3559
Sök

Sänka förbrukning på golf 3 1.8

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Hej!

Körde från sundsvall till gävle och tillbaka, visade sig att den hade dragit i snitt 0,64 l/mil, finns det något sätt att minska denna förbrukning ytterligare rent motormässigt, eller bör man nöja sig med 0,64?

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

hellaflush!
1 266 Inlägg
21 september 2009
Du bör nog nöja dig med det. Annars är det en service, med fräscha oljor och filter kanske? Lätta bilen kan hjälpa med ^^

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 september 2009
Tycker du ska nöja dig med det? Är ju billigt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Jo det känns som väldigt billigt när man på bilen innan låg o snittade på litern, finns det modellspecifika sportluftfilter till golf 3an, det är ju både vanliga insugsröret men sen är det ett till rör på plastburken som sitter där nu och dom filter jag hittar verkar bara ha för anslutning för insugsröret?

P.S. bör kanske berätta att bilen gick på Shells V-Power under resan smile
Senast redigerat av Thunderstruck (21 september 2009)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
21 september 2009
Det ÄR väldigt billigt. visst kan du strypa bilen men den kommer ju gå pottaskit sen med ! Räkna med att få varva ur bilen för att komma upp i hastighet = Vilket som drar soppa med ..

C H E V R O L E T <3

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Det ÄR väldigt billigt. visst kan du strypa bilen men den kommer ju gå pottaskit sen med ! Räkna med att få varva ur bilen för att komma upp i hastighet = Vilket som drar soppa med ..

Strypa bilen? please förklara?

German Engineering
9 083 Inlägg
21 september 2009
Jag tycker du ska vara nöjd med det smile Billigt ju big_smile

//CarpeDiem - VW-entusiast wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Kan hjulupphängningar påverka förbrukning? denna fråga kanske passade bättre i något annat forum så om någon moderator har något emot det hela så feel free att flytta den smile

16 197 Inlägg
21 september 2009
Thunderstruck skrev:
Kan hjulupphängningar påverka förbrukning? denna fråga kanske passade bättre i något annat forum så om någon moderator har något emot det hela så feel free att flytta den smile

ett smalare däck kan minska förbrukningen men tycker din bil drar förhållandevis lite ändå.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 482 Inlägg
21 september 2009
Sjyssta filter, bra däck med rätt luft tryck. Inget onödigt skit i bilen som väger, typ högtalare och sånt tjaffs wink

BLT Service
Theracords Music Label

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Jo helt klart är att den drar helt underbart lite soppa smile

Om man skulle vilja ha lite roligare ljud från motorn (jag är inte ute efter att den ska
brumma som en v8 och tror inte heller att den kommer att göra det), hur tror ni en sån här
skulle påverka förbrukningen: http://www.bmcairfilters.com/infoCDA.asp eller ska jag nöja
mig med ett enkelt platt filter för orginal luftbox om man ska byta?

16 197 Inlägg
21 september 2009
att ssätta på ett CDA filter på en vanlig 1,8 motor e enligt mig att kasta pengar i sjön.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Lättviktsfälgar är det bra?

Själva grejen med den här bilen är att den kommer att utrustas lite (kjolpaket, lite bättre ljud, större fälgar) under nästa vår medans jag inte vill orsaka en höjning av bensinförbrukningen, iaf ingen större höjning

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 september 2009
tycker inte de lät allt för lite, kan komma ned på 0,75 med Saaben och då är det en hyffsat mycket större bil än golf III... Men fattar inte varför du ska bygga om halva bilen för att kunna spara någon cl/mil...

Är du överkåt på siffror och låg förbrukning köp då istället en Lupo 3L

Rock'n Roll

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Lupo 3L jisses mannen, inte ens jag sätter mig i en sån ute på svenska motorvägar och kåt det kanske kan vara sant men det beror nog mera på att man är kille så det har inget med saken att göra, läs mitt inlägg före ditt så får du en anledning till varför jag försöker hitta saker att göra för att säkerställa en låg förbrukning, kom med någonting kreativt istället

P.S. om jag vill bygga om halva min bil så är väl det min grej, finns ju flera här som byggt om mer än hela sin bil smile
Senast redigerat av Thunderstruck (21 september 2009)

Körv
3 535 Inlägg
21 september 2009
Men tanke på att förbrukningen på en sån motor är typ exakt det du har så bör du vara nöjd tongue

Truckdriving Man

1 688 Inlägg
21 september 2009
decib3L skrev:
Men tanke på att förbrukningen på en sån motor är typ exakt det du har så bör du vara nöjd tongue

Fick också fram 0.64-0.65 under en långfärdsresa gbg-malmö. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Avstängd
512 Inlägg
21 september 2009
Inte så billigt, men körsätt och dylikt, kör sambons Megane kombi med 1.6´an på 115hk på runt 0.52liter/mil.

1 036 Inlägg
21 september 2009
golf 3:an ska ta 0.58 enligt boken på landsväg med 1.8 liters spisen, så klart som fan du ska vara nöjd.. jag snittade också runt 0.6 med min gamla ..

180 Inlägg
21 september 2009
Trådstartare
Oki då får man väl helt klart vara nöjd då smile

Sök