyg huserar i en kompis garage på andra sidan av stan. Om rätt bud dyker upp så är bilen fortfarande till salu.

672 Inlägg
2 december 2013
Helt otroligt.. snubben vänder upp och ner på alla tekniska begrepp!
men luft i ett bromsok.......tongue näe! där går gränsen!

"Väx inte upp! det är en fälla"

1 290 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
Power-krille skrev:

liten tuva stjälpa stora lass....

1 290 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Ingen som har ett Civinco bc500 till salu? Söker även efter en komplett bakaxel till en Fortwo eller Roadster.

1 212 Inlägg
3 december 2013
tongue  mer än väl!!
sitt nu inte som 50åring och ångra dig att du släppte bilen........ även om du gömmer den en tid framöver under ett skynke, så har du en lycklig dag då du tar av skynket igen... dessa ord bara skrivna med undermening..

Exsicco skrev:
Power-krille skrev:

liten tuva stjälpa stora lass....

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
9 december 2013
Exsicco skrev:
Ingen som har ett Civinco bc500 till salu? Söker även efter en komplett bakaxel till en Fortwo eller Roadster.

tror det ligger ett bc500 till salu på sävarturbo forumet smile

129 Inlägg
24 december 2013
Häftigt projekt! Hur går det med et riktigt, hittat något garage att skruva i?

smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 december 2013
Exsicco skrev:

Nu minns jag inte hela resan, men har för mig du hade en bra anledning till att använda piggyback, annars ska man hålla sig från civinco i möjligaste mån. Jag känner inte till en enda som är nöjd med de spruten.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
26 december 2013
Jag håller med torpis där.
Allt slit lagt på smarten hitills förtjänar nånting bättre än piggybackgrejer.
Civinico i sig vet jag inget om, annat än att det är billigt. Ska man inte bara dömma utifrån.
Men bekymmer man kan få som härstammar ifrån orginalelektronik, kringår man helt enkelt med ett redigt fristående insprutningssystem med frisk och rättbyggd kabelstam.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 december 2013
Om jag inte kommer ihåg galet så satt styrningen till växellådan i motorstyrdonet också och det var därför han inte bara kunde byta sprutet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 290 Inlägg
2 januari 2014
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Om jag inte kommer ihåg galet så satt styrningen till växellådan i motorstyrdonet också och det var därför han inte bara kunde byta sprutet.

Korrekt, lådan styrs av samma ECU så valmöjligheterna är inte så stora.

238 Inlägg
2 januari 2014
Jag satt och funderade mer än en gång hur jobbigt det skulle vara att bygga om den till manuell med koppling.
Med ett bonlume kitt så är ju kopplingen hyffsat standardlik och det lär ju inte vara några enorma saker att bygga för att ersätta elmotorn med en en wire och en spak med rachet mönster smile

Mvh
Ola Ekegren

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
2 januari 2014
Vi startar en insamlingsfond till ombyggnad till riktigt växellänkage då grabbar tongue

415 Inlägg
4 januari 2014
Exsicco skrev:
TBOC_Razor skrev:

Korrekt, lådan styrs av samma ECU så valmöjligheterna är inte så stora.

Läst hela tråden och det är ju sjukt fränt. Kan man inte ha kvar orginal sprutet med givare men låta spridarna styras av ett annat sprut? Då tror ju orginalsystemet att allt är ok men du kan mappa det andra sprutet som du vill.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök