"4000 rpm vid 120km/h" säger turbocab att automatarna gör, vet inte var han har sin data men fixa gärna din data. jag sa inte att det är EXAKT lika mkt, men det brukar jämföras som ungefär lika, sen hur rätt denna jämförelsen är vet jag inte.
ne de kan inte heller stämma. har du 3769 v/m så har du 115 km/h på 4:an på dom 4 växlade lådorna och har du 3000v/m har du 105 km/h med automaten och har du 4000 v/m har du 140 km/h så automaten har 3.5 på högsta växeln, den 4 växlade har 3.76 på högsta växeln och 5 växlade har 3.04 på högsta växeln så 3:an på automaten e betydligt mer lika 4:an på dom 4 växlade än 3:an. den är till och med lägre växlad än högsta växeln på dne 4 växlade.
Mina uppgifter e tagna direkt ifrån SAAB så jag kan garantera att dom stämmer till 100%
Ser kanon ut! Skall följas Tycker det är kanon med insuget sådär. Bilen är ändå inte original, så varför då snåla med brutala grejer. Antingen kör man original eller så släpper man lös ordentligt! Kolla gärna in mina trådar som finns på min sida. Dock är den ena lite kasst uppdaterad.. Mvh Calmestrand
Ser kanon ut! Skall följas Tycker det är kanon med insuget sådär. Bilen är ändå inte original, så varför då snåla med brutala grejer. Antingen kör man original eller så släpper man lös ordentligt! Kolla gärna in mina trådar som finns på min sida. Dock är den ena lite kasst uppdaterad.. Mvh Calmestrand
a precis;) sen e de ju inte bara för att de ser brutalt ut som jag har valt de insuget:) men de e ju ett plus:P a ska kolla dina trådar också.
hade ju lovat lite bilder o här kommer dom:P har dessvärre börjat jobba baklänges i mitt projekt:P har lyft ur motorn för att slipa ner motorrummet en gång till för om lackering o har också tagit bort värme skölden vid torpeden. har även rivit bort styrningen då ja ska ha en styrsnäcka utan servo så finns en styrsnäcka med servo till salu:) eller byte mot en utan servo. ska också börja svarva bussningar till styrsnäckan och bakaxeln.
har slipat klart nu lackat lite:P ska försöka fixa alu stav i veckan så ja kan svarva bussningar o hänga upp bak axeln. ska försöka få tag i en styrsnäcka utan servo också o de verkar ju inte vara de lättaste så blir nog att åka till skroten o hämta ett när snön försvunnit. o förresten e de någon som sitter på ett grenrör från en t8 eller från en saab 99 turbo? eller en 900 turbo 86-89? i så fall e ja intresserad av att köpa de.
ner slipat o tvättat två gånger med avfettning. o klart för lack
lackat:) ska bara få torka sen ska de på två lager lack plus klarlack:)
ska även bygga en hydralisk handbroms:P men kommer kanske mer uppdate om de i kväll
då va de äntligen dags för lite update. har varit lite seg med att uppdatera på grund av att min bruksbil blev stulen:( men den e nu återfunnen med bara lite små skador som e lätta att laga:) så till projektet. har snart lackat klart motorrummet. har även lackat alla motorfästen, bromscylindern, krängningshämmaren och bussnings hållare till krängningshämmaren. har även byggt ett par catchtankar till bränslet. blev ganska bra faktist men e inte riktigt klar med dom än:) Har även lackat om insuget.
blev faktist ganska nöjd med detta
här är catchtankarna hoppas dom blev tillräckligt stora bara
ventilkåpan och lite andra prylar som blivit lackade
har också fått tag i en styrsnäcka utan servo:) ska bara få yummen ur o hämta den. de e ingen som sitter på en automatlåda till en og 900? säg till i så fall:P