Idag när jag skulle köra med 740:in så var det vatten på förarsidan fram och bak, har inte blivit så nån gång förut men tänkte på en sak igår så blåste jag rent lite på bilen med tryckluft och blåste ner i "hålet" ovanför motorhuven där luften tas in till kupefläkten, där måste det ju finnas nått som gör att regnvattnet som kommer ner där rinner ut och inte in i bilen? så jag kanske blåste för det så det blev stopp och igår när det regna så var ända vägen ut för vattnet in i bilen kanske?
jä*la skit nu är det vatten i bilen igen kan det ha nått att göra med att jag har tagit bort "läppen" fram? tror inte det ät hål i golvet för du borde det ju rinna ut där igen och det göra det ju inte men ska kolla under bilen idag efter skolan
Är trösklarna bytt på bilen ? Kan bli samma fenomen då eftersom dom flesta inte tänker på att det ska vara hål i tröskelns undersida för att vatten ska kunna rinna ut . Om jag inte minns fel så går iallafall på 140/240 dräneringen från ventilationen ner i trösklarna .