3821
Sök

Sveriges värsta N/A Renault 5. Nya motorn kompestad. uppstart väntar !

Intresseklubben
673 Inlägg
9 september 2009
Jasså, nu har du flyttat hit big_smile satt och tänkte skriva att du va en jävla slacker som inte gör något tongue men här händer det ju grejer big_smile fan va nice med motorn ;D

Bilen kommer nog iaf rulla framåt nu big_smile men ingen lack än ser jag tongue hahha..

Tummarna upp för bilen big_smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Jasså, nu har du flyttat hit big_smile satt och tänkte skriva att du va en jävla slacker som inte gör något tongue men här händer det ju grejer big_smile fan va nice med motorn ;D

Bilen kommer nog iaf rulla framåt nu big_smile men ingen lack än ser jag tongue hahha..

Tummarna upp för bilen big_smile

Tjaaa ! tongue ah vesst vetö =P nu jävlar skall du få se !! rulla framåt ? tongue den kommer fucking FLYGA !
nej ingen lack än, vill inte ha en nylackad bil ståendes i garaget. inte så jääääävla roligt om jag repar den, omlack känns inte så jävla kul... så den kommer först när allt annat e klart smile

nixon89 skrev:
:d:d:d

big_smilebig_smilebig_smile

och Ni som läser detta !! Glöm INTE att prenumerera på tråden !!
Och om någon vill ha jövligt roliga saker Till renault, säg till ! har bra möjligheter att få hem riktigt najs grejjer från frankrike !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759888_qb98x9.jpg
var och hämtade alla delar på Industrigalv. äntligen klara !! 10000000 jävla skruvar =P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759892_ieosq6.jpg
lite av grejjerna, detta är efter att jag sorterat så gott jag kan, och ändå är d inte alla skruvar... btw, jag vet inte vart allt skall sitta wink det löser sig sa käringen som sket i vasken

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759893_cq8btx.jpg
Min Juvel ! nå ? vad tycks =P nu fattas d bara glasblästring av alu grejjerna, sen börjar d fan likna ngt. motorn kommer bli det fräschaste på hela bilen ^^ typ

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759896_y7j8de.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759897_kczawk.jpg
tihi. detta är porr

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759898_skstyt.jpg
Shortshift som ligger och väntar på mig i Frankrike. skall se om jag kan få med lite mer roliga grejjer i samma beställning

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759900_6cq38f.jpg
kanske lite Grupp A grejjer kanske ? ,D haha, nä. LITE saftigt pris... men vem vet. förbannat roliga grejjer finns d iaf !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/759902_rjc0lb.jpg
Denna skall nog åka med hem iaf, en Grupp A Huvudcylinder med en kolvdiameter på 23,8 millimeter istället för 19. kommer eventuellt ta hem Grupp A torrosionsstavar. men den som lever får se. skall sätta mig och maila lite nu och se om jag kan få hem blå kammrem och multi-V rem från Gates Racing i USA... så här är d ingen som ligger på latsidan ! wink har ett nytt datum för fälgarna, 28e denna månaden, får se om det går bättre då smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 september 2009
blir asbra:)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Renaultskadad
694 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
saablover_1 skrev:
blir asbra:)

Yeaaaaah ,D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/760056_n7sty4.jpg
sprang ner och lindade grenröret. gött o få d gjort smile och bra blev d

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/760063_hzohu7.jpg
blev helt godkänt. Så om du sj vill linda ditt grenrör, tänk på att inte linda ett i gjutjärn, risken är att det blir för varmt och spricker. sen linda inte in med tort bandage, blötlägg !! provade denna gången med foliebelagt.. tycker d ser lite gay ut.. men d håller väl värmen liiite bättre. ett bandage utan folie är heelt klart lättare att linda då detta är väldigt stumt. men sätt bara grenröret i skruvstädet och linda håååårt. se till att färsa ändarna väl ! slangklämmor funkar utmärkt
Senast redigerat av Defcon (10 september 2009)

17 Inlägg
9 september 2009
riktigt fint! vi får fixa ett grenrör till mig med, kanske när vi e i frankrike i sommar? jag e på!

Renaultskadad
694 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
kasze skrev:
så nice!!big_smile

ja ^^ längtar som fan till att få ut den. den har växt ifrån mig så jag vet knappt vad d e jag bygger ^^ känns som bilen har fått ett litet eget liv som evolutionerande monster =P

Ck16v skrev:
riktigt fint! vi får fixa ett grenrör till mig med, kanske när vi e i frankrike i sommar? jag e på!

aaaa ! vill ju ha me en skåpbil ner samtidigt då man SÄKERT kommer hitta en jävla massa grejjer man bara MÅSTE köpa big_smile annars e la d bara att beställa hem ! smile

Allmänt efterbliven
542 Inlägg
9 september 2009
Gillar detta projektet, kommer nog bli riktigt grymt! tongue

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

Renaultskadad
694 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
DrKamikaze skrev:
Gillar detta projektet, kommer nog bli riktigt grymt! tongue

jag tycker d e rätt grymt redan ^^ men aaah, det kommer d ! d skall jag se till ! smile

Intresseklubben
673 Inlägg
11 september 2009
fan va mycket fint du skrapat fram ur byrålådan big_smile har du förstört kassagrisen nu för sätta igång med bilen?

Nä, jag förstår att du väntar lite med lacken.. vorre fett surt att repa bilen när du lackat den ;D
jaja, flyga fram då ;D fast jag kommer ligga bakom dig iaf smile Ska bli kul att se den på gatorna nästa sommar iaf big_smile

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
fan va mycket fint du skrapat fram ur byrålådan big_smile har du förstört kassagrisen nu för sätta igång med bilen?

Nä, jag förstår att du väntar lite med lacken.. vorre fett surt att repa bilen när du lackat den ;D
jaja, flyga fram då ;D fast jag kommer ligga bakom dig iaf smile Ska bli kul att se den på gatorna nästa sommar iaf big_smile

haha, njaaa, inte riktigt =P men inte långt ifrån. aah inte lack än iaf. skall bli kul att få UT den på gatorna i vår smile

738 Inlägg
12 september 2009
Nu kanske jag missat detta, men vad var de här för motor egentligen?
Den är fasligt lik 2 liters turbon från peugeot 605,406 Citroen xantia och xm, för övrigt en sån jag ska ha i 205an tongue

Renaultskadad
694 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
Den är fasligt lik 2 liters turbon från peugeot 605,406 Citroen xantia och xm, för övrigt en sån jag ska ha i 205an tongue

jag vet inte =P men det är en 2litare, troligvis kommer den från en Megane. inte en aning om d e samma, men säkert =S

2 788 Inlägg
12 september 2009
Ser fint ut smile Hur går det med bromsar osv? tongue Motorn vart nice som fan! big_smile Keep up the good work wink

Renaultskadad
694 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser fint ut smile Hur går det med bromsar osv? tongue Motorn vart nice som fan! big_smile Keep up the good work wink

bromsarna står väl lite still... typ, har en Grupp A huvudbromscylinder på väg hem från frankrike, sen så letar jag ok som e lättare än 240ns.. annars så jobbar jag la vidare =P

738 Inlägg
13 september 2009
Defcon skrev:
Stofer skrev:

jag vet inte =P men det är en 2litare, troligvis kommer den från en Megane. inte en aning om d e samma, men säkert =S

Hur många hästkrafter är de orginal i denna motorn?

Intresseklubben
673 Inlägg
13 september 2009
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

haha, njaaa, inte riktigt =P men inte långt ifrån. aah inte lack än iaf. skall bli kul att få UT den på gatorna i vår smile

haha ja, låter bra big_smile nu har du ju iaf ett mål, och det målet lär du ju kunna klara av.. 6 månader på dig liksom tongue

/Mvh Andreas

Renaultskadad
694 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:

haha ja, låter bra big_smile nu har du ju iaf ett mål, och det målet lär du ju kunna klara av.. 6 månader på dig liksom tongue

aaah, det bör gå =P och jag kan göra allt i lugn och ro, och jag hinner få d precis som jag vill ha d smile gött som fan att hinna med allt d lilla extra man vill ha me när man ändå har allt i tusen delar. allt skall göras, inget får lämnas åt slumpen tongue

Intresseklubben
673 Inlägg
13 september 2009
Defcon skrev:
IMPRAZERN skrev:
Defcon skrev:

aaah, det bör gå =P och jag kan göra allt i lugn och ro, och jag hinner få d precis som jag vill ha d smile gött som fan att hinna med allt d lilla extra man vill ha me när man ändå har allt i tusen delar. allt skall göras, inget får lämnas åt slumpen tongue

hehe nä precis, så nu kan du ju göra det bra smile fast dock vill vi ha mycket updates big_smile vad som händer i ditt garage big_smile Så slacka inte på updates bara för du har mycket tid på dig smile
Så ska jag ställa mig brevid dig på något race, så ska du få smaka på saabs jetmotorer ;D

/Mvh Andreas

Sök