3154
Sök

Vatten i bilen!(volvo 740)

446 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Idag när jag skulle köra med 740:in så var det vatten på förarsidan fram och bak, har inte blivit så nån gång förut tongue
men tänkte på en sak igår så blåste jag rent lite på bilen med tryckluft och blåste ner i "hålet" ovanför motorhuven där luften tas in till kupefläkten,
där måste det ju finnas nått som gör att regnvattnet som kommer ner där rinner ut och inte in i bilen?
så jag kanske blåste för det så det blev stopp och igår när det regna så var ända vägen ut för vattnet in i bilen kanske?

446 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
jä*la skit nu är det vatten i bilen igen sad kan det ha nått att göra med att jag har tagit bort "läppen" fram?
tror inte det ät hål i golvet för du borde det ju rinna ut där igen och det göra det ju inte tongue men ska kolla under bilen idag efter skolan smile

huh?
10 427 Inlägg
27 augusti 2009
Kolla spjället nere vid golvet vänster sida fram, brukar kunna läcka in där på en del bilar.
Kan ju kolla om det är stängt iallafall.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
27 augusti 2009
steifan skrev:
Kolla spjället nere vid golvet vänster sida fram, brukar kunna läcka in där på en del bilar.
Kan ju kolla om det är stängt iallafall.

på min gamla 740 var det just det spjället som gjorde att de blev vattenfyllt,, tätade igen det och sen kom de inte in nått mer vatten,

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

446 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
okej tack för tipsen ska ut och kolla nu berättar sen hur det gick smile

7 100 Inlägg
27 augusti 2009
kanske värmepaketet som har gett upp,men kolla spjället först

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
28 augusti 2009
Är trösklarna bytt på bilen ? Kan bli samma fenomen då eftersom dom flesta inte tänker på att det ska vara hål i tröskelns undersida för att vatten ska kunna rinna ut . Om jag inte minns fel så går iallafall på 140/240 dräneringen från ventilationen ner i trösklarna .

Schipperke rules !

558 Inlägg
30 augusti 2009
vart sitter det där spjället?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 augusti 2009
Normark skrev:
vart sitter det där spjället?

Strax ovanför fötterna på vänstersidan.
Fanns likadant på 240 fram till 1990....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

huh?
10 427 Inlägg
30 augusti 2009
Finns även ett likadant spjäll på höger sida på äldre 740s som inte har någon styrbox (tex B230A, B230K, B230E-bilar).

Sök