3166
Sök

Volvo 850 T5 Laddtrycks problem

24 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Tja!

Har börjat fortsätta trimma bilen nu..

Monterade en 255L bränslepump häromdan.. , och då gick bilen som den skulle osv..
Men sen dagen efter skulle jag köra den.. då va den helt knäpp!!
Laddtrycket har ändrats till typ 0.5-0.7bar?? och den gick ojämnt och tvekade?

Så nu har jag bytt bränslefilter.. och monterat gröna S60R (968) spridare på den.

Och då går den mycket jämnare.. men fortfarande samma laddtryck??

Nån som har en aning om vad de kan vara för fel??

377 Inlägg
4 augusti 2009
prova byt tillbaka till andra pumpen igen då, och se om det blir någon skillnad

24 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Har en fundering på det, eller har jag fått höra att jag ska mäta upp bränsletrycket.. tror nästan att det blir nästa steg.. , men förstår inte varför de ska jävlas för? och att den började jävlas bara helt plötsligt?

8 276 Inlägg
4 augusti 2009
Behöver ju inte va pumpen, det kan ju va regulatorn med om det är trycket som strular.

24 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Ja det skulle de kunna vara med, man skulle hafft en riktig BTR på den

8 276 Inlägg
4 augusti 2009
Original btr räcker väldigt långt, så länge den är hel och slangen till den är hel och sitter där den ska.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 augusti 2009
mitt laddtryck spökade som fan innan, har gjort det i ett par veckor nu, å idag när jag monterade tillbaka filtret jag tvättade igår såg jag att slangen mellan insuget å magnetventilen hade vikt sig, när jag rätade ut den så va laddtrycket normalt igen, innan kunde det pendla mellan 0.4-0.8bar på halvgas, fullgas va det dock någelunda jämnt runt 0.9

24 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Jag har börjat leta ev läckage i slangar osv.. , sprutat startgas osv.. men inte lyckats hitta nånting.. , men därimot tycker jag det ""Knackar"" väldigt mycket från min magnetventil? lite väl högt t.o.m.. kan de vara täcken på att den är dålig/paj?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
4 augusti 2009
scholander skrev:
Jag har börjat leta ev läckage i slangar osv.. , sprutat startgas osv.. men inte lyckats hitta nånting.. , men därimot tycker jag det ""Knackar"" väldigt mycket från min magnetventil? lite väl högt t.o.m.. kan de vara täcken på att den är dålig/paj?

min har jag iaf aldrig hört ett knyst från, å när du säger det hade jag laddproblem strax efter jag köpte bilen, men då stegade den till 1bar för att sedan sjunka stadigt till 0.5, det va MV som va kass då, kan ju tålas att tänka på, koppla bort kontakten å se om den ligger stabilt då, för då skall den nämnligen lägga sig på grundladd...

Sök